Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 00:31
  #1
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
I mitt Gmail konto skulle jag vilja sortera att vissa adresser, vars mail hamnar i min inbox förs vidare till mappar jag valt för just dessa specifika adresser

På detta sätt kan jag ha en mycket bra struktur på allting. Hur skapar jag detta i Gmail ?
Citera
2017-02-24, 00:40
  #2
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Nevermind hittade det!
Citera
2018-02-23, 12:42
  #3
Medlem
TraXzmans avatar
Har alldrig fått till det...men nån gång kanske, eller alldrig

Har gmail och det är ju så att man får in tonvis med mail som man är intresserad av företag osv
Man har ju huvudflikarna primär, socialt, kampanjer, uppdateringar forum och ev fler som tillval där det ploppar in mail från olika huller om buller.

Sen kan man skapa mappar till vänster under "skriv". Tex jag skapar en mapp som heter spelsidor -sport och odds. Det jag vill göra nu är att om jag markerar ett mail från tex nån sportsida så kan jag tilldela den en etikett som är samma som mappen jag skapat.

Nu vill jag att alla mail från denna avsändare ska hamna i den mappen direkt och alldrig i inkorgen eller kampanjer (det ska inte synas där). Jag kan skicka "flytta till" mailet manuellt till mappen men det är poänglöst utan jag vill att det sker direkt när mailet dyker upp.

Allt blir grötigt tycker jag om man har 1000 + nät mail prenumerationer och alla blandas i huvudmapparna. Ettiketten syns möjligen? men den hamnar ju inte i rätt mapp utan att synas i huvudmapparna
Citera
2018-02-26, 08:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Nu vill jag att alla mail från denna avsändare ska hamna i den mappen direkt och alldrig i inkorgen eller kampanjer (det ska inte synas där). Jag kan skicka "flytta till" mailet manuellt till mappen men det är poänglöst utan jag vill att det sker direkt när mailet dyker upp.

Gå in på Gmails inställningar, fliken Filter, och skapa ett filter som Auto flyttar vissa mail till särskilda mappar, som du själv först skapat.

Hur man gör det får du söka på.

Man kan t.o.m. skapa ett filter som Auto flyttar det Gmail självt först flyttat till Spam, till Deleted Items direkt.
Citera
2018-08-19, 15:19
  #5
Medlem
Lånar denna tråd.

Kan någon förklara hur filtren fungerar i gmail? Jag får ett veckobrev som jag vill vidarebefodra, och när jag från ett sådant mail skapade ett filter för att visa alla dessa nyhetsmail, så skapar gmail filtret genom följande attribut i "innehåller orden":

"list:(<10657323.xt.local>)".

Det funkar perfekt.

men hur ??
hittade ingen dokumentation kring detta.
tacksam för svar
__________________
Senast redigerad av BhfxUB 2018-08-19 kl. 15:21.
Citera
2018-08-21, 08:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BhfxUB
Kan någon förklara hur filtren fungerar i gmail? Jag får ett veckobrev som jag vill vidarebefodra, och när jag från ett sådant mail skapade ett filter för att visa alla dessa nyhetsmail, så skapar gmail filtret genom följande attribut i "innehåller orden":

"list<10657323.xt.local>)".

Det funkar perfekt.

men hur ??
hittade ingen dokumentation kring detta.
tacksam för svar

Läsate du inte ens inlägget innan ditt?

Där skrev jag ju "Hur man gör det får du söka på."

Gå till Google, sök efter

gmail create different filters

så får du upp mååånga svar, även på svenska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback