Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-02, 00:52
  #205
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Vi vet vad problemen består utav,så någon utredning behövs egentligen inte.
Möjligen om den blev så tjock så man kunde drämma den i huvet på nån kriminell skitunge.

Jag vill ha delar av polisen som skrämmer skiten ur kriminella skitungar.
Det här daltandet håller inte och fungerar inte,tanken var god. Men nu är det dax att ta i med hårdhandskarna.

Det känns bra att en del mördare hellre vill ta straffet i hemlandet .
Två av dom är Lisa Holms mördare samt Carola och Emil Herdins mördare.
Men det hade känts ännu bättre om alla mördare skrämdes såpass,att dom hellre reste hem och tog straffet där dom kommer ifrån. Nu verkar det som om vi aldrig får se dom här två igen. Tack och lov !!

Jag ser alltså mer än gärna att fler kriminella skickas hem.
Men Oavsett vilket, så ska det antal månader och år som utdöms gälla. Inga straffrabatter !
Får man 10 år så ska det sittas 10 år. Sköter dom sej inte så ska straffet förlängas per automatik.
Och detta ska gälla alla fångar !!
Så Inga mer idiotiska straffrabatter tack !
Det är så oerhört dyrt att ha människor inspärrade. 4000 kronor/dygnet är en siffra son nämnts. Vad det gäller de brottslingar du nämnt så är det bara att ta fram bössan och skjuta dem. Är både billigast och enklast. Problem solved!
Citera
2017-03-02, 01:00
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Nej, det är inget brott att försvara sig. Problemet är att jag inte litar på samhället. Man skulle förmodligen åka dit på det. Kolla bara på drevet mot Peter Springare. Vi har ett sjukt samhälle. Och vad gör egentligen SD? De växer bara för att övriga partier gör sig omöjliga. Hur vill SD lösa alla problem som finns? Det är väldigt tyst från dem tycker jag.

De som vill skydda landet har både brottslingar och PK mot sig. Det är helt sjukt. Vad gör man då? Jag vet inte.

Om dom flesta som sitter inne på kåken är invandrare , är det då tack vare PK ?

Fler och fler politiker och civila förstår att ngt måste göras åt kriminella skitungar och unga i betongförorterna. Det krävs alltså ett ordentligt grepp om kriminaliteten där.
Till och börja med kan staten se till att det byggs ordentliga polishus i vartenda problemområden.
Detta gör att polisen är snabbt på plats och kvickt kan slå till med kraft. Dessutom blir det enklare att hålla koll på alla dessa kriminella skitungar,för det är oftast skitungar som ställer till det.

* Till kriminella skitungar räknar jag till mellan 13 och 25 år.
Är man över 18 år med det beteendet så bör man inte kallas vuxen.
Citera
2017-03-02, 01:14
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Om dom flesta som sitter inne på kåken är invandrare , är det då tack vare PK ?

Fler och fler politiker och civila förstår att ngt måste göras åt kriminella skitungar och unga i betongförorterna. Det krävs alltså ett ordentligt grepp om kriminaliteten där.
Till och börja med kan staten se till att det byggs ordentliga polishus i vartenda problemområden.
Detta gör att polisen är snabbt på plats och kvickt kan slå till med kraft. Dessutom blir det enklare att hålla koll på alla dessa kriminella skitungar,för det är oftast skitungar som ställer till det.

* Till kriminella skitungar räknar jag till mellan 13 och 25 år.
Är man över 18 år med det beteendet så bör man inte kallas vuxen.

Det är ju naturligtvis så det borde vara. Men du underskattar problemen. Polisen kan inte ens få sin organisation att fungera. Hur man ska få ordning på den är en gåta. Samtidigt pågår krisen och färre brott än någonsin klaras upp. Sen finns det inga pengar. Att bygga ”ordentliga polishus i vartenda problemområden” är en utopi som det ser ut. Polisledning och politiker är handlingsförlamade. Den här problematiken har byggts upp under minst 20 år, förmodligen mycket längre. Som det ser ut nu tycks problemen vara olösliga – det är därför man försöker tiga ihjäl allting.
Citera
2017-03-02, 01:15
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Det är så oerhört dyrt att ha människor inspärrade. 4000 kronor/dygnet är en siffra son nämnts. Vad det gäller de brottslingar du nämnt så är det bara att ta fram bössan och skjuta dem. Är både billigast och enklast. Problem solved!
Jo men nu lever vi i Sverige och inte Bangladesh eller annat land långt bort istan.
Vi måste ju ändå kunna vara lite realistiska i våra inlägg. Dessutom finns det inget parti idag som föreslår pang pang i part och minut.

Det bästa är väl egentligen att vi gör om alla avtal. Och att det där står att svenska staten kan skicka hem dom vid grövre brott, dock ej benbrott .
Likadant vid dom fall där flicka/kvinna hotas för att fadern/brodern hotar pga att kvinnor träffar en svensk.

Nu ska vi också ha jävligt klart för oss att dom flesta invandrare sköter sej utan problem av kriminell art.
Många av dom jobbar ordentligt och många unga skaffar sej en ordentlig utbildning.
Dessa ska vi ge fan i. Utan vi alla ska se till att kriminella bestraffas ordentligt. Det ska svida i skinnet och skälen att hota och misshandla
Citera
2017-03-02, 01:21
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det är ju naturligtvis så det borde vara. Men du underskattar problemen. Polisen kan inte ens få sin organisation att fungera. Hur man ska få ordning på den är en gåta. Samtidigt pågår krisen och färre brott än någonsin klaras upp. Sen finns det inga pengar. Att bygga ”ordentliga polishus i vartenda problemområden” är en utopi som det ser ut. Polisledning och politiker är handlingsförlamade. Den här problematiken har byggts upp under minst 20 år, förmodligen mycket längre. Som det ser ut nu tycks problemen vara olösliga – det är därför man försöker tiga ihjäl allting.
Säg inte det. Det här har jag påtalat länge.
I Rinkeby är just ett sådant polishus på gång,om än försenat.
Förhoppningsvis är fler på gång. Men om fler påtalar detta så kanske det går fortare,med betoning på kanske.
För fler polishus behövs absolut. Och den frågan är värt att lägga mer kraft på än huruvida polischefen delar ut armband eller ej.

Det tycks vara lättare att för många att prata skit om polisen än att komma med relevanta tips och råd.
Citera
2017-03-02, 01:34
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Säg inte det. Det här har jag påtalat länge.
I Rinkeby är just ett sådant polishus på gång,om än försenat.
Förhoppningsvis är fler på gång. Men om fler påtalar detta så kanske det går fortare,med betoning på kanske.
För fler polishus behövs absolut. Och den frågan är värt att lägga mer kraft på än huruvida polischefen delar ut armband eller ej.

Det tycks vara lättare att för många att prata skit om polisen än att komma med relevanta tips och råd.

Instämmer. Jag länkar till denna film igen:
Hildebrandt&Madon Avsnitt 1. Polisens kamp i förorten.
https://www.youtube.com/watch?v=42QaiPTjgsA

Polisen efterlyser ”fler goda krafter” och bättre stöd från övriga rättsväsendet. Polisen tar in buset och åklagarna släpper dem? Varför är det så? Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att hålla buset borta från gatan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback