Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-23, 09:06
  #1
Medlem
Min tjej är på krigsstigen eftersom hon absolut vill ta bort förhuden på våran baby som just nu är 1,5 månad.

Jag är helsvensk och hon är från ett afrikanskt land och kristen. Antagligen vanligt att de gör denna grej där. Men jag ifrågasätter detta lite försiktigt för tillfället men det lutar åt att jag kommer att säga nej i frågan.
Mina synpunkter är att vår baby är svensk medborgare och här gör vi vanligtvis inte detta. Samt att jag säger att han kan bestämma själv när han är tonåring.

Nu är det så att hon tagit till flykt till sin väninna och svarar ej på tele. Det är nog tillfälligt så de kommer väl tillbaka antar jag.

Tycker mina argument är klockrena, men behöver lite stöd av er på flashback .

Berätta vad ni tycker, skall jag vika mig för husfriden? Är det en så big deal för mig, det är ju ett litet ingrepp ska jag låta henne få som hon vill?

Ok, väntar på edra åsikter / Tack
Citera
2017-02-23, 09:08
  #2
Medlem
Inget du reflekterade över innan du valde att skaffa barn med en religös afrikan?

Hade du själv velat få förhuden
Avskärd utan bedövning?
Citera
2017-02-23, 09:18
  #3
Medlem
Nej vi hade inte pratat om detta innan tyvärr.

Men till saken hör att hon vill göra det på klinik med bedövning.
Citera
2017-02-23, 09:20
  #4
Medlem
Hamsterbolls avatar
Gissa vad hon gör just nu? Hon kommer hem med bebisen som hon ville.
Citera
2017-02-23, 09:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gissa vad hon gör just nu? Hon kommer hem med bebisen som hon ville.


+1

Som man bäddar får man ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Nej vi hade inte pratat om detta innan tyvärr.

Men till saken hör att hon vill göra det på klinik med bedövning.


Vet inte hur svensk lagstiftning ser ut angående omskärelse. Men vid adressändring tex behövs båda föräldrarnas underskrift, om det inte är ett liknande samtycke som krävs vid omskärelse så vore det ju skrämmande. Anmäl henne för misshandel och bli varannan vecka pappa, av egen erfarenhet är livet lättare så.
__________________
Senast redigerad av Slutajiddragewe 2017-02-23 kl. 09:30.
Citera
2017-02-23, 09:54
  #6
Medlem
"The foreskin isn't just skin. Think of it as more like an eyelid for male genitals."

Trenden för omskärelse i USA är kraftigt fallande, tom bland judar. Det är ute. Inte trendigt alls. Dessutom undrar man ju hur den förste som kom på detta ingrepp (läs övergrepp!) tänkte???
"-Oh, så gulligt, vi har fått en liten bebispojke! Hämta kniven så ska jag skära i kuken på han!"

Här finns lite argument, om det nu öht kan kan bita på någon som är religiös...
Men absolut värt ett försök!
http://www.intactamerica.org/learnmore

Lycka till!
Citera
2017-02-23, 10:17
  #7
Medlem
PTHJs avatar
Det är väl bara att vänta och se om det behövs. Om ingreppet är preventivt för att förhindra förhudsförträngning, ser jag snarare risken för att komplikationer kan uppstå och man kan avvakta med ingreppet tills eventuella problem uppstår.
Citera
2017-02-23, 10:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Min tjej är på krigsstigen eftersom hon absolut vill ta bort förhuden på våran baby som just nu är 1,5 månad.

Jag är helsvensk och hon är från ett afrikanskt land och kristen. Antagligen vanligt att de gör denna grej där. Men jag ifrågasätter detta lite försiktigt för tillfället men det lutar åt att jag kommer att säga nej i frågan.
Mina synpunkter är att vår baby är svensk medborgare och här gör vi vanligtvis inte detta. Samt att jag säger att han kan bestämma själv när han är tonåring.

Nu är det så att hon tagit till flykt till sin väninna och svarar ej på tele. Det är nog tillfälligt så de kommer väl tillbaka antar jag.

Tycker mina argument är klockrena, men behöver lite stöd av er på flashback .

Berätta vad ni tycker, skall jag vika mig för husfriden? Är det en så big deal för mig, det är ju ett litet ingrepp ska jag låta henne få som hon vill?

Ok, väntar på edra åsikter / Tack
Nej i detta fallet skall du inte vika dig för att hela ideen är avskyvärd och kränkande så stå på dig.
Citera
2017-02-23, 10:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmabe
"The foreskin isn't just skin. Think of it as more like an eyelid for male genitals."

Trenden för omskärelse i USA är kraftigt fallande, tom bland judar. Det är ute. Inte trendigt alls. Dessutom undrar man ju hur den förste som kom på detta ingrepp (läs övergrepp!) tänkte???
"-Oh, så gulligt, vi har fått en liten bebispojke! Hämta kniven så ska jag skära i kuken på han!"

Här finns lite argument, om det nu öht kan kan bita på någon som är religiös...
Men absolut värt ett försök!
http://www.intactamerica.org/learnmore

Lycka till!
Det kan jag tala om åtminstone i USA, det var två herrar vid namn Kellogg och Graham, ja nissarna med flingorna och kexen. Dessa två avskum var religiösa fanatiker och hatade blotta tanken på att pojkar masturberade och eftersom dessa två nötter var läkare så fick deras ideer stort genomslag.
Citera
2017-02-23, 10:58
  #10
Medlem
ChristianXs avatar
Det är väl tämligen enkelt. Ge fan i att karva i barns könsdelar utan anledning. Att det inte ses som grov misshandel är ett mysterium.
Citera
2017-02-23, 10:58
  #11
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Min tjej är på krigsstigen eftersom hon absolut vill ta bort förhuden på våran baby som just nu är 1,5 månad.

Jag är helsvensk och hon är från ett afrikanskt land och kristen. Antagligen vanligt att de gör denna grej där. Men jag ifrågasätter detta lite försiktigt för tillfället men det lutar åt att jag kommer att säga nej i frågan.
Mina synpunkter är att vår baby är svensk medborgare och här gör vi vanligtvis inte detta. Samt att jag säger att han kan bestämma själv när han är tonåring.

Nu är det så att hon tagit till flykt till sin väninna och svarar ej på tele. Det är nog tillfälligt så de kommer väl tillbaka antar jag.

Tycker mina argument är klockrena, men behöver lite stöd av er på flashback .

Berätta vad ni tycker, skall jag vika mig för husfriden? Är det en så big deal för mig, det är ju ett litet ingrepp ska jag låta henne få som hon vill?

Ok, väntar på edra åsikter / Tack


Självklart ska du sätta ner foten ordentligt och säga nej.
I Sverige har man förhud. Du vill väl inte att ditt barn ska känna sig mer Afrikansk än Svensk?
Vill du utsätta ditt barn för att bli mobbad i skolan?

Jag hoppas innerligt att svaret är nej på båda frågorna, och att du således sätter ner foten.
Citera
2017-02-23, 11:00
  #12
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Tycker mina argument är klockrena, men behöver lite stöd av er på flashback .
Vad är hennes argument, annat än "Jag tror på vidskepelse"?

Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
det är ju ett litet ingrepp ska jag låta henne få som hon vill?
Det är inget litet ingrepp, bara för att det är något litet ni tänkt amputera. Eller skulle du rycka på axlarna om någon skar bort din förhud?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback