Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 23:19
  #1
Medlem
Hej.
Det är som så att jag ska förnya mitt körkort snart. Då fotografen som tog mitt passfoto häromåret verkade fullständigt ointresserad av att få till en bra bild. Vilket resulterade i att min nuvarande passbild ser ut som en mugshot (seriöst, har fått snyggare bilder från en fotoautomat).

Så då undrar jag helt enkelt: vilken fotograf i Halmstad tar bäst körkortsfoto? Det får såklart handla om omnejd också.
Citera
2017-02-24, 12:26
  #2
Medlem
Butch.Cassidys avatar
What? Du tar ju kortet på plats i deras automater både när du ansöker om pass samt nytt körkort.
Citera
2017-02-24, 13:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butch.Cassidy
What? Du tar ju kortet på plats i deras automater både när du ansöker om pass samt nytt körkort.
Man ansöker inte om körkort hos polisen och man tar inte bilder i någon låda heller. Polisen har digitala system och det handhar inga pappersbilder.

BÄST? Körkortsbilder ska se ut på ett visst sätt. avstånd mellan pupill lite annat är specificerat. Hur du ser ut får du sköta själv - kamma dig borde räcka. De flesta fixar detta så ta en med en skylt i fönstret - körkortsbild. Klart.
__________________
Senast redigerad av martinator 2017-02-24 kl. 13:42.
Citera
2017-02-24, 14:00
  #4
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Man ansöker inte om körkort hos polisen och man tar inte bilder i någon låda heller. Polisen har digitala system och det handhar inga pappersbilder.

BÄST? Körkortsbilder ska se ut på ett visst sätt. avstånd mellan pupill lite annat är specificerat. Hur du ser ut får du sköta själv - kamma dig borde räcka. De flesta fixar detta så ta en med en skylt i fönstret - körkortsbild. Klart.

Ah sorry, förutsatte att man var tvungen att använda deras automater som finns på kontoren.

https://www.transportstyrelsen.se/sv...-pa-korkortet/

Använde den automaten när jag förnyade mitt körkort när jag fick ny behörighet, var bara att stå och ta kort tills man var nöjd med kortet och sedan välja det. Tror dom skulle ha typ 100 kr för besväret.
Citera
2017-02-27, 16:54
  #5
Medlem
Jag efterfrågade inte någon diskussion OM jag verkligen behöver gå till en fotograf eller att bli utfrågad om varför.

Kan jag inte bara få ett rakt svar?
Citera
2017-02-27, 18:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkjak
Jag efterfrågade inte någon diskussion OM jag verkligen behöver gå till en fotograf eller att bli utfrågad om varför.

Kan jag inte bara få ett rakt svar?
Det finns inget "BÄST körkortsfot". Du går till en fotograf som tar körkortsfoto, brukar vara skyltat. Du säger jag vill ha ett körkortsfoto. Hur svårt ska det vara att fatta? Tror du att det är en modefotografeirng som ska föregå en bild på 3,5x 4 cm som ska följa vissa regler om avstånd mellan pupiller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback