Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-03-27, 20:37
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Japan har inte mycket invandring av något slag. De föredrar invandring från andra sydostasiatiska länder eller invandring av vita amerikaner eller europeer men har i vilket fall extremt lite. Sverige har per capita många hundra gånger mer.
Jag håller med om att man ska vara väldigt selektiv med vilka man tar in. Men vill man inte ha någon invandring överhuvudtaget, ja, då är man ingenting annat än en verklighetsfrånvänd idiot. Då vill man bo i ett Nordkorea.
Citera
2017-03-27, 23:21
  #50
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Jag häpnar inför ditt intellektuella djup.

Japan har 123 miljoner invånare och har tagit emot 400 muslimer under 2016. Sverige har 10 miljoner invånare och tar emot 400 om dagen allra minst.

tycker japan och skandinavien är lite lika faktiskt. japan en isolerad och lite udda del av asien och skandinavien en lite udda del av Europa. båda har en en minst sagt särpräglad kultur.

de roliga med japan är att de om 20 år kommer finnas ännu mer gamlingar i relation till personer i arbetsförd ålder. så japan behöver börja föda barn eller ta in folk men dom vill inte ta in invandrare. haha de roligt . ingen är väl tillräckligt smart och förfinad och disciplinerad för att fungera i de japanska samhället. och dom vill inte ha varken en massa gapiga nordafrikaner, syrier eller europer som lever på kött .

tänk vilken chans dom har just nu de skulle ju bara va att pumpa in syrier i 18 års ålder in japan och på så sätt fixa obalansen mellan unga och gamla . men nix de vill man inte.
Citera
2017-03-27, 23:27
  #51
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
tycker japan och skandinavien är lite lika faktiskt. japan en isolerad och lite udda del av asien och skandinavien en lite udda del av Europa. båda har en en minst sagt särpräglad kultur.

de roliga med japan är att de om 20 år kommer finnas ännu mer gamlingar i relation till personer i arbetsförd ålder. så japan behöver börja föda barn eller ta in folk men dom vill inte ta in invandrare. haha de roligt . ingen är väl tillräckligt smart och förfinad och disciplinerad för att fungera i de japanska samhället. och dom vill inte ha varken en massa gapiga nordafrikaner, syrier eller europer som lever på kött .

tänk vilken chans dom har just nu de skulle ju bara va att pumpa in syrier i 18 års ålder in japan och på så sätt fixa obalansen mellan unga och gamla . men nix de vill man inte.

Japan är ju så tättbefolkat att det inte direkt är en förlust om befolkningen minskar med några miljoner. 127 miljoner är de t.o.m. ser jag nu. Japan är på de flesta områden helt överlägset Sverige.
Citera
2017-03-27, 23:42
  #52
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Japan är ju så tättbefolkat att det inte direkt är en förlust om befolkningen minskar med några miljoner. 127 miljoner är de t.o.m. ser jag nu. Japan är på de flesta områden helt överlägset Sverige.

Japan är nog överlägset alla! Och har fog för sin skälv uppfattning. Sverige är rätt underlägset Italien och Tyskland också förövrigt.

dom ser ju skälva ett stort problem i att de föds för lite barn såg en graf på de på tv 2040 så skulle de finnas lika många abetsförda som pensionärer...

har hört japaner säga att deras särdrag uppstått under århundraden och att de skulle va en förlust både etniskt och kulturellt att "banda upp sej" . låter väldigt rasistiskt tycker jag...
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-03-27 kl. 23:55.
Citera
2017-03-28, 00:39
  #53
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag funderat på om de karaktärsbrist från min sida. Tror att jag inte är särskilt empatisk helt enkelt. Men är de ett täcken på bristande moral?
Tar mig friheten att citera mig själv från en annan tråd.
Citat:
I moraliska diskussioner går det att ta ställning för vad som helst med grund i vad som helst, för det är ändå bara tyckande. Ingenting går att förhålla sig till mer än på ett ytligt och yvigt sätt.
(FB) Är moraliska diskussioner värdefulla?

Så, nja. Det kan vara en karaktärsbrist från din sida i relation till andras moral. Men eftersom man kan välja moraliska axiom (utgångspunkter) fritt och inget kan påstås vara bättre än någonting annat, blir det här med "andras moral" väldigt godtyckligt. Det är svårt att tala om att du skulle vara omoralisk, eftersom det bara finns moral med olika utgångspunkt.

Med det sagt tycker jag personligen att det är en bra och god sak med reglerad invandring och att man bör ha förståelse för andra människors situation och önskemål. Om jag från mitt perspektiv tycker att någon är omoralisk som inte vill ha invandring beror på varför man inte vill ha det. Det finns en stor risk att du och de flesta andra i den här tråden är karaktärslösa patrask i mina ögon, med tanke på att det tenderar att kunna bli lite högerextrema grupprunks-sessioner på forumet. Men å andra sidan, vad spelar det för roll vad jag tycker?
Citera
2017-03-28, 01:14
  #54
Medlem
Att i princip åberopa linjer som inte är dina
som dina
i ett försök att ta territorium du inte har
kan aldrig vara rätt.

Dina linjer är dina.
Inte mer.
Vad än du tror och tycker.

Du kanske helt enkelt borde vara en bättre och friare människa.
Och innan du börjar gnälla så måste du förstå vart jag kommer ifrån.
Annars är diskussionen meningslös.
Sug på dom fucking ordvalen.
__________________
Senast redigerad av ivanivan 2017-03-28 kl. 01:21.
Citera
2017-03-29, 02:14
  #55
Medlem
Alla dessa täcken...

Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag funderat på om de karaktärsbrist från min sida. Tror att jag inte är särskilt empatisk helt enkelt. Men är de ett täcken på bristande moral?


Du bör nog vända dig om detta åter och draga ditt varma täcke om dig detta åter.
Det får väl bli just mitt täcken i denna din tid.
Känns väl skönt och varmt även för dig som "filosof" att dem runt i kring dig, o. s. v.?
De e typ mitt moralsvar?
Citera
2017-03-29, 02:16
  #56
Medlem
alirahimis avatar
har man ett helvete i sitt hemland borde man väl få åka till ett land där man kan finna trygghet?
Citera
2017-03-29, 02:19
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alirahimi
har man ett helvete i sitt hemland borde man väl få åka till ett land där man kan finna trygghet?

Varför består vissa hemländer? Vilka blir kvar och dessa varför?
Hur kan ens ett land bestå utav ett helvete?
Vad är det för ett folk som utgör ett helt land bestående utav ett helt helvete?

Och förresten och för den delen med så har man ingen rätt detta att finna trygghet förrän man själv varit med om att skapa densamma för andra.
Och det är där enligt mig hela moralen brister, den att man kräver av andra men inte av sig själv.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-03-29 kl. 02:27.
Citera
2017-03-29, 02:26
  #58
Medlem
alirahimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Varför består vissa hemländer? Vilka blir kvar och dessa varför?
Hur kan ens ett land bestå utav ett helvete?
Vad är det för ett folk som utgör ett helt land bestående utav ett helt helvete?

första frågan förstod jag inte

av vad jag sett på cnn osv när de pratat med folk som stannar kvar har många sagt att det är för att de älskar sitt land och det här är deras land och ingen ska få köra bort dem.
vissa vill stanna kvar och kämpa. inte att de vill gå med i några rebellgrupper eller nåt. men bara stanna där och hålla ut.

ett bra exempel är syrien. det är katastrof där just nu. svårt att bo där. så många flyr. när khomenei kom till makten i iran runt 1979 och iran irak kriget bröt ut var det många iranier som flydde. var svårt att bo där. många förföljdes. jagades av irans regering.

sista frågan förstod jag inte heller
Citera
2017-03-29, 02:27
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alirahimi
första frågan förstod jag inte

av vad jag sett på cnn osv när de pratat med folk som stannar kvar har många sagt att det är för att de älskar sitt land och det här är deras land och ingen ska få köra bort dem.
vissa vill stanna kvar och kämpa. inte att de vill gå med i några rebellgrupper eller nåt. men bara stanna där och hålla ut.

ett bra exempel är syrien. det är katastrof där just nu. svårt att bo där. så många flyr. när khomenei kom till makten i iran runt 1979 och iran irak kriget bröt ut var det många iranier som flydde. var svårt att bo där. många förföljdes. jagades av irans regering.

sista frågan förstod jag inte heller


Du är lost.
Sorry.
Citera
2017-03-29, 02:36
  #60
Medlem
alirahimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Du är lost.
Sorry.

ok... whatever
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback