Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 15:23
  #1
Avstängd
Hej alla glada!

Jag vet att det kan vara känsligt att knacka på i uppfinnarverkstan och se på vad ni alla pysslar med.

Men nog om mig. Ni kan väl lätta lite på locket och ge oss en liten glimp om vad vårens kulturnyheter kommer att bestå utav?
Citera
2017-02-24, 17:45
  #2
Medlem
Merwinnas avatar
Menar du sådant som man gör själv hemma? Just nu virkar jag mycket spets. Letar efter komplicerade mönster, och modifierar dem ibland själv. Sedan syr jag fast spetsen i fållarna lite var stans, på mina kjolar, klännigar, gardiner..!
Citera
2017-02-25, 07:47
  #3
Avstängd
Jag hyser stor respekt för människor som kan sy och har tyg som material och kan göra något fint av det! Att virka eller sticka är definitivt en seriös kulturgärning.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Menar du sådant som man gör själv hemma? Just nu virkar jag mycket spets. Letar efter komplicerade mönster, och modifierar dem ibland själv. Sedan syr jag fast spetsen i fållarna lite var stans, på mina kjolar, klännigar, gardiner..!
Citera
2017-02-25, 12:16
  #4
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimjouren
Jag hyser stor respekt för människor som kan sy och har tyg som material och kan göra något fint av det! Att virka eller sticka är definitivt en seriös kulturgärning.

Tack! Jag hittade tillbaka till det för bara att par år sedan, innan dess hade jag inte haft en virknål i handen sedan slöjden på högstadiet. Först och främst är det viktigt att hantverket inte glöms bort, tänker jag - det ligger så mycket kvinnokraft i dessa gamla, mödosamt utarbetade mönster, och resultatet är så mycket finare och gedignare än något som man kan köpa i affären. (Om man inte handlar på en hantverksbutik såklart!)
Citera
2017-02-25, 15:07
  #5
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Kultur: allmänt --> Eget konstnärligt skapande
/Moderator
Citera
2017-03-02, 05:19
  #6
Medlem
Pungsvings avatar
...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback