Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-28, 16:34
  #37
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Den här killen är ingen främling för mig, men jag är lite ambivalent .

Ja, jag märker det.
Kan väl inte vara så svårt att veta hur du själv känner, så att du måste fråga FB hur du ska hantera lite uppmärksamhet?
Citera
2017-02-28, 16:41
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, jag märker det.
Kan väl inte vara så svårt att veta hur du själv känner, så att du måste fråga FB hur du ska hantera lite uppmärksamhet?

Har inget med uppmärksamhet att göra, det får jag varje dag. Däremot blev jag osäker på hur jag skulle tolka beteendet. Jag vill inte hamna i en jobbig situation.
Citera
2017-02-28, 16:45
  #39
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Har inget med uppmärksamhet att göra, det får jag varje dag. Däremot blev jag osäker på hur jag skulle tolka beteendet. Jag vill inte hamna i en jobbig situation.
Får du uppmärksamhet varje dag, så borde den här uppmärksamheten inte vara något problem för dig. Amatörpsykologen i mig säger att du söker uppmärksamhet, både här och på andra ställen i livet.
Citera
2017-02-28, 16:47
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Får du uppmärksamhet varje dag, så borde den här uppmärksamheten inte vara något problem för dig. Amatörpsykologen i mig säger att du söker uppmärksamhet, både här och på andra ställen i livet.
Ok👍
Citera
2017-02-28, 16:52
  #41
Medlem
Tramstråd? Din killkompis vill knulla dig istället.
Citera
2017-03-01, 01:12
  #42
Medlem
Imirons avatar
1. Som påtalat är killkompisar partiska. Även om vi kan försöka ge så neutrala råd som möjligt så känner väl alla hanar ett visst agg mot de som närmare sig haremet. Vi blir väl i nån mån fientligt inställda till killar som ligger med eller försöker ligga med flickor i vår närhet, även om det är flickor som vi inte aspirerar på att ligga med. Det kan låta lite skruvat och det handlar inte om att man vill att ens vänner ska förbli ensamma, men nog finns det en fientlighet mot andra män allt. De flesta normala människor försöker så klart bortse från detta och ge så bra råd som möjligt ändå, men de blir ju biased, som man säger.

2. Om man inte känner varandra sen innan så är det helt klart ett mycket märkligt beteende att börja smygfota dejten.

3. Om man däremot känner varandra innan och redan har en ganska varm och hjärtlig relation men först nu går på en officiell dejt så är det inte lika konstigt. Graden av konstighet beror på hur väl man känner varandra sen innan. Är man fotograf till yrket går väl konstigheten ner lite iaf.

Under dessa omständigheter är det inte konstigt att din killkompis varnar dig. Det är som sagt ett märkligt beteende och ja, det var punkt 1 också liksom. Samtidigt måste du själv avgöra utifrån hur förutsättningarna såg ut hur "illa" det är. Jag skulle träffat snubben igen men ändå varit lite extra uppmärksam.
Citera
2017-03-01, 16:01
  #43
Medlem
Buffedbygods avatar
Haha nej vad ni är pryda!!! För det första är det bara en typ "söt" sak att göra. Och för det andra var han en gentleman som frågade dig om saken senare. Låter som en bra kille imo!
Citera
2017-03-01, 17:23
  #44
Medlem
Mikibus avatar
Så, du är en feminin och flickig kvinna som går och köper godis med din dejt, och han är fotograf och tar bilder på dig.
Han visar dem för dig, berömmer dig för det sköna motiv du är, ni skrattar och allting är gott. Din andra potentiella "älskare" blir svartsjuk och försöker anspela på din rena trogenhet för att få dig att avstå den andre...



Vad söker du här? En yngre tjej som kan tillfredsställa dig? Eller bara en puss på kinden? Och framför allt, när kommer nästa avsnitt?
Citera
2017-03-23, 12:27
  #45
Medlem
Jag tycker det var jätteromantiskt! Om han dessutom är fotograf till yrket så är ju detta bara en bekräftelse på att han är glad att ni har kontakt och att han har dig i sin umgängeskrets.

Som fotograf tar han bilder på allt möjligt hela tiden, och det är det mest normala som finns för honom.

Slappna av! Detta är bara positivt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback