Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 19:40
  #1
Medlem
Robotboyoos avatar
Empatin under ett 2C-B rus kan mycket väl liknas som ett som uppstår under tex MDMA.
Har då en fråga och går rakt på sak, kan den försvinna, precis såsom ''magin'' i ett MDMA rus efter kontinuerligt bruk kan?

Tack på förhud
Citera
2017-02-24, 22:01
  #2
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotboyoo
Empatin under ett 2C-B rus kan mycket väl liknas som ett som uppstår under tex MDMA.
Har då en fråga och går rakt på sak, kan den försvinna, precis såsom ''magin'' i ett MDMA rus efter kontinuerligt bruk kan?

Tack på förhud

Ja, det kan den. Då detta har att göra med receptorer. Dock verkar 2C-B inte ha samma komplexa farmakologiska profil såsom MDMA, då 2C-B främst verkar på 5HT2A-receptorn som är klassiskt för hallucinogener.

Generellt sett så bör det ta längre tid/inte ske samma typ av nedreglering såsom för MDMA.

Enkelt språk; Trippa inte alltför ofta och ta regelbundna pauser så skall du se att magin håller kvar. När det gäller MDMA råder samma princip, men där måste man ha längre perioder mellan pauserna.
Citera
2017-02-28, 12:43
  #3
Medlem
Nej det tror jag inte. Du kan ta för ofta och få tolerans mot vissa delar av ruset. Euforin blir iaf jag snabbare tolerant mot än resten av trippen. 2 veckor minimum mellan gångerna annars hinner verkligheten ikapp efter ett tag. Dvs jag trippar fortfarande men inte på trevligt vis. Blir mörkt och konstigt. Gäller alla 5ht2a-agonister.

Att förlora magin är något annat, då spelar det ingen roll hur länge du väntar och det händer bara så vitt jag vet med just mdma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback