Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-16, 15:04
  #37
Medlem
Olika fenotyper på fröna? Ena lutar mera mot indica och den andra mot sativa,kan vara en orsak. Det som fröbankerna ger som tid från frö till skörd kan man ta med en stor nypa salt
Citera
2017-03-16, 16:05
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlewald
Olika fenotyper på fröna? Ena lutar mera mot indica och den andra mot sativa,kan vara en orsak. Det som fröbankerna ger som tid från frö till skörd kan man ta med en stor nypa salt

Båda fröna är samma strain (northern lights)
Det tar längre tid än 70 dagar då gissar jag?
Citera
2017-03-16, 17:06
  #39
Medlem
Fast man har frön från samma strain så har varje frö egna drag. Kör själv northern lights nu och ser det samma som du
Citera
2017-04-12, 14:05
  #40
Medlem
GreenGreens avatar
Någon uppdatering kring hur det går ?
Citera
2017-04-12, 20:00
  #41
Medlem
Idd väntar med spänning !
Citera
2017-04-14, 18:33
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenGreen
Någon uppdatering kring hur det går ?

Hej

Tappade såklart intresset för att forsätta skriva här på FB .

Men nu är allt skördat och klart och ligger i glasburkar och gottar till sig.

För att sammanfatta den sista tiden så blev det lite problem faktist, den ena plantan blev ganska sjuk, mycket bruna fläckar på bladen. Problemet var nog att den inte hade några dräningshål i sin orginalkruka och att salter och mineraler kankse fastnade i jorden. Läste på en del om dessa symptomer och drog en slutsats om att det var Calcium brist. Men jag sket i att köpa nått då jag inte var helt 100.
Mätte PH på båda och den sjuka plantan hade ungefär 5,9 och den friska 6,2. , så jag fick transplantera den till en tygkruka mitt i blom eftersom jag inet kunde flusha den i den gamla krukan . Gick förvånansvärt bra faktist och inga teckan på att den blev stressad eller så. Flushade den och efter det så slutade dem bruna fläckarna att sprida sig.
Inhandlade en lupp (30x) och hade koll på trichomsen för att säkerställa rätt dag för skörd. Den sjuka plantan skördades ca 8 dagar efter den friska.

Här kommer lite bilder utan inbördes ordning :

http://imgur.com/a/yEKYQ

Har ingen digital våg så har faktist ingen aning hur mycket det blev, 4 syltburkar fyllda och en med sista trimmet som jag ska göra cannacocobutter på! Kommer räcka för mig i minst ett år och då kommer jag ge bort lite också. Har inte testat det heller för den delen men kommer att göra det på tisdag nästa vecka och återkommer med mer info om hur det var.

PEace!!!!!
Citera
2017-04-15, 00:21
  #43
Medlem
GreenGreens avatar
Riktigt trevliga bilder ! Verkar som du fick en bra skörd, tror dock det kan ha stressat tjejen lite budmässigt eller hur levererade hon jämfört med den andra ?

Dräneringshål skulle jag säga är ett måste i krukan. Vattnar du för mycket kan du dränka henne om hon inte hinner dricka upp allt mellan varven så ditt byte av kruka var hennes räddning så rötterna kunde andas igen.

Du kunde ju uppdaterat här så hade vi kunnat hjälpa dig tidigare

Nöjd med köpet av hydro mars ? Kul att höra med en som äger lampan, alla recensioner på nätet är så jävla flummiga haha.
Citera
2017-04-16, 12:35
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenGreen
Riktigt trevliga bilder ! Verkar som du fick en bra skörd, tror dock det kan ha stressat tjejen lite budmässigt eller hur levererade hon jämfört med den andra ?

Dräneringshål skulle jag säga är ett måste i krukan. Vattnar du för mycket kan du dränka henne om hon inte hinner dricka upp allt mellan varven så ditt byte av kruka var hennes räddning så rötterna kunde andas igen.

Du kunde ju uppdaterat här så hade vi kunnat hjälpa dig tidigare

Nöjd med köpet av hydro mars ? Kul att höra med en som äger lampan, alla recensioner på nätet är så jävla flummiga haha.

Jo men visst är det så, ska uptadera bättre nästa gång!!

Jag har ju ingen erfaranhet av nått annat än Led, men jag är väldigt nöjd. Blev aldrig varmt, inget som strulat med lampan. Växterna trivdes väldigt bra. Finns ju en Grow och Bloom knapp på lampan också så slipper man köra full effekt första veckorna i veg vilket spar på elen. Det enda negativa jag kan komma på är ju att fläktarna låter en del. Inget som stört mig men tänker på folk som ska köra stealth kanske.
Citera
2017-04-16, 17:52
  #45
Medlem
GreenGreens avatar
Om du får för dig att byta fläktar, kolla på de 3pin med hög cfm och högt statiskt tryck så de kyler lampan så bra som möjligt med optimal livslängd. Inet.se har så du kan filtrera fläktarna efter egenskaper.
Bra butik som skickar med en pingvinstång vid beställningar haha !

Och uppdatera här givetvis med bilder och skillnaden
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback