Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 20:06
  #1
Medlem
Emilyows avatar
Jag skulle vilja fixa mellanrummet mellan mina framtänder för det är så jävla fult trots att det bara är 0,5-1 mm. Hur mycket kan det kosta när man är 18 år?
Citera
2017-02-25, 20:09
  #2
Medlem
Borde kosta 0kr hos tandvården då du är 18. Men det kommer behövas någon typ av tandställning, kanske bara en liten. Tveksamt om de vill göra det dock, men om du klagar på obehag kanske det går bra.
Citera
2017-02-25, 20:25
  #3
Medlem
Du behöver ingen tandställning. Går att fixa med två skalfasader på framtänderna. Tror Zlatte gjorde det back in the day. Såg honom aldrig med tandställning. Nackdelen med riktiga skalfasader är ju att man måste fila ner en del an emaljen (dvs. om du ska ha riktiga i porslin, typ Carolatänder), vilket gör att du inte kan ångra dig sen då emaljen är förstörd. Finns dock även andra metoder, typ plast. Riktiga kostar säkert runt 6-8 lax för två tänder. Kolla med din tandläkare.
Citera
2017-02-25, 20:38
  #4
Medlem
Skulle tro att tandställning är mycket billigare och ett ingrepp som ger mindre åverkan på tänderna än skalfasader. Gå och rådfråga en tandläkare är mitt tips.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback