Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 19:04
  #1
Medlem
Vi bodde tidigare i ett hus och jämte oss bodde våra grannar dem hatade oss dom ville bara bli av med oss därifrån.
Efter vi hade flyttat köpte dem huset av ägaren.
Dom satte sig inte själva som elabonnenter dom behöll mig som elabbonnent utan att meddela mig om det här, under 1½ års tid kom det elräkningar på min gamla postlåda.
Jag sade upp mitt elabonnemang och sade till ellevarantör att jag skulle flytta.
Hur ska jag göra för att få bukt med detta, jag känner ju att dem har gjort detta med flit.

Kan jag ringa till inkassonämnden och uppge deras namn för dem ska ju stå på sin egen el.
Dom skulle ju inte kunnat missa detta.
Hur kan jag kräva dem på den summan av el som har varit under tiden som dom bott där?
Citera
2017-02-26, 11:18
  #2
Medlem
För att försöka svara på ett förvirrande inlägg.
1. När ni flyttade, sade inte ni upp elen, eller ingick den i hyran?
2. Finns ingen "Inkassonämnd".
Citera
2017-02-26, 12:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerblatt67
För att försöka svara på ett förvirrande inlägg.
1. När ni flyttade, sade inte ni upp elen, eller ingick den i hyran?
2. Finns ingen "Inkassonämnd".

1. Elen ingick inte i hyran vi sade upp elabonnemanget när vi flyttade men det ligger ändå kvar. Skickade t.o.m in ett brev til eleverantören som sade att det skulle avskrivas då
2. ok
Citera
2017-02-26, 14:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corporeality
1. Elen ingick inte i hyran vi sade upp elabonnemanget när vi flyttade men det ligger ändå kvar. Skickade t.o.m in ett brev til eleverantören som sade att det skulle avskrivas då
Börja då att prata med elleverantören. Om ni sade upp abonnemanget till utflyttningsdagen så ska ni inte bli debiterade något mer förutom möjligtvis någon avstämning. Något har blivit fel i uppsägningen. Vad grannen gjort eller inte gjort är ointressant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback