Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-25, 15:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moneroom
de där schampot är skit! frågan är om man ens kan kalla de för ett schampo. de finns förresten en massa kemikalier som är bra för håret till exempel kemikalier som dödar svamp ofta orsakar mjäll. så kemikalier är inte nödvändigtvis av ondo tvärtom.

detta kan va intressant:

https://grongava.se/shop/product/schampo-brannassla

och även om jag hatar argumentet så har både nässla och alovera används för hårväxt traditionellt. såg dock en studie där man kolla på hur brännässla påverkade håret och de verkar va gynnsamt. nästan alla schampot innehåller lite växtextrakt ändå så jag skulle kunna tänka mej att använda de som komplement till ett annat schampo.

Små tillverkare som gör "naturliga" shampo brukar inte va något vidare. Deras produkter är aldrig testade heller.

Att sköla ur håret med ren aloe vera juice däremot känns frächt de går på en 5kr gång ungefär.

Och de är väldigt stor skillad på bra bra shampoo som kostar mer och vanliga som man hittar på ICA.
__________________
Senast redigerad av allasKelgris 2017-06-25 kl. 16:15.
Citera
2017-06-27, 16:12
  #26
Medlem
Får nog göra en liten ändring och nämna detta:

https://www.sheamoisture.com/african...g-shampoo.html

De är faktiskt ett bra shampoo kom på att jag använt de skälv. helt naturligt om man vill ha de så de är praktiskt taget gratis också och luktar ganska gott.
Citera
2017-07-15, 18:24
  #27
Medlem
Jag har lösningen på alla hårproblem och tänkte att jag lika gärna kunde upplysa er .

Arbeta in kolloidalt silver och vinäger i hårbottnen låt sitta i ett tag och skölj ur noga. Varför då? Jo därför att vinäger hat ett högt ph värde och eftersom kolloidalt silver dödar svamp bakterier etc när de appliceras på huden inte om du dricker de. Nu har du skapat en liten mardröm för elaka hyresgäster du vill bli av med.

Nästa steg är att köpa en riktigt bra aloe vera kräm med 99% aloe vera i droppa i neem olja och blanda i asperin i pulver form. arbeta in i hårbottnen och låt sitta i. Och varför då? jo asperin innehåller acetylsalicylsyra syra vilket är antiinflammatoriskt neem olja är också antiinflammatoriskt och dödar dessutom svamp. aloe vera krämen är mest behaglig och bra för huden men främst binder den de andra sakerna.

Skölj ur noga och tvätta håret med ett riktigt shampoo min erfarenhet av alternativa shampoo är att de är ren skit de är förmodligen inte så lätt att tillverka shampoo. Och de stora tillverkarna gör 1000 tals tester osv. Men de kan i alla fall va bara att undvika silikon, starka tensider och en del annat som inte bra.
__________________
Senast redigerad av allasKelgris 2017-07-15 kl. 19:16.
Citera
2017-07-20, 21:57
  #28
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allasKelgris
Jag har lösningen på alla hårproblem och tänkte att jag lika gärna kunde upplysa er .

Arbeta in kolloidalt silver och vinäger i hårbottnen låt sitta i ett tag och skölj ur noga. Varför då? Jo därför att vinäger hat ett högt ph värde och eftersom kolloidalt silver dödar svamp bakterier etc när de appliceras på huden inte om du dricker de. Nu har du skapat en liten mardröm för elaka hyresgäster du vill bli av med.

Nästa steg är att köpa en riktigt bra aloe vera kräm med 99% aloe vera i droppa i neem olja och blanda i asperin i pulver form. arbeta in i hårbottnen och låt sitta i. Och varför då? jo asperin innehåller acetylsalicylsyra syra vilket är antiinflammatoriskt neem olja är också antiinflammatoriskt och dödar dessutom svamp. aloe vera krämen är mest behaglig och bra för huden men främst binder den de andra sakerna.

Skölj ur noga och tvätta håret med ett riktigt shampoo min erfarenhet av alternativa shampoo är att de är ren skit de är förmodligen inte så lätt att tillverka shampoo. Och de stora tillverkarna gör 1000 tals tester osv. Men de kan i alla fall va bara att undvika silikon, starka tensider och en del annat som inte bra.

självklart menade jag lågt!
Citera
2017-07-20, 22:04
  #29
Medlem
Flickpojkens avatar
köp också en riktigt bra tvål att tvätta håret med inget annat behövs för att hålla rent:

https://kottkriget.wordpress.com/2013/02/03/tval/

i länken reds ämnet ut! champoo är den värsta skiten som finns!
Citera
2017-07-20, 22:09
  #30
Medlem
supermassives avatar
Har ni tips på något bra schampo, samt balsam, som även är bra mot mjäll? Har fått sån torr hårbotten de senaste månaderna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback