Citat:
Ursprungligen postat av
studioxswe
Coolt, hade en 1.1 MacPro som jag var väldigt nöjd med. Vore kul om någon kunde posta en video på hur det ser ut

Hur det ser ut
Jag har ingen video som visar vad man ska göra, men jag gjorde en skärmdump på hur det ser ut nu, som visar:
– Vilken Mac OS version jag kör nu (10.11.6)
– Vilken maskin det är (MacPro1,1).
– Vilket grafikkort med 64-bit support jag använder (GT120).
– Vilken Safari-version jag har (10.0.3).
Skärmdump:
https://s23.postimg.org/3krf56wkr/17...Mac_Pro1_1.png
Vad man ska göra
Byte av grafikkort är enkelt om man gjort det tidigare och om man skyddar sig dator och kort mot ESD (statisk elektricitet).
I texten som jag länkade till ovan finns all information som behövs.
Jag tycker att texten är en smula rörig att använda som instruktion.
Kanske tyckte jag att instruktionen var lite rörig delvis därför att den involverar några moment som jag aldrig gjort tidigare, t.ex. slå av och på SIP (System Integrity Protection) och byta bootloader.
Jag har inte kört så mycket på datorn ännu, men jag hade flera orsaker att uppgradera, så jag kommer att köra mer med den.
Gammal dator som står sig bra
Man kan ju tycka att en elva år (11 år!) gammal dator är en antikvitet, men med två Intel Xeon 5150 @ 2.66GHz kan man ju säga att den har ett PassMark benchmark på
3482. Jämför t.ex. med en Macbook Pro 9,2 2012-2016 med en Intel Core i5-3210M @ 2.50GHz som har ett PassMark benchmark på
3793.
För att vara 11 år gammal står den gamle MacPro1,1 sig ganska bra jämfört med en dator som såldes 2016…
–