Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-02, 18:08
  #277
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Visst är inte uppgifterna om bekräftade av polisen, men de är inte heller avfärdade som osanna eller dylikt Vi vet dessutom att det var en fest för gymnasiestudenter och att det m.a.o. var mest studenter där. För övrigt är det med tanke på omständigheterna osannolikt att denna grupp av 20 st personer som det talas om skulle vara flyktingar/ensamkommande, vilket var det jag från första början invände mig mot (den teorin kom ju upp redan innan någon hade ens tagit reda på vad det var på tillställning ute på BJ den kvällen )

Du sitter bara och hittar på.
Citera
2017-03-02, 19:45
  #278
Medlem
Hossejns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Fast nu har du fått det lite om bakfoten. I det här fallet rör det sig garanterat om gatubarn, marockanska eller agfhanska. Dom har inget med Gränby, Gottsunda eller Salabacke att göra. Dom hänger i stan. Jag kan hålla med dig om du hade syftat på gammalt klassiskt gatuvåld men detta är något helt annat. Dom lokala förmågorna i Gottsunda och Gränby är nästan helt utkonkurrerade av ensamkommande nu.

Det jag menade var att staden var uppdelad i två inflyttade studenter samt fasta boende. Som student i Uppsala skonas man ganska mycket från det lokala buset. Så länge man håller sig för sig själv.

Det jag syftade på var en tredje dimension. De så kallade gatubarnen.
Citera
2017-03-02, 22:26
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Visst är inte uppgifterna om bekräftade av polisen, men de är inte heller avfärdade som osanna eller dylikt Vi vet dessutom att det var en fest för gymnasiestudenter och att det m.a.o. var mest studenter där. För övrigt är det med tanke på omständigheterna osannolikt att denna grupp av 20 st personer som det talas om skulle vara flyktingar/ensamkommande, vilket var det jag från första början invände mig mot (den teorin kom ju upp redan innan någon hade ens tagit reda på vad det var på tillställning ute på BJ den kvällen )

Nej de är allt annat än bekräftade så varför bete dig som att de vore det? Du skriver ju att det "antagligen var studenter, mest troligt från något program på universitetet"? Känns ju ännu mer otroligt
Trollande idioter som dig ska sättas på plats, det är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka så frågan är vem som inte tillför ett skit till tråden?


Ingen skulle skita på sig av att träffa på dig i verkligheten, du kan ju pm:a dina kontaktuppgifter om du vill pröva mig Jag har utklassat dig här och jag kan göra precis samma sak IRL ifall du skulle ha stake nog att testa.
__________________
Senast redigerad av Ivey 2017-03-02 kl. 22:37.
Citera
2017-03-03, 03:35
  #280
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Nej de är allt annat än bekräftade så varför bete dig som att de vore det?

Läste du ens vad jag skrev? Utifrån den information som finns och vad man faktiskt vet om t.ex. eventet är det mest troliga scenariot just nu att det är studenter inblandade. Om det dyker upp mer info så får man ev. uppdatera det troliga scenariot över vad som har hänt.

Dock är påståendet om att det har varit "20 st invandrare/ensamkommande inblandade" helt taget ur luften från första början och egentligen bara klassiskt flashbacktrams som nämns i princip varenda tråd här på ABoK. Det finns alltså inga belägg för att det skulle varit 20 st ensamkommande som gjort detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Du skriver ju att det "antagligen var studenter, mest troligt från något program på universitetet"? Känns ju ännu mer otroligt

Nu verkar det ju röra sig om studenter i det här fallet, så vad är problemet med det jag skrev? Inget i mitt citat är faktiskt felaktigt, så vad försöker du säga?
Det du citerar är för övrigt något som jag skrev innan tråden hade nån info om vad "100 dagars-festen" är för något – och precis som alltid utgår man ifrån den information man har för tillfället. Ditt försök till idiotförklaring kan snarare tolkas som dålig läsförståelse från din egen sida med tanke på att det har skrivits mer i tråden av bl.a. mig sedan dess.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Trollande idioter som dig ska sättas på plats, det är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka så frågan är vem som inte tillför ett skit till tråden?

Ingen skulle skita på sig av att träffa på dig i verkligheten, du kan ju pm:a dina kontaktuppgifter om du vill pröva mig Jag har utklassat dig här och jag kan göra precis samma sak IRL ifall du skulle ha stake nog att testa.

Är det du, Taags?

För övrigt planerar jag inte att slösa min tid på dig nå mer eftersom du trollar i inlägg efter inlägg och verkar inte heller kunna hänga med i utvecklingen av information/slutsatser i tråden.
__________________
Senast redigerad av lighten-up 2017-03-03 kl. 03:37.
Citera
2017-03-03, 09:14
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Läste du ens vad jag skrev? Utifrån den information som finns och vad man faktiskt vet om t.ex. eventet är det mest troliga scenariot just nu att det är studenter inblandade. Om det dyker upp mer info så får man ev. uppdatera det troliga scenariot över vad som har hänt.

Dock är påståendet om att det har varit "20 st invandrare/ensamkommande inblandade" helt taget ur luften från första början och egentligen bara klassiskt flashbacktrams som nämns i princip varenda tråd här på ABoK. Det finns alltså inga belägg för att det skulle varit 20 st ensamkommande som gjort detta.



Nu verkar det ju röra sig om studenter i det här fallet, så vad är problemet med det jag skrev? Inget i mitt citat är faktiskt felaktigt, så vad försöker du säga?
Det du citerar är för övrigt något som jag skrev innan tråden hade nån info om vad "100 dagars-festen" är för något – och precis som alltid utgår man ifrån den information man har för tillfället. Ditt försök till idiotförklaring kan snarare tolkas som dålig läsförståelse från din egen sida med tanke på att det har skrivits mer i tråden av bl.a. mig sedan dess.



Är det du, Taags?

För övrigt planerar jag inte att slösa min tid på dig nå mer eftersom du trollar i inlägg efter inlägg och verkar inte heller kunna hänga med i utvecklingen av information/slutsatser i tråden.
BJ en onsdagkväll liksom, bara det är tillräcklig information för att begripa att det inte rör sig om universitetsstudenter som vill "spexa" till det med lite sexuella trakasserier och ev. någon våldtäkt på det. Men det är du för dum för att fatta.

Det enda du gör är att hänvisa till tidigare spekulationer från dig själv som någon slags sanning, det håller inte och är bara sorgligt att du inte verkar fatta det.

Som jag förstod då, när det börjar bränna till lite pissar du ner dig och går och gömmer dig bakom mamma. Du måste varit ett riktigt tacksamt mobboffer när du var mindre.
__________________
Senast redigerad av Ivey 2017-03-03 kl. 09:17.
Citera
2017-03-04, 01:52
  #282
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
BJ en onsdagkväll liksom, bara det är tillräcklig information för att begripa att det inte rör sig om universitetsstudenter som vill "spexa" till det med lite sexuella trakasserier och ev. någon våldtäkt på det. Men det är du för dum för att fatta.

Det enda du gör är att hänvisa till tidigare spekulationer från dig själv som någon slags sanning, det håller inte och är bara sorgligt att du inte verkar fatta det.

Bara för att du har levt ditt studentliv i en jävla skokartong så betyder inte det att alla andras studentliv ser precis likadant ut som ditt. Du vågar ju inte ens säga vad du faktiskt har läst, vilket tyder på att du knappast har på fötterna när det kommer till dina påståenden om studentlivet i Uppsala. Du menade exempelvis att läkarstudenter använder overaller, hahaha! Den som tror nåt sånt har inte alla hästar hemma Lyckligtvis verkar ufon som du vara i minoritet bland Uppsalas studenter.

Den som är för dum för att fatta här är alltså knappast jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Som jag förstod då, när det börjar bränna till lite pissar du ner dig och går och gömmer dig bakom mamma. Du måste varit ett riktigt tacksamt mobboffer när du var mindre.

Om det har brunnit någonstans så är det nog i ditt huvud

Det träder mer och mer fram en bild av att du är en finnig datavetare som hängt med för mycket aspiga klasskamrater och tror sen att du minsann vet hur det är att "vara student i Uppsala" Dessutom tjatar du bara om att "universitetsstudenter går bara på nationer och aldrig på BJ", "universitetsstudenter går bara på nationer och aldrig på BJ", "universitetsstudenter går bara på nationer och aldrig på BJ", etc. (ditt beteende är rena aspergervarningen!! )

Sanningen är att universitetsstudenter går ut precis överallt i Uppsala, t.ex. på nationerna, hemmafester, korridorsfester, fester i bokade lokaler, lokala krogar, och även BJ och Flustret, m.m. Och all denna variation är för att kunna umgås med sina vänner ifred och samtidigt undvika äckliga jävla creeps som dig, som verkar mest hänga på nationerna
Citera
2017-03-04, 11:08
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Bara för att du har levt ditt studentliv i en jävla skokartong så betyder inte det att alla andras studentliv ser precis likadant ut som ditt. Du vågar ju inte ens säga vad du faktiskt har läst, vilket tyder på att du knappast har på fötterna när det kommer till dina påståenden om studentlivet i Uppsala. Du menade exempelvis att läkarstudenter använder overaller, hahaha! Den som tror nåt sånt har inte alla hästar hemma Lyckligtvis verkar ufon som du vara i minoritet bland Uppsalas studenter.

Den som är för dum för att fatta här är alltså knappast jag.



Om det har brunnit någonstans så är det nog i ditt huvud

Det träder mer och mer fram en bild av att du är en finnig datavetare som hängt med för mycket aspiga klasskamrater och tror sen att du minsann vet hur det är att "vara student i Uppsala" Dessutom tjatar du bara om att "universitetsstudenter går bara på nationer och aldrig på BJ", "universitetsstudenter går bara på nationer och aldrig på BJ", "universitetsstudenter går bara på nationer och aldrig på BJ", etc. (ditt beteende är rena aspergervarningen!! )

Sanningen är att universitetsstudenter går ut precis överallt i Uppsala, t.ex. på nationerna, hemmafester, korridorsfester, fester i bokade lokaler, lokala krogar, och även BJ och Flustret, m.m. Och all denna variation är för att kunna umgås med sina vänner ifred och samtidigt undvika äckliga jävla creeps som dig, som verkar mest hänga på nationerna
Haha, ditt efterblivna fetto! Återigen kommer du med påhittade uttalanden bara för att du blir utklassad när det kommer till ren fakta
Har jag sagt att studenter ALDRIG går till BJ? Nej, läs om läs rätt din jävla tjockis
Den som beter sig som ett mobbat aspbergeroffer är enbart du, det är tämligen uppenbart för alla i tråden. Nä jag har inte läst till datavetare, det var inte ens i närheten faktiskt. Ytterligare ett faktafel från din sida!!

Bara för att du och dina lika efterblivna klasskompisar går med era overaller på BJ en onsdag och tafsar på tjejer, innebär det inte att det är ett vanligt förekommande beteende hos studenter

Som sagt den enda som ens spekulerat i att det skulle vara ett ”studentspex som spårat ur” är ju du. Finns inga bekräftade uppgifter till det men du beter dig som att det vore det enda möjliga förklaringen bara för att det är Uppsala det handlar om. Bara tanken att det skulle ligga någon som helst sanning i det är helt absurd. Men det är du för hjärndöd för att fatta!

Citera
2017-03-04, 11:19
  #284
Medlem
Är bara en tidsfråga innan godhetstänkande politiker tvångsålägger nationerna att utfärda kårleg till alla ensamkommande vuxna män.

Alla ska med! Även nationerna!
Citera
2017-03-04, 22:35
  #285
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Haha, ditt efterblivna fetto! Återigen kommer du med påhittade uttalanden bara för att du blir utklassad när det kommer till ren fakta

Till skillnad från dig så använder jag mig av källor, medan du bara spyr ut fantasier och tyckanden och försöker göra dig lustig på det viset Troligen jobbar du som clown med tanke på hur du beter dig. Du kommer inte med några belägg för det du skriver (se exempel längre ned i detta inlägg).

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Har jag sagt att studenter ALDRIG går till BJ? Nej, läs om läs rätt din jävla tjockis

Om du nu helt plötsligt erkänner att universitetsstudenter faktiskt brukar vistas ibland på BJ, vad fan är problemet då med dig? Det är detta jag påstått tråden igenom, medan du har citerat och anmärkt på just denna detalj och menat att det är verkligen inte kan röra sig universitetsstudenter eftersom det handlar om BJ på en onsdagkväll


Med tanke på hur du hela tiden fastnar i detaljer som inte ens är felaktiga beter du dig som att du har asperger. Dessutom talar du t.o.m. emot dig själv när du först inte håller med alls, för att sedan börja säga att det ändå inte är fel Snälla nån, ju mer du skriver, ju mer förvirrad verkar du vara

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Bara för att du och dina lika efterblivna klasskompisar går med era overaller på BJ en onsdag och tafsar på tjejer, innebär det inte att det är ett vanligt förekommande beteende hos studenter

Så nu tror alltså Herr Asp-Berg att det var overallstudenter (d.v.s. teknologer) som var på BJ den kvällen? Overaller brukar i princip bara användas av dessa studenter under nollningarna, och med tanke på att nollningarna över sedan länge är ditt inlägg än mer absurt.

Att du ens skriver att det inte "är ett vanligt förekommande beteende hos studenter" visar dels på din okunskap om sexuella trakasserier, och även på din bristande förmåga att använda källor i tråden. Du vet inget om varken studenter eller sexuella trakasserier. Gå och lägg dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Den som beter sig som ett mobbat aspbergeroffer är enbart du, det är tämligen uppenbart för alla i tråden. Nä jag har inte läst till datavetare, det var inte ens i närheten faktiskt. Ytterligare ett faktafel från din sida!!

... och du vet uppenbarligen inte heller ens vad asperger är för något, och jag tvivlar även på att du ens har pluggat i Uppsala eftersom du inte har koll på studentliv och kan inte ens nämna en enda utbildning som du har gått i stan

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Som sagt den enda som ens spekulerat i att det skulle vara ett ”studentspex som spårat ur” är ju du. Finns inga bekräftade uppgifter till det men du beter dig som att det vore det enda möjliga förklaringen bara för att det är Uppsala det handlar om. Bara tanken att det skulle ligga någon som helst sanning i det är helt absurd. Men det är du för hjärndöd för att fatta!

Wow, du skriver alltså i tråden utan att ens veta vad som framkommer av nyhetsartiklarna om händelsen? Det är där som det står att det skulle röra sig om ett studentspex (länk) och det är alltså där informationen kommer ifrån. Alltså ljuger du om att jag det är jag som kommit på denna uppgift själv. Du är helt lost i dina inlägg, din lilla nolla

Har jag sagt att det är "enda möjliga förklaringen" ? Nej, det har jag inte, så där sköt du dig själv i foten igen, ditt lilla aspergermiffo. Jag har påpekat att det är ett troligt scenario fram tills att mer info dyker upp. Sen är det inte jag själv som hittat på någon info, utan allt kommer från andra källor som Facebook och nyhetsartiklar, och läggs ihop som ett pussel till det mest troliga scenariot. Om du inte kan tro på vad som framkommer på Facebook eller nyhetsartiklarna så är det ditt problem.


OBS! Troligen förstår du inte mer än några procent av det jag har skrivit här ovanför p.g.a. din egen oförmåga, då du troligen fortfarande är fast i ett av de tidigare citaten i tråden
__________________
Senast redigerad av lighten-up 2017-03-04 kl. 22:44.
Citera
2017-03-04, 23:21
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Till skillnad från dig så använder jag mig av källor, medan du bara spyr ut fantasier och tyckanden och försöker göra dig lustig på det viset Troligen jobbar du som clown med tanke på hur du beter dig. Du kommer inte med några belägg för det du skriver (se exempel längre ned i detta inlägg).

Hahahahaha!! Alltså din mongoloida efterblivna lilla gris, du är så pantad så jag finner inte ord ens!
Det är väl ingen konst att använda sig av källor om man feltolkar de så grovt som du gör?! Du drar rent felaktiga slutsatser och kommer med så grova feltolkningar att de snarast kan betraktas som rena lögner alternativt länkar till källor som inte har något med fallet att göra. Det klarar ju till och med en tjock liten gris som du att göra Således är det knappast något som har gynnat ditt case direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Om du nu helt plötsligt erkänner att universitetsstudenter faktiskt brukar vistas ibland på BJ, vad fan är problemet då med dig? Det är detta jag påstått tråden igenom, medan du har citerat och anmärkt på just denna detalj och menat att det är verkligen inte kan röra sig universitetsstudenter eftersom det handlar om BJ på en onsdagkväll
Så BJ har alltså bara öppet onsdagkvällar enligt dig? Säger väl det mesta om hur bra koll du har på Uppsalas uteliv! Hur lyckas du annars tolka in det som att jag sagt att studenter aldrig skulle gå dit? Haha, vad fan e problemet med dig? Din hjärndöda loser du e bara för sorglig...

Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
... och du vet uppenbarligen inte heller ens vad asperger är för något, Jag tvivlar på att du ens har pluggat i Uppsala, eftersom du inte har koll på studentliv och kan inte ens nämna en enda utbildning som du har gått i stan
Jodå har pluggat här, har läst till dietist om du nu måste veta det. Så kan tyvärr inte hjälpa dig med din asperger. Men krävs nog omfattande insatser från psykiatrin för att få in dig på rätt spår skulle jag tippa. Kanske byta ut overallen mot en tvångströja eller liknande
__________________
Senast redigerad av Ivey 2017-03-04 kl. 23:31.
Citera
2017-03-05, 00:26
  #287
Medlem
Luffarna tog sig aldrig in utan blev stoppade i dörren, man kunde inte hålla fringrarna i styr utanför.

Ens off story.
För allmänhetens nyfikenhet så fick ett av "barnen" äta snö i Slottsbacken.
Citera
2017-03-05, 02:16
  #288
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Hahahahaha!! Alltså din mongoloida efterblivna lilla gris, du är så pantad så jag finner inte ord ens!
Det är väl ingen konst att använda sig av källor om man feltolkar de så grovt som du gör?! Du drar rent felaktiga slutsatser och kommer med så grova feltolkningar att de snarast kan betraktas som rena lögner alternativt länkar till källor som inte har något med fallet att göra. Det klarar ju till och med en tjock liten gris som du att göra Således är det knappast något som har gynnat ditt case direkt!

Men visa nu då vad som är "feltolkat", vilka dessa "felaktiga slutsatser" är och vilka källorna är som "inte har något med fallet att göra". Se så, nu har du chansen. Dock förväntar jag mig inte att du klarar av detta utan att även börja felcitera och larva dig som vanligt ...

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Så BJ har alltså bara öppet onsdagkvällar enligt dig? Säger väl det mesta om hur bra koll du har på Uppsalas uteliv!

Har jag nånsin skrivit att det är bara öppet på onsdagskvällar? Nej, det har jag inte, och detta vet du. Dock måste du uppenbarligen misstolka/felcitera folk för att ens kunna bemöta deras inlägg

Frågan i detta är varför du ens påstått att universitetsstudenter inte kan hänga på BJ. Det är ett helt befängt påstående med tanke på att en stor del av BJ:s verksamhet är riktad till studenter och yngre personers uteliv. Nu verkar du ha gått in i förnekelsestadiet för den här saken, eftersom du uppenbarligen insett hur korkat det lät i andras öron.

Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Hur lyckas du annars tolka in det som att jag sagt att studenter aldrig skulle gå dit? Haha, vad fan e problemet med dig? Din hjärndöda loser du e bara för sorglig...

Vi talar inte om studenter, utan om universitetsstudenter. Hänger du inte med eller? Du påstod att universitetsstudenter inte hänger på BJ och försökte då använda det som argument för att dessa 20 st personer inte kan vara universitetsstudenter. Dock har jag från första sekund inte hållit med dig om detta. Och nu försöker du på alla möjliga sätt förneka allt genom att försöka retuschera vad som sagts, osv.

Dessutom har du vid minst ett tillfälle klart och tydligt påstått att universitetsstudenter generellt sett inte skulle gå till BJ (se citat "BJ? Knappast va"):


Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Jodå har pluggat här, har läst till dietist om du nu måste veta det. Så kan tyvärr inte hjälpa dig med din asperger. Men krävs nog omfattande insatser från psykiatrin för att få in dig på rätt spår skulle jag tippa. Kanske byta ut overallen mot en tvångströja eller liknande

Dietist? Nu förstår jag varför du försöker hävda dig likt en dum gorilla här på Flashback, för i verkliga livet känner du dig usel och onyttig Inte konstigt heller att de närmaste förolämpningarna som du kan komma på är "fetto" och "tjockis", för du har väl tröttnat på ditt jobb och alla patienter som du har. Innerst inne talar du väl även till dig själv med de där orden.

Ett ironiskt val av utbildning från din sida, men ologiska beslut/resonemang verkar följa dig (s.k. the story of your life)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback