Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-25, 05:24
  #1
Medlem
redmoon-cats avatar
Det måste ju finnas bipolära amfetamin-brukare här.

Jag undrar om ni vet om lithium (Obs jag har ENDAST litium och ingen övrig medicin) motverkar amfetamin-ruset?
Citera
2017-02-27, 12:59
  #2
Medlem
Bluepants avatar
Att ta lithium samtidigt som tjack är nog verkligen inte att rekommendera
Citera
2017-02-27, 18:02
  #3
Medlem
deTremouillacs avatar
Jag känner en bipolär snubbe som fattade tycke för amfetamin. Det slutade alltid i maniska perioder och psykotiska tillstånd, han förstörde sitt liv.
Citera
2017-02-28, 16:10
  #4
Avstängd
Kesha100crowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Jag känner en bipolär snubbe som fattade tycke för amfetamin. Det slutade alltid i maniska perioder och psykotiska tillstånd, han förstörde sitt liv.


Full förståelse att han förstörde sitt liv pga tjack med dem problemen!
Citera
2017-02-28, 19:38
  #5
Medlem
wasabi84s avatar
jag käkar lamotrigin och tar tjo regelbundet, ingen fara...
men lithium vet i kattsingen...
Citera
2017-03-03, 01:40
  #6
Medlem
Gaspedalas avatar
Det är (med egna erfarenher som enda evidens) inga problem.

Effekten för de bipolära blir emellertid inte densamma, vad det ter sig. Du kommer helt säkert mest bara uppleva ruset som om att du är ditt 'rätta jag' under perioden.

Ta hand om dig
Citera
2017-03-04, 01:48
  #7
Medlem
Gaspedalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Att ta lithium samtidigt som tjack är nog verkligen inte att rekommendera

Du skriver det som om att fara föreligger? Vad jag förstått är det värsta som kan hända att de två substanserna tar ut varandra. Åtminstone om ska tro gamla studier från det glada 70-talet med några ytterligare studier på samma tema under 00-tal.

Att man kastar pengar i sjön tycks vara största risk. Men fan, det skadar väl inte att testa för säkerhets skull
Citera
2017-03-04, 02:30
  #8
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspedala
Du skriver det som om att fara föreligger? Vad jag förstått är det värsta som kan hända att de två substanserna tar ut varandra. Åtminstone om ska tro gamla studier från det glada 70-talet med några ytterligare studier på samma tema under 00-tal.

Att man kastar pengar i sjön tycks vara största risk. Men fan, det skadar väl inte att testa för säkerhets skull

Jag har främst erfarenhet av MDMA och hur de allmänna uppfattningarna kring det är. Då amfetamin verkar även på serotonin-receptorerna så förmodar jag att amfetamin påverkar hjärnan på liknande sätt som en lägre dos MDMA. Att ta MDMA på anti-depressiva är en riktigt no-no, och att ta det som bipolär tror jag inte är att rekommendera då felet ju ligger i en reglering av serotoninet. Att belasta just det system man redan är sjuk i ytterligare känns inte supersmart. Men det är bara den uppfattning jag fått, det kanske inte är så
Citera
2017-03-06, 23:31
  #9
Medlem
Mystices avatar
Eftersom litium är njurtoxiskt och man ska justera (minska) dosen vid risk för intorkning vid tex magsjuka och dylikt så kan man dra slutsatsen att det finns risk för njurskador om man tar CS och tex glömmer bort att dricka på lång tid. Det är väl den risk jag kan tänka mig spontant..
Citera
2017-04-01, 00:33
  #10
Medlem
Ja jag är bipolär, har borderline, drag av manodepresitiv och troligen en till diagnos

Jag tar amfetamin, Ortetamin o 4-cl-pho droger och det funkar ganska bra trots allt
Citera
2017-04-01, 02:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondacross250cc
Ja jag är bipolär, har borderline, drag av manodepresitiv och troligen en till diagnos

Jag tar amfetamin, Ortetamin o 4-cl-pho droger och det funkar ganska bra trots allt
Åh fy fasiken vilken nitlott med 4 diagnoser! Skulle tackat gudarna för lite tjack i det läget - men troligtvis tänkt på vätske- och näringsintag om litium nu är neurotoxiskt. Kanske chilla lite då man har sett många vanliga dödliga gå in i nåt sorts maniskt skov efter ett par dagar
Citera
2017-04-01, 10:49
  #12
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondacross250cc
Ja jag är bipolär, har borderline, drag av manodepresitiv och troligen en till diagnos

Jag tar amfetamin, Ortetamin o 4-cl-pho droger och det funkar ganska bra trots allt

Bipolär är samma sak som manodepressiv. Borderline är ingen ovanlig kombination i samband med bipolär. Ser ingen anledning till varför du bör anta att du har ännu en diagnos men visst skulle det kunna vara så. Annars har du ju bara två diagnoser
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback