Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-25, 17:48
  #1
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Jag vet inte men det enda man hör från denna karl är ju detta, -hindra dem (ryssen) från ditten & datten!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...rysk-ubatshamn
Citat:
– Att det har gått så här långt är en grov försumlighet från försvarsminister Peter Hultqvists sida, säger han till TT efter uppgifterna i Dagens Industri om att den ryske affärsmannen och oligarken Vladimir Antonov är spekulant.

Sedan riksdagen 2004 beslutat att skrota invasionsförsvaret köpte entreprenören Joachim Kuylenstierna hela gamla KA3, inklusive Marinhamnen (ubåtshamnen), för 18 miljoner kronor av det statliga bolaget Vasallen.

Hamnen var tidigare skyddsobjekt och en strategisk plats för svenska försvaret. Nu finns ett tiotal anbud på anläggningen.

Nu senast att ryska affärsmän/hemliga agenter/what not(?) vill hyra dessa lokaler (som försvarsmakten själva valt att lägga ner från första början) och att de därifrån ska spionera, som de inte kan det ändå..? ..om det nu handlade om det?
Nej jag tycker man ska ta tillfället i akt att tjäna lite pengar istället, svensk lag råder, det ska liksom räcka tycker jag som skydd mot kriminalitet & korruption.
Vad anser ni andra?
__________________
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2017-02-25 kl. 17:50.
Citera
2017-02-25, 17:52
  #2
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Jag vet inte men det enda man hör från denna karl är ju detta, -hindra dem (ryssen) från ditten & datten!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...rysk-ubatshamn


Nu senast att ryska affärsmän/hemliga agenter/what not(?) vill hyra dessa lokaler (som försvarsmakten själva valt att lägga ner från första början) och att de därifrån ska spionera, som de inte kan det ändå..?
Nej jag tycker man ska ta tillfället i akt att tjäna lite pengar istället, svensk lag råder, det ska liksom räcka tycker jag..
Vad anser ni andra?

Ryssen stoppas lätt genom att återinföra skyddsområdet på norra Gotland. Det som stoppade alla utlänningar. Alla utlänningar alltså.
Citera
2017-02-25, 18:48
  #3
Medlem
Fast Björklund borde vara mer irriterad på politikerkollegorna Bildt, Rosengren och Adelsohn som gör affärer av detta slag möjliga!

Ifall någon med kapacitet och intresse för scoop vill granska på djupet kan det här utvecklas till en stor skandal. Finns till och med spår som leder till kokainsmuggling på hög nivå!!

En snårig soppa med Offentliga Hus, Fastator, Skälsö AB och många kända politiker som hålls ihop av master J*ach*m K*yl*nst**rna. Är rätt övertygad om att det finns många oegentligheter som tyvärr aldrig kommer att nå offentlighetens ljus. Skulle bli ödesdigert för Bildt, Adelsohn och Rosengren om farhågorna besannas.

Antonov är troligtvis inlockad i detta för att trissa upp priset som Försvarsmakten kommer att få betala för att köpa tillbaka den eftertraktade ubåtshamnen. Den där Kuylen*****n* är en riktigt slipad typ som inte skyr några medel! Utnyttjar allt och alla och lyckas även locka in storfiskar som Bildt i sitt nät. Lika barn leka bäst?
Citera
2017-02-25, 18:57
  #4
Medlem
-Emmanuels avatar
Jag ser Ryssland som ett hot mot Sverige och håller med Björklund. Inte så att Putin kommer att invadera inom du nära framtid om ens. Men de visar konstant sin makt över Sverige. Så vad vill de? Oklar över det.
Citera
2017-02-25, 19:01
  #5
Medlem
Fris avatar
När Jan Björklund regerade under 8 år så avskaffade han försvaret, och civilförsvaret, och gjorde Gotland helt försvarslöst. Det är vad han verkligen gör när han får en chans. Oavsett vad psykopaten ljuger.

Jan Björklund har alltid saboterat och minskat världens allra minsta armé i avsikt att göra oss helt skyddslösa inför Putin och världens alla terrorister. Det är den politik Jan Björklund verkligen har bedrivit när han har regerat.

Trist att se hur somliga kan vara så totalt dumma i huvet och lättlurade att de går på bedragarens uppenbara lögner. Finns inget hopp om förbättring när alla väljare röstar på självfolkmord.
__________________
Senast redigerad av Fri 2017-02-25 kl. 19:03.
Citera
2017-02-25, 19:50
  #6
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ryssen stoppas lätt genom att återinföra skyddsområdet på norra Gotland. Det som stoppade alla utlänningar. Alla utlänningar alltså.
Sverige skulle inte ha en chans mot Sverige själva. Förut har vi kunnat räkna med att USA ger oss stöd. Men inte längre.
Citera
2017-02-25, 19:56
  #7
Medlem
Varangians avatar
Det underhållande är att pk-folk ofta blandar ihop Ryssland med Sovjetunionen.

Trots deras egna gamla maoistbakgrund. Hint: Ryssland är betydligt mindre i alla avseenden.
Citera
2017-02-25, 21:54
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2017-03-05, 19:02
  #9
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Emmanuel
Jag ser Ryssland som ett hot mot Sverige och håller med Björklund. Inte så att Putin kommer att invadera inom du nära framtid om ens. Men de visar konstant sin makt över Sverige. Så vad vill de? Oklar över det.
Vet inte hur gammal du är men när jag var liten så var "hotet" från dåvarande Sovjet så stort så vi hade allmän värnplikt och vägrade man så blev man fan inlåst lika länge som dagens sexualbrottslingar som utför hemskheter mot barn blir, ...lite överdrift men inte mycket...

Då var det ubåtsjakt ett par gånger om året, ja månaden också vid vissa tillfällen. Nä jag tror inte hotet är så stort för att den ryska militären skulle få för sig att ockupera Gotland för oss i dagens samhälle.
Hade blivit ett jälva liv på hela världen för det är ju inte så att vi direkt provocerar dem. Och skulle vi av någon anledning skjuta ner ett plan eller det råkar störta här så löser vi nog det politiskt förhoppningsvis i FN.

Usa provocerar också överallt hela tiden, inte lika mycket protester mot det, en skola till häromdagen i Pakistan blev bombad för underrättelsen hade fått uppgifter på att [Insert ISIS something] fanns där fast de inte har tillstånd att flyga där med bestyckade drönare längre sen dem bombade nått annat onödigt(?). För att inte tala om tjafset med Kina om dessa konstgjorda öar de nu vägras tillträde till.

Fast det hade kanske varit bättre att hyra ut baserna på tidsbestämda perioder istället för att sälja dem? då man kan säga upp & vräka om det framgår att det försiggår.
Citera
2017-03-08, 08:10
  #10
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Emmanuel
Jag ser Ryssland som ett hot mot Sverige och håller med Björklund. Inte så att Putin kommer att invadera inom du nära framtid om ens. Men de visar konstant sin makt över Sverige. Så vad vill de? Oklar över det.

Du är påverkad av de senaste årens propaganda. DN är medskyldiga, skriver om "Rysslands brutalitet i Syrien". Väst är inblandat i Syrien, brutala som fan och DN skriver ingenting särskilt om det.

Sverige är vanskött. Massinvandring råder, invasion. Framförallt Björklund och folkpartisterna är det stora hotet mot Sverige. Ryssland vill Sverige väl, dina egna vill förgöra det.

Förstår du vad jag säger? Du lever i ett döende land med ett självutplånande folk och svenskarna har ryckts med i både politisk korrekthet och rysshets.
Citera
2017-03-27, 18:11
  #11
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du är påverkad av de senaste årens propaganda. DN är medskyldiga, skriver om "Rysslands brutalitet i Syrien". Väst är inblandat i Syrien, brutala som fan och DN skriver ingenting särskilt om det.

Sverige är vanskött. Massinvandring råder, invasion. Framförallt Björklund och folkpartisterna är det stora hotet mot Sverige. Ryssland vill Sverige väl, dina egna vill förgöra det.

Förstår du vad jag säger? Du lever i ett döende land med ett självutplånande folk och svenskarna har ryckts med i både politisk korrekthet och rysshets.
Nej. Jag tror inte att Ryssland vill Sverige väl. Ryssland vill inget annat land väl. Ryssland vill vara störst, starkast och bäst.
Citera
2017-03-28, 05:44
  #12
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ryssen stoppas lätt genom att återinföra skyddsområdet på norra Gotland. Det som stoppade alla utlänningar. Alla utlänningar alltså.

Man skulle kanske istället göra Fårön till ett reservat för alla negrer och araber.
Bostad för alla i militärtält, och endast kall gröt till mat!

Har tidigare föreslagit Gotska Sandön som lämplig bostad för samtliga negrer och araber, men denna ö är nog för liten för bostad i militärtält åt alla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback