Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-01, 22:59
  #13
Medlem
Jag har testat Kerastase Homme ett tag. Inte så dyrt då jag använder ganska lite åt gången. Kommer nog inte gå tillbaka till billiga schampon men jag tror heller inte jag får något större värde ut av det dyrare schampoot förutom en psykologisk känsla och en doft som jag gillar.

Tror INTE du får vad du betalar för vad avser de flesta skönhetsprodukter. Oftast är samtliga ingredienser lika billiga att framställa och finns väldigt få kemikalier som de får använda som faktiskt har någon kvarvarande effekt. Det du betalar för är marknadsföring och segmentering.
Citera
2017-03-04, 19:16
  #14
Medlem
Nån måste ju precis som jag har prövar en massa olika shampoo eller?
Citera
2017-03-04, 21:27
  #15
Medlem
Grodaifickans avatar
Vad räknas som kvalitetsschampo? Är väl klart man använder nåt som är bra för håret eller?
Citera
2017-03-05, 13:43
  #16
Medlem
Mosbulles avatar
Givetvis måste man använda kvalitetssshampo varför ska man förstöra sin hår med billigt skräp?
Håret är ju bland det absolut viktigaste man måste vårda.

Billigt skräp: nej tack.
Citera
2017-03-05, 17:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Givetvis måste man använda kvalitetssshampo varför ska man förstöra sin hår med billigt skräp?
Håret är ju bland det absolut viktigaste man måste vårda.

Billigt skräp: nej tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Vad räknas som kvalitetsschampo? Är väl klart man använder nåt som är bra för håret eller?

och vilka är era erfarenheter då går man på prislapp så är man lite dum. så vad är de som lett er till uppfattningen att de ni kladdat in i ert hår har varit ett bra shampoo? kan bara tänka på tre två saker ni fick ett bra resultat eller de innehåller saker som ni uppfattar som välgörande eller så finns de en avsaknad av saker ni uppfattar som dåliga.

de är intressant att ta del av andra erfarnehter då finns ett par 1000000 olika shampoon. så vad har ni använt och varför?
Citera
2017-03-05, 19:55
  #18
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
och vilka är era erfarenheter då går man på prislapp så är man lite dum. så vad är de som lett er till uppfattningen att de ni kladdat in i ert hår har varit ett bra shampoo? kan bara tänka på tre två saker ni fick ett bra resultat eller de innehåller saker som ni uppfattar som välgörande eller så finns de en avsaknad av saker ni uppfattar som dåliga.

de är intressant att ta del av andra erfarnehter då finns ett par 1000000 olika shampoon. så vad har ni använt och varför?

Jag tycker om Biolage. Bra schampon och conditioners. Jag rekommenderar dig de produkterna varmt.
Citera
2017-03-12, 19:06
  #19
Medlem
Adrian11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Nån måste ju precis som jag har prövar en massa olika shampoo eller?


japp det har jag gjort eller åtmisnstone köpt populrästa schampon: Sebastian,Björn Axen,Kevin Murphy och American Crew och ett massa andra schampon som jag inte kommer ihåg namnet.
Det senaste jag använder är Living Proof : Och Kerastase

jag tycker det är skillnad på alla schampoon några gör håret fint på morgonen under dagen medan när du sover håret skit

tycker det är jävligt skillnad mellan head and shoulders och kevin Murphy schampoo så jag rekommenderar alla prata med frisören ibland så har det även prov tester .
Citera
2017-03-13, 08:27
  #20
Medlem
Det viktigaste tycker jag är att hitta ett schampo som inte irriterar hårbotten. Sedan om det är dyrt eller billigt spelar inte så stor roll.
Citera
2017-05-15, 14:32
  #21
Avstängd
Min syster var frisör så jag har genom åren blivit bortskämd med produkter och tycker inte att de kan jämföras med "Charm" för 20kr flaskan.

Kör på American Crews "daily" gällande schampo och balsam, köper enliters förpackningar för runt 150kr styck. Med tanke på hur länge en förpackning håller blir det inte många kronor, eller ören per tvätt och resultatet märks verkligen.

Köpte för ett tiotal år sedan en svindyr balsam som var helgrym, har tyvärr glömt namnet men håret blev fullständigt fantastiskt. Kan därmed säga att jag tycker att det kan vara värt att lägga några kronor extra på sina hårvårdsprodukter, precis som i allt annat får man vad man betalar för. Även om jag inser att somliga märken tar överpriser.
Citera
2017-06-17, 14:40
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Dom här kanske? som vi använder.
https://www.ravarubutiken.se/sv/arti...mpo/index.html

Inga kemikalie tillsatser.

de där schampot är skit! frågan är om man ens kan kalla de för ett schampo. de finns förresten en massa kemikalier som är bra för håret till exempel kemikalier som dödar svamp ofta orsakar mjäll. så kemikalier är inte nödvändigtvis av ondo tvärtom.

detta kan va intressant:

https://grongava.se/shop/product/schampo-brannassla

och även om jag hatar argumentet så har både nässla och alovera används för hårväxt traditionellt. såg dock en studie där man kolla på hur brännässla påverkade håret och de verkar va gynnsamt. nästan alla schampot innehåller lite växtextrakt ändå så jag skulle kunna tänka mej att använda de som komplement till ett annat schampo.
Citera
2017-06-17, 15:16
  #23
Medlem
American Crew fungerar bra för mig.
Använder både både schampo och duschkrämen.
Citera
2017-06-22, 00:40
  #24
Moderator
Fear2bes avatar
Lagerfeldt: bästa schampo jag provat men säljs ej mer? Luktar gott.
Azzaro: torkar ut håret en del.
Issey Miyake Sport: väldigt drygt torkar ut en del.
American Crew: ganska drygt och helt okej finns som mjällschampo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback