Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-25, 22:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Ok. Var hon med andra män också?

Nej, hon var uppvuxen i en familj som satte trohet högt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja jo.. men nu har du ju startat en tråd här på flashback och dom flesta här har ju inte levt med din familj så nått exempel måste du ju kunna ge.

Ska se om jag kommer på nåt konkret på det sättet, som sagt det hela var mycket subtilt.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det låter som din mamma är/var väldigt egoistisk, allt handlar om hennes behov!

Stämmer väldigt bra, hon krävde att t.o.m. den minsta av oss skulle sätta sig hennes känslor och själv som var vår mamma gjorde inte ens minsta försök att sätta sig i våra känslor vi barn. Jag får ont i magen bara jag tänker på henne.
Citera
2017-02-25, 22:07
  #14
Medlem
Datasmurfen64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86

Stämmer väldigt bra, hon krävde att t.o.m. den minsta av oss skulle sätta sig hennes känslor och själv som var vår mamma gjorde inte ens minsta försök att sätta sig i våra känslor vi barn. Jag får ont i magen bara jag tänker på henne.

....kan man ana en narcissist här ?
Citera
2017-02-25, 22:38
  #15
Medlem
Kennethkvartings avatar
Nja, jag tror nog att det är många förhållanden där kvinnan är kåtast och det inte spiller över på barnen.

Jag tror att din mamma och pappa hade varit dysfunktionella även om din mamma hade varit mindre kåt och din pappa var mer kåt.

För all del; jag är mycket intresserad av att veta hur du menar att din familj funkade dåligt. Försök komma på ett klockrent exempel så att vi förstår.
Citera
2017-02-26, 04:24
  #16
Medlem
8711s avatar
Om det var så låter det som en sjuklig och destruktiv situation. Om hon var så desperat efter sex så hon offrade familj, barn och allt för hans kuk låter det märkligt. Har hon någon sjukdom, diagnos? Låter ju som det är något fel på henne. Be henne uppsöka psykvården.

Att kvinnan har högre sexlust i sig är inget som helst problem, tvärtom det uppskattar jag. Men visst, det finns såklart gränser som man menar att det i normalfallet är inom. Till exempel att det inte är något sjukligt över det och att hon är trogen trots att hon är kåt av sig är också en fullständig självklarhet.
Citera
2017-02-26, 11:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datasmurfen64
....kan man ana en narcissist här ?


Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om det var så låter det som en sjuklig och destruktiv situation. Om hon var så desperat efter sex så hon offrade familj, barn och allt för hans kuk låter det märkligt. Har hon någon sjukdom, diagnos? Låter ju som det är något fel på henne. Be henne uppsöka psykvården.

Att kvinnan har högre sexlust i sig är inget som helst problem, tvärtom det uppskattar jag. Men visst, det finns såklart gränser som man menar att det i normalfallet är inom. Till exempel att det inte är något sjukligt över det och att hon är trogen trots att hon är kåt av sig är också en fullständig självklarhet.

Kan vara, hon var väldigt manipulativ och det var bara hennes känslor som skulle stå i centrum. När GW Persson berättade om sin mammas personlighet kände jag igen min egen mamma i hans berättelse.

Hon har säkert en diagnos, jag har länge misstänkt det men hon skulle aldrig acceptera att nån skulle påpeka det. Hon var inte otrogen, hela hennes värld kretsade runt hennes fitta med min pappa. Egoist på en äcklig nivå, hon körde hela tiden manipulativa spel så att hon kunde bete sig som skit mot oss barn och ändå var det vi barnen som fick dåligt samvete trots att det borde vara hon som skulle få dåligt samvete. En manipulativ psykhora helt enkelt.
Citera
2017-02-26, 14:45
  #18
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Kan vara, hon var väldigt manipulativ och det var bara hennes känslor som skulle stå i centrum. När GW Persson berättade om sin mammas personlighet kände jag igen min egen mamma i hans berättelse.

Hon har säkert en diagnos, jag har länge misstänkt det men hon skulle aldrig acceptera att nån skulle påpeka det. Hon var inte otrogen, hela hennes värld kretsade runt hennes fitta med min pappa. Egoist på en äcklig nivå, hon körde hela tiden manipulativa spel så att hon kunde bete sig som skit mot oss barn och ändå var det vi barnen som fick dåligt samvete trots att det borde vara hon som skulle få dåligt samvete. En manipulativ psykhora helt enkelt.

Men pratade hon knulla och kuk så att ni barn hörde? Klagade på att hon inte fick nog och så?

Har det här påverkat ditt sexliv sen du blev vuxen?
Citera
2017-02-26, 16:53
  #19
Medlem
Din mamma var antagligen manisk/bipolär?
Låter som ett jävligt osunt familjeliv på alla sätt och vis. Finns inga problem med att ha sex flera ggr per dag så länge inte någon skadas av det förövrigt. Är man förälder får man sköta det snyggt och diskret.
Citera
2017-02-26, 17:55
  #20
Medlem
handtralalas avatar
Ja, detta har ju INGETING att göra med nivån på din mammas sexlust, utan beror på att hon uppenbarligen var/är psykiskt instabil. Det hade varit lika jobbigt för er om hon hade haft noll sexlust, det hade bara funnits en annan outlet för hennes ohanterade känslor.
Citera
2017-02-26, 18:31
  #21
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Min sexberoende mamma hade inte alls egen personlighet gentemot min pappa, hela huset styrdes av hans kuk. Han var välmedveten om hur viktigt sex var för min mamma, utnyttjade min mamma och fick allt som han ville, min mamma gjorde avkall på alla våra rättigheter som barn bara för att han skulle vara nöjd. Det var så mörka år de åren så jag får ont i magen bara jag tänker på det. Ibland får jag dessutom mardrömmar, då är i de åren när jag var liten i min familj. När jag vaknar ur mardrömmen och inser att det inte gäller längre är jag så tacksam för att de åren är över. Ni kan inte fatta hur dysfunktionell en sån familj kan vara.

Fler som känner igen detta?

Ni andra, förstår ni vad jag pratar om? Tankar om det här?

Haha, är det bara jag som känner att det ALLTID är tvärt om?
Hela förhållandet styrs av kvinnans fitta och kvinnan vet om detta. Hon vet att hon kan styra mannen precis som hon vill för att han vet att om han inte gör som hon säger så blir hon sur = inget sex.
Detta är iaf 90% av alla förhållanden där killen i förhållandet får ligga en gång i månaden och får fitta som "belöning" efter att snubben köpt nya möbler och tagit ut kvinnan för att shoppa kläder eller liknande.
Herrejävlar, men när det är tvärt om så blir det ett jäkla liv? Ombytta roller.

I majoriteten av alla förhållanden så är killen den som vill ligga mest och kvinnan vet om detta, och håller sin fitta som gisslan. Som det uttrycket som ger mig kalla kårar "Happy wife, happy life", är väl ändå att så länge man håller frugan glad (gör som hon vill) så är livet bra (man få ligga).

Men när det är ombytta roller så verkar det vara fruktansvärt och man kallar det för en dysfunktionell familj. Glöm det.
Citera
2017-02-27, 00:50
  #22
Moderator
VitKallas avatar
Inget ämne för Erotik, provar Relationsakuten. /VitKalla

Erotik och sexualitet --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2017-02-27, 18:12
  #23
Medlem
Malkos avatar
Du måste också lida av en diagnos va? Jag tror att du som tjej konkurrerade med din mamma som var "kändisvacker". Hon tog din pappa ifrån dig och du hatar henne för det. Du rationaliserar bara med ditt "sexsnack". Dina problem är djupare än så. Rekommenderar terapi.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback