Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-25, 20:36
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Du kör en väldigt konstig logik. Dessa människor känner inte alltid varandra. Varför ska det vara deras ansvar att agera polis? De säger ju vad de tycker, det ska du vara tacksam för och stötta dem istället för att banka på deras huvuden.

Du har rätt men vissa invandrargrupper har större koll på sina landsmän än svenskar. Utöver det så syftade det förra inlägget kanske delvis på föräldrarnas ansvar? Då många som begår våldsbrott och liknande är minderåriga, borde större krav ställas på att föräldrarna håller ordning på dem.

Tidigare så har det också verkat som en del etniska grupper bara vill ha hit så många av sina landsmän som möjligt. Nu verkar dock en del av dem ha fattat det inte är så lyckat. En annan sak är att grovt kriminella från en viss folkgrupp fördärvar för hela gruppen. Orättvist kanske men så har det länge varit för minoriteter. Så det ligger i deras eget intresse att deras landsmän sköter sig.
__________________
Senast redigerad av Snobird 2017-02-25 kl. 20:41.
Citera
2017-02-25, 20:58
  #38
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Bra förslag men för att något sådant ens skall komma på tapeten behöver man avsätta nuvarande regering. Gärna arkebusera dem och ersätta dem med en regering som är intresserade av att ha ett riktigt rättsamhälle värt namnet.
Citera
2017-02-26, 22:41
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag har aldrig kritiserat sverige. Bara dess politik. Som centerpartist har jag svårt för Löfvens svajande politik.

Men som invandrare ska jag säkert bara hålla käften och vara glad över att få andas samma luft som ni etniska svenskar eller?

Jag vill verkligen leva ett fridfullt liv utan stress men det är svårt när jag i mitt dagliga liv blir bemött på ett neutralt sätt av svenskar och sen går in på flashback och läser allt detta hat mot utlandsfödda. Verkar som ni nordbor bara har invandring på hjärnan 24/7 ?

Du kritiserar aldrig Sverige? Dra den om tomten också...

De flesta svenskar har nog mest problem med uppkäftiga och oförskämda invandrare, du får väl välja själv om du tycker att du passar in i den beskrivningen.

Vänd på steken och tänk om det hade handlat om ditt land. Besöker du ditt hemland då och då? Tänk dig att det invandrar massa människor dit från en totalt annorlunda kultur som kravlöst får pengar från resten av befolkningen. Svårt att tänka sig visst, men hur skulle du ha känt då?
Citera
2017-02-26, 23:46
  #40
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arica
Du kritiserar aldrig Sverige? Dra den om tomten också...

De flesta svenskar har nog mest problem med uppkäftiga och oförskämda invandrare, du får väl välja själv om du tycker att du passar in i den beskrivningen.

Vänd på steken och tänk om det hade handlat om ditt land. Besöker du ditt hemland då och då? Tänk dig att det invandrar massa människor dit från en totalt annorlunda kultur som kravlöst får pengar från resten av befolkningen. Svårt att tänka sig visst, men hur skulle du ha känt då?

Av någon anledning vill invandrare aldrig svara på din utmärkta, ställda fråga. För de tycker, medvetet eller omedvetet, att Sverige är ett allemansland som alla måste få komma till, och ha tillgång till. Men deras hemländer ska få vara ifred.

Invandrare blir arga om svenskarna inte direkt accepterar deras vistelse i landet medan de själva är urtypen av en nationalist.
Citera
2017-02-27, 07:31
  #41
Medlem
sealstrypers avatar
Ryssarna utvisar automatiskt hela familjen , ibland hela släkten om något invandrat pucko skulle få för sig att begå terrorbrott eller grövre brott .

Visst förekommer det bråk och stridigheter där också , konstigt vore det annars med en folkmängd på över 140 miljoner , men just muslimskt förortsvåld är de mästare på att hålla nere .
Citera
2017-03-01, 14:05
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Av någon anledning vill invandrare aldrig svara på din utmärkta, ställda fråga. För de tycker, medvetet eller omedvetet, att Sverige är ett allemansland som alla måste få komma till, och ha tillgång till. Men deras hemländer ska få vara ifred.

Invandrare blir arga om svenskarna inte direkt accepterar deras vistelse i landet medan de själva är urtypen av en nationalist.

Ja, tystnaden talar för sig själv. Invandrare klagar på oss svenskar men vill inte tänka sig in i vår situation. Som du säger är invandrare nationalister när det kommer till deras länder, vilka hycklare.

Juan, du är en pajas.
Citera
2017-03-01, 14:48
  #43
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arica
Ja, tystnaden talar för sig själv. Invandrare klagar på oss svenskar men vill inte tänka sig in i vår situation. Som du säger är invandrare nationalister när det kommer till deras länder, vilka hycklare.

Juan, du är en pajas.

Precis.

Bilden som våra pajaspolitiker och slaskmedia skriker ut till omvärlden gör att invandrarna på allvar tror att de har rätt att bli arga på oss om vi inte vill ha dem här. De tänker sig aldrig in i svenskar, som ett folk, situation.

Det är en sak jag har stört mig på länge.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback