Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-04, 23:38
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Du behövde inte placera smileyn där för att vi ska förstå att du var ironisk, inget fel i att knarka men att göra det och förneka det är illa.
Varför svarar du? Vad vill du diskussionen är redan över ha fått mitt svar och jag knarkar inte

Mod kan slänga tråden
Citera
2017-03-04, 23:40
  #14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Osäker om jag lägger tråden rätt men det låter som korruption i mina öron?

När man ser Cops och svenska polis serier så riktar dem in sig på knarkare varför lägger dem inte mer pengar för att få fast tillverkaren istället?

Det första misstaget du gör här är att du blandar ihop TV-underhållning med Verkligheten.
Gör aldrig det!


Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Varför hör man så sällan om tillslag på knark langare det låter ju som knark gynnar polisen eller?

Skulle polisen öppet annonsera alla sina tillslag så kan folk snabbt högre upp i langarkedjan vidtaga åtgärder för att gå fria när alla spår leder till Dem.

Du är en TV-konsument.
The Lowest of The Low.
Du får vad du betalar för.

TV-underhållning som Cops och svenska polisserier har en tråd av sanning i sig, omgärdade av en stor kropp av fiktion för att styla till programmet så att det blir säljbart till den hjärndöda actiontörstande stora arbetarmassan.


I korthet: Samtliga slutsatser du drar i din TS är ungefär raka motsatsen till hur det är i verkligheten.
Om jag inte visste bättre (eller om jag vore lite fullare än jag är nu) så hade jag nog anklagat dig för att vara ryss (alternativt en soffsittar-amerikan vars favoritshow är "Married… with Children").
Citera
2017-03-04, 23:49
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det första misstaget du gör här är att du blandar ihop TV-underhållning med Verkligheten.
Gör aldrig det!




Skulle polisen öppet annonsera alla sina tillslag så kan folk snabbt högre upp i langarkedjan vidtaga åtgärder för att gå fria när alla spår leder till Dem.

Du är en TV-konsument.
The Lowest of The Low.
Du får vad du betalar för.

TV-underhållning som Cops och svenska polisserier har en tråd av sanning i sig, omgärdade av en stor kropp av fiktion för att styla till programmet så att det blir säljbart till den hjärndöda actiontörstande stora arbetarmassan.


I korthet: Samtliga slutsatser du drar i din TS är ungefär raka motsatsen till hur det är i verkligheten.
Om jag inte visste bättre (eller om jag vore lite fullare än jag är nu) så hade jag nog anklagat dig för att vara ryss (alternativt en soffsittar-amerikan vars favoritshow är "Married… with Children").
Nej man ser aldrig heller på tidningarna och medier bara enstaka gånger ett enormt beslag.

Så varför ser vi inte knark kungar så sällan bli gripna
Citera
2017-03-05, 00:07
  #16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Nej man ser aldrig heller på tidningarna och medier bara enstaka gånger ett enormt beslag.

Precis, och innan detta enorma beslag skett så har man gått igenom hundratals gripna personers mobiltelefoner i jakt på användbar info.
Skulle man då annonsera alla dessa mindre beslag i media och till Dig, så skulle man ju röja uppgifter som annars hade varit användbara i den fortsatta utredningen.


Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Så varför ser vi inte knark kungar så sällan bli gripna

Knark-kungar är svåra att sätta dit. Alla som vittnar emot dem får sina barn mördade oavsett om kungen åker in eller ej. Det skär ned litegrann på vittnesfrekvensen i samhället.

Sluta ryssa dig och kom med en vettig fråga nu, för helvete.
Citera
2017-03-05, 12:19
  #17
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback