Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 18:17
  #1
Medlem
http://kotaku.com/thats-one-lewd-tro...ata-1792666043

du får en trophy i ps4-spelet om du tittar på kvinnliga karaktärens trosor genom att vrida kameran under hennes kjol.
försvaret är att karaktären egentligen är en android/robot ochbara ser ut som en ung flicka. men vad är det för sjukt försvar?

detta är något jag kan förstå om kvinnor/feminister finner sinnessjukt, okej. Alltså, inte nog med att du kan se hennes vita trosor, men det belönas även att tjuvkika under hennes kjol.

observera, detta spel görs av Square-Enix (som är ett av världens största spelbolag lokaliserat i Japan, men även ägs utav flertal banker och rika män)

Jag skulle också vilja tillägga att utvecklarna är bra dumma, detta ger eld åt feminister som ser sexism i allt och alla.

Spelet recenserades nyligen i Japans största speltidning av 4 st speljournalister och fick 39/40 dvs 10,10,10,9 av 1-10 med andra ord, spelet kommer bli en stor hit, och släpps i Europa nästa månad.

Och nej, ingen tvingar dig att se under hennes kjol- men för att få en platinum trophy (dvs bemästrat spelet 100%) så måste du samla alla och således börja titta under kjolen.
__________________
Senast redigerad av quezen 2017-02-23 kl. 18:24.
Citera
2017-02-23, 18:26
  #2
Medlem
Naknekejsarens avatar
Svenskar får moralpanik, japaner är perversa (och roliga), finns det något nytt att tala om?

Västerländska feministers moralpanik kommer inte att förändra japaner att skapa de spel, animen, filmer som de vill skapa, och så länge de är så jävla bra på att göra just det (olikt de svenska tröga moralisterna) så kommer de fortsätta att inspirera våra barns fantasi vad än du och jag tycker om saken.

Titta på Takashi Miikes Visitor Q ifall du vill få moralpanik över verkligen udda japanska grejer!
Citera
2017-02-23, 18:30
  #3
Medlem
Couplets avatar
Med tanke på att ca 50% av alla gamers är kvinnor, och att de även börjar komma fram på utvecklarfronten, så hoppas jag att vi snart ser ett slut på dessa infantila vinklar i spel.

Kvinnor är vana vid att kvinnliga spelkaraktärer har minimala "rustningar" och onaturligt stora bröst, liksom att ibland inte kunna välja kön på sina karaktärer (läs: måste vara en manlig karaktär). Jag skrattar alltid högt rakt ut när jag tänker på efterdyningarna av kränkta män som såg rött när spelet Rust lanserades och du blev tilldelad ett slumpmässigt kön för din karaktär. Hahahaha.

Nu är japansk kultur lite speciell (i mina ögon hebefil) och sånt här förekommer i många japanska spel, men kvinnoförnedrande inslag i spel är fortfarande mycket vanliga. Själv finner jag det inte roande, men det kanske finns de som gör det fortfarande.
Citera
2017-02-23, 18:35
  #4
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Med tanke på att ca 50% av alla gamers är kvinnor, och att de även börjar komma fram på utvecklarfronten, så hoppas jag att vi snart ser ett slut på dessa infantila vinklar i spel.

Tror inte att ni kan förstöra japanernas perversa fantasi, de är faktiskt nr2 efter USA på att exportera kultur. Man ska ju inte ändra på ett framgångsrikt koncept.

Men varsågod och försök att bojkotta japansk kultur, se hur många ni får med er. Tror att just de kvinnor som gillar sånt (och fan vad de böjer sig för den japanska fantasin med deras cosplay!) inte kommer joina er färglösa och tråkiga uppror.
Citera
2017-02-23, 18:41
  #5
Medlem
Katzyns avatar
Jo, sånt är störande, och då inte främst som någon sorts "objektifiering" eller sexfixering. Utan för att det förutsätter att spelaren är en heterosexuell man. Jag har inga problem med porriga inslag i spel, men jag som heterosexuell kvinna är inte intresserad av att kolla under kjolen på andra kvinnor av förklarliga skäl, så var är mitt roliga snusk?

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tror inte att ni kan förstöra japanernas perversa fantasi, de är faktiskt nr2 efter USA på att exportera kultur. Man ska ju inte ändra på ett framgångsrikt koncept.

Men varsågod och försök att bojkotta japansk kultur, se hur många ni får med er. Tror att just de kvinnor som gillar sånt (och fan vad de böjer sig för den japanska fantasin med deras cosplay!) inte kommer joina er färglösa och tråkiga uppror.

Men man kunde väl få välja perverst snusk som tilltalar kvinnor, bögar och hens med? Tex spana in en kuk, röv, eller liknande istället och få samma pris för det?
Citera
2017-02-23, 18:52
  #6
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jo, sånt är störande, och då inte främst som någon sorts "objektifiering" eller sexfixering. Utan för att det förutsätter att spelaren är en heterosexuell man. Jag har inga problem med porriga inslag i spel, men jag som heterosexuell kvinna är inte intresserad av att kolla under kjolen på andra kvinnor av förklarliga skäl, så var är mitt roliga snusk?

Två val:

1.sök, så finner du allt möjligt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Yaoi

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BL_games

2.gnäll över heterosexuella mäns snusk.

Unga svenska kvinnor brukar alltid välja nr2, därmed ser jag en större potential i marknaden för politiska tidningar som moraliserar över snuskiga heterosexuella män, än den japanska snuskmarknaden åt unga svenska kvinnor.

Jag själv finner mest japansk kultur som otroligt bizarr och humoristiskt snarare än sexigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men man kunde väl få välja perverst snusk som tilltalar kvinnor, bögar och hens med? Tex spana in en kuk, röv, eller liknande istället och få samma pris för det?

Man kan det, och det roliga i fallet är att Yaoi marknaden för japanska kvinnor är helt enorm. Du är inte intresserad av att objektifiera män, du är intresserad av att moralisera mäns objektifierande blick.

Därmed så finner tidningar moraltanter och moralflickor (eller förtidstanter som jag gärna kallar dem) som skriver moralpanik-artiklar riktade mot att få klick från just unga tjejer som törstar att moralisera.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-02-23 kl. 18:57.
Citera
2017-02-23, 18:55
  #7
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Två val:

1.sök, så finner du allt möjligt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Yaoi

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BL_games

2.gnäll över heterosexuella mäns snusk.

Unga svenska kvinnor brukar alltid välja nr2, därmed ser jag en större potential i marknaden för politiska tidningar som moraliserar över snuskiga heterosexuella män, än den japanska snuskmarknaden åt unga svenska kvinnor.

Jag själv finner mest japansk kultur som otroligt bizarr och humoristiskt snarare än sexigt.

Du menar alltså att vill jag ha snusk som passar mig som heterosexuell kvinna (rätt stor befolkningsandel) så får jag helt enkelt välja ett annat spel, eftersom just det här spelet bara är riktat till heterosexuella män?

Javisst, men är det smart av företaget om de vill sälja sina spel?
Citera
2017-02-23, 18:55
  #8
Medlem
Tycker inte det var en sexistisk achive. Ser humorn i den. Men som med allt som normala människor tar som skämt och skoj tar några omogna individer det som något att ta efter.
Så länge det inte inspirerar till att kolla tjejer under kjolar ser jag inget fel med det.
Citera
2017-02-23, 18:58
  #9
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Du menar alltså att vill jag ha snusk som passar mig som heterosexuell kvinna (rätt stor befolkningsandel) så får jag helt enkelt välja ett annat spel, eftersom just det här spelet bara är riktat till heterosexuella män?

Javisst, men är det smart av företaget om de vill sälja sina spel?

Ser du några heterosexuella män som moraliserar kring att Yaoispel bara är riktad åt kvinnor och bögar?

Sedan tror jag att japanska företag är jävligt smarta då de erövrad den globala spelmarknaden sedan lång tid tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-02-23 kl. 19:03.
Citera
2017-02-23, 18:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Du menar alltså att vill jag ha snusk som passar mig som heterosexuell kvinna (rätt stor befolkningsandel) så får jag helt enkelt välja ett annat spel, eftersom just det här spelet bara är riktat till heterosexuella män?

Javisst, men är det smart av företaget om de vill sälja sina spel?
Du får nog tyvärr leva med att alldeles för många män är homofober som går bärsärk för sådant.
Citera
2017-02-23, 19:02
  #11
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tror inte att ni kan förstöra japanernas perversa fantasi, de är faktiskt nr2 efter USA på att exportera kultur. Man ska ju inte ändra på ett framgångsrikt koncept.

Men varsågod och försök att bojkotta japansk kultur, se hur många ni får med er. Tror att just de kvinnor som gillar sånt (och fan vad de böjer sig för den japanska fantasin med deras cosplay!) inte kommer joina er färglösa och tråkiga uppror.
Vem pratar om bojkott?
Jag är bisexuell, så "anything goes", men jag finner inte objektifiering vare sig sexigt eller intelligent, helt enkelt. Jag ser fram emot när man inte behöver reagera över objektifiering i spel, det skulle göra dem mycket mer intressanta på det hela taget. Det är ju inte heller enbart kvinnor som objektifieras, det gäller ju i hög grad även manliga karaktärer (även om de generellt får ha mer heltäckande utrustning på sig). Jag tycker helt enkelt att omjektifiering är fantasilöst och osexigt, däremot har jag inte så mycket val när det gäller spelfronten. Tyvärr. Jag välkomnar den dag då utbudet ser annorlunda ut.
Citera
2017-02-23, 19:06
  #12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Vem pratar om bojkott?
Jag är bisexuell, så "anything goes", men jag finner inte objektifiering vare sig sexigt eller intelligent, helt enkelt. Jag ser fram emot när man inte behöver reagera över objektifiering i spel, det skulle göra dem mycket mer intressanta på det hela taget. Det är ju inte heller enbart kvinnor som objektifieras, det gäller ju i hög grad även manliga karaktärer (även om de generellt får ha mer heltäckande utrustning på sig). Jag tycker helt enkelt att omjektifiering är fantasilöst och osexigt, däremot har jag inte så mycket val när det gäller spelfronten. Tyvärr. Jag välkomnar den dag då utbudet ser annorlunda ut.

Se hur du talar: du föredrar att moralisera kring sådant du finner osexigt istället för att njuta av vad du finner sexigt.

Du är bisexuell, the world is your oyster! Gå ut och omfamna det du gillar, strunta i det du finner osexigt.

Men nope. Istället för att njuta sexuellt av alla människors underbara personligheter, så sitter du och surar för att japaner objektifierar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback