Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-25, 17:05
  #1
Medlem
Ska se en konsert på Berns i Stockholm nästa fredag och tänkte ha med mig lite övernattningsgrejer i en ryggsäck då jag ska sova över hos min kära mor innan jag beger mig hem dagen efter.

Min fråga är då; brukar man få lämna in en ryggsäck i garderoben eller är den enbart för jackor?

Hinner dessvärre inte svänga förbi morsan innan konserten då tåget är framme precis så jag hinner käka med polarna innan konserten börjar.

Tack på förhand. Mvh
Citera
2017-02-25, 17:18
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasseTheBass
Ska se en konsert på Berns i Stockholm nästa fredag och tänkte ha med mig lite övernattningsgrejer i en ryggsäck då jag ska sova över hos min kära mor innan jag beger mig hem dagen efter.

Min fråga är då; brukar man få lämna in en ryggsäck i garderoben eller är den enbart för jackor?

Hinner dessvärre inte svänga förbi morsan innan konserten då tåget är framme precis så jag hinner käka med polarna innan konserten börjar.

Tack på förhand. Mvh

Beror på garderobiären. Det går (gick bra) att ställa in väskor där när jag var där senast, men det är nog 10 år sedan. Kan ha ändrats på grund av terrorismen. Hursomhelst: Se till att ryggsäcken inte har några värdesaker i sig, det är surt att bli av med sådant. Tänker inte på dator och liknande, utan innehållet i dator/ryggsäck. Information är det som är surast att bli av med i dagsläget.
Citera
2017-02-25, 17:43
  #3
Medlem

Kontaktlinsvätska och tandborste. Tack för tipset, kan ju lämna glasögonen hemma så begränsas värdet till min fula rygga.

Vid närmare eftertanke, utan glasögonen får jag ju plats med allt i jackfickan!

Nej, jag är inte den vassaste kniven i lådan.
Citera
2017-02-25, 19:02
  #4
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasseTheBass
Ska se en konsert på Berns i Stockholm nästa fredag och tänkte ha med mig lite övernattningsgrejer i en ryggsäck då jag ska sova över hos min kära mor innan jag beger mig hem dagen efter.

Min fråga är då; brukar man få lämna in en ryggsäck i garderoben eller är den enbart för jackor?

Hinner dessvärre inte svänga förbi morsan innan konserten då tåget är framme precis så jag hinner käka med polarna innan konserten börjar.

Tack på förhand. Mvh

Varierar säkert från ställe till ställe, men har sett en hel del ställen med väska i prislistan. Så det beror på vilket ställe du ska till.
Citera
2017-02-25, 20:41
  #5
Avstängd
På Berns är det inga problem att lämna väskan i garderoben.
Det är det iofs inte på någon annan klubb heller.
Citera
2017-02-25, 20:42
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Varierar säkert från ställe till ställe, men har sett en hel del ställen med väska i prislistan. Så det beror på vilket ställe du ska till.

Du är inte ute särskilt ofta va?
Citera
2017-02-26, 19:08
  #7
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du är inte ute särskilt ofta va?

Typ 2-3 dagar i veckan. Hurså?
Citera
2017-02-26, 20:22
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Typ 2-3 dagar i veckan. Hurså?

Då borde du ju veta att det alltid går att lämna en väska i garderoben.
Citera
2017-02-27, 01:14
  #9
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Då borde du ju veta att det alltid går att lämna en väska i garderoben.

Känns rätt dumt att göra ett sådant antagande när jag inte bor i den aktuella staden.
Citera
2017-02-27, 14:40
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasseTheBass

Kontaktlinsvätska och tandborste. Tack för tipset, kan ju lämna glasögonen hemma så begränsas värdet till min fula rygga.

Vid närmare eftertanke, utan glasögonen får jag ju plats med allt i jackfickan!

Nej, jag är inte den vassaste kniven i lådan.

Du kan "tvingas" att ta av dig jackan/överrocken också, det är ju därför (förutom avgiften) krogar har "bevakade" garderober. Ha inget värdefullt i fickor på jackor du lämnar in till garderoben!
(Glasögonen har du lämpligtvis på näsan!)
Citera
2017-02-27, 19:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du är inte ute särskilt ofta va?

Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Typ 2-3 dagar i veckan. Hurså?

Attackera mig istället, inte varandra. Jag är nog den som är mest socialt handikappad här

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du kan "tvingas" att ta av dig jackan/överrocken också, det är ju därför (förutom avgiften) krogar har "bevakade" garderober. Ha inget värdefullt i fickor på jackor du lämnar in till garderoben!
(Glasögonen har du lämpligtvis på näsan!)

Tack för tipset! Jackan räknar jag med att lägga av mig, konserter blir svettiga nog utan.
Har kontaktlinser men brukar byta till glasögon en stund innan läggdags, därav förvaringsdilemmat.
Nu får dom stanna hemma med sig
Citera
2017-02-28, 17:44
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Känns rätt dumt att göra ett sådant antagande när jag inte bor i den aktuella staden.

Det går att lämna in väskor i garderoben i alla städer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback