Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 20:14
  #1
Medlem
Hej!

Jag och min sambo har Semester i oktober och tänkte då åka iväg i 3 veckor.

Vi har aldrig rest i oktober och skulle uppskatta innerligt alla tips om resemål där det framför allt är riktigt varmt men även billigt.

#Vi vill åka någonstans utanför Europa
#Solsäkert och där det är mycket varmt (minst 28 grader)
#en liten prioritet är också att det vore trevligt om det är billigt i landet; mat, nöjen, saker m.m

-vi har inte tänkt festa något utan mest ta det lugnt. Sola&bada, åka på utflykter osv.

Alla tips uppskattas nå enormt!
Citera
2017-02-26, 00:39
  #2
Medlem
Zanzibar? Har de kriterierna du eftersöker
Citera
2017-02-26, 09:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glassalex
Zanzibar? Har de kriterierna du eftersöker
Bra tips men är ju en maxtemperatur på 30 där och en medel på ca 25, i oktober.
Citera
2017-02-26, 21:21
  #4
Medlem
mohnomishes avatar
Lite mer info skulle inte skada. Vad för slags semester har ni tänkt er? Är det en paketresa typ charter, eller vill ni vara lite mer äventyrliga och flexibla och boka resa och boende(n) själva? Om ni bara tänker ligga på stranden och göra en eller annan utflykt, kan ni ju ta en charter till Gambia eller Mauritius. Även om jag tror att tre veckor blir lite drygt på något av de ställena.

Om ni är öppna för att organisera mer av resan själva hade jag också föreslagit Tanzania. En kombo av djur och natur på fastlandet följt av beach och kultur på Zanzibar. Alternativt Sydafrika som är mycket prisvärt och lätt att ta sig runt i.

Tänk på att i oktober är det vår på södra halvklotet. De riktiga topptemperaturerna har inte infunnit sig ännu, men det kan lätt bli uppemot 30 grader ändå. Framför allt på östra sidan, mot Indiska Oceanen.
Citera
2017-02-27, 10:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Lite mer info skulle inte skada. Vad för slags semester har ni tänkt er? Är det en paketresa typ charter, eller vill ni vara lite mer äventyrliga och flexibla och boka resa och boende(n) själva? Om ni bara tänker ligga på stranden och göra en eller annan utflykt, kan ni ju ta en charter till Gambia eller Mauritius. Även om jag tror att tre veckor blir lite drygt på något av de ställena.

Om ni är öppna för att organisera mer av resan själva hade jag också föreslagit Tanzania. En kombo av djur och natur på fastlandet följt av beach och kultur på Zanzibar. Alternativt Sydafrika som är mycket prisvärt och lätt att ta sig runt i.

Tänk på att i oktober är det vår på södra halvklotet. De riktiga topptemperaturerna har inte infunnit sig ännu, men det kan lätt bli uppemot 30 grader ändå. Framför allt på östra sidan, mot Indiska Oceanen.
Erfarenhet kring Bali i oktober?
Citera
2017-02-27, 11:19
  #6
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenfond123
Erfarenhet kring Bali i oktober?

Mina erfarenheter av Bali är noll. Du får pröva i Asien-forumet istället.
Citera
2017-03-05, 11:21
  #7
Medlem
Novus4212s avatar
Egypten, typ Hurghada, är solsäkert, jättebilliga resor och svinbilligt med tanke på den nyss gjorda devalveringen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2815457

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback