Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 12:25
  #25
Medlem
Flickpojkens avatar
nej jag bryr mej inte så mycket om syrier. de finns väl en massa skit i värden? va på sjukhuset utför stod en massa pundare. jag skiter väl i dom liksom...

är i Göteborg i bland och hela Nordstan (de är ett "inomhus köpcentrum" för er som inte vet) är ockuperad av gatubarn och andra kriminella invandrare. klarar inte av förnedring av att gå runt när jag kommer med tåget på kvällen och ska till östrahamngatan. har fått sneda blickar flera gånger i nordstan.

funderar på att fixa en pistol attrapp eller något. tycker de så förnedrande.

även om de inte va för att de gick ut över mej så skulle jag inte bry mej så mycket om flyktingar.
Citera
2017-02-24, 14:24
  #26
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Det är omoraliskt mot dina barn, dina förfäder och ditt folk att låta den vansinniga massinvandringen fortgå.

Rikta udden mot våra korrupta politiker, och inte mot invandrarna själva.
Citera
2017-02-24, 18:24
  #27
Medlem
Missplacedgunks avatar
Det beror vad du har för etik. Vad ser du som gott? Om du anser att det är gott att ta hit folk från andra länder medräknat konsekvenserna bör moralen vara att propagera för invandring.

Du kan forma din moral efter etiska värderingar som likaväl motsäger invandring.
Citera
2017-02-24, 19:14
  #28
Medlem
Frawjons avatar
Det är ju inte bara det att det handlar om invandring. Det handlar om invandring som alla som förvärvsarbetar betalar genom sin skatt, plus att de flesta invandrare kommer hit just för att få del av den svenska välfärden och inte för att de svävar i någon livsfara där de kommer ifrån, plus att en oproportionerlig andel av dem är kriminella och att några av dem är terrorister. Vad invandringen i Sverige handlar om är alltså att man avsiktligt ska göra landet fattigare, sämre och farligare och att detta ska betalas av de laglydiga och arbetande invånarna i landet. Självklart är det inget omoraliskt i att motsätta sig det.
Citera
2017-02-24, 19:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag funderat på om de karaktärsbrist från min sida. Tror att jag inte är särskilt empatisk helt enkelt. Men är de ett täcken på bristande moral?

Nej det är det inte. Den fråga du ställer (som den är formulerad) är jämförlig med om du vill ha mindre syd syd väst på en kompass snarare än vilken annan riktning som helst.

För att vi ska betrakta det som en legitim fråga måste du förklara varför syd syd väst är sämre än någon annan riktning. Att säga att du inte tycker om riktningen och sen undra om det är moraliskt lämnar oss i ett etiskt vakuum.

Sen undrar du om din oförmåga att besvara din egen fråga är en signal om brist på karaktär, empati eller helt enkelt moral. Nej det är det inte heller. Det är om något ett tecken på probleminsikt och i värsta fall en kognitiv defekt.

Prop.
Citera
2017-03-26, 22:46
  #30
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Nej det är det inte. Den fråga du ställer (som den är formulerad) är jämförlig med om du vill ha mindre syd syd väst på en kompass snarare än vilken annan riktning som helst.

För att vi ska betrakta det som en legitim fråga måste du förklara varför syd syd väst är sämre än någon annan riktning. Att säga att du inte tycker om riktningen och sen undra om det är moraliskt lämnar oss i ett etiskt vakuum.

Sen undrar du om din oförmåga att besvara din egen fråga är en signal om brist på karaktär, empati eller helt enkelt moral. Nej det är det inte heller. Det är om något ett tecken på probleminsikt och i värsta fall en kognitiv defekt.

Prop.

haha känns som om du försökte va lite smart där men de var rätt korkat.
Citera
2017-03-26, 22:55
  #31
Medlem
Flickpojkens avatar
jag bryr mej bara inte. haft en bra uppväxt inga konstigheter. men känner ingen empati för flyktingar pundare osv alls. nu funderar jag på om detta gör mej till en dålig människa? skäms nästan lite för att jag inte kunde bry mej mindre om tanten med huckle på tv som skriker och gapar . har egentligen ingenting i mot en invandring men tycker mest bara att de är onödigt liksom och om jag fick välja så skulle vi inte ta hit en massa syrier utan utbildning varför liksom? fattar inte?
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-03-26 kl. 22:58.
Citera
2017-03-26, 23:03
  #32
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
jag bryr mej bara inte. haft en bra uppväxt inga konstigheter. men känner ingen empati för flyktingar pundare osv alls. nu funderar jag på om detta gör mej till en dålig människa? skäms nästan lite för att jag inte kunde bry mej mindre om tanten med huckle på tv som skriker och gapar . har egentligen ingenting i mot en invandring men tycker mest bara att de är onödigt liksom och om jag fick välja så skulle vi inte ta hit en massa syrier utan utbildning varför liksom? fattar inte?

De som styr vill låtsas att de är stora humanister och skiter i om landet går åt helvete på kuppen. Sjukt, men så är det. Självklart är det inget bra med en sådan politik. Dessutom kan du aldrig ha någon moralisk skyldighet att betala för någon annan. Det är bara något sossar och andra med klena hjärnor påstår.
Citera
2017-03-26, 23:07
  #33
Medlem
emotion-lotions avatar
Verkligen inte, Svensk invandringspolitik är ju direkt destruktiv för samhället, självbevarelsedrift kallas det.

Fri invandring skulle kunna fungera fint om man:

1: Inga bidrag
2: PUT på prov i 20 år
3: man får inte ha dubbla medborgarskap
4: Språktest
5: Vid arbetslöshet så måste man utföra den syssla man blir tilldelad.

Självfallet så har islam ingenting i Europa att göra, denna sekt/ideologi strider direkt mot humanism och demokrati.
Citera
2017-03-26, 23:16
  #34
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotion-lotion
Verkligen inte, Svensk invandringspolitik är ju direkt destruktiv för samhället, självbevarelsedrift kallas det.

Fri invandring skulle kunna fungera fint om man:

1: Inga bidrag
2: PUT på prov i 20 år
3: man får inte ha dubbla medborgarskap
4: Språktest
5: Vid arbetslöshet så måste man utföra den syssla man blir tilldelad.

Självfallet så har islam ingenting i Europa att göra, denna sekt/ideologi strider direkt mot humanism och demokrati.

Precis jag är liberal skälv och tycker de skälvklart att människor ska kunna röra sej fritt. Och tycker att nationalister är töntar (ok karl den 12 va lite häftig). Men de här invandringen känns bara så tramsig liksom. Sen tänker jag att jag antagligen är helt störd som tänker så när jag hör andra som tycker så synd om syrier i båtar på medelhavet osv. vilket jag förmodar är skälet till att dom vill ta hit en massa syrier. När folk snackar om sånt brukar jag mest hålla med för att verkar normal . Men egentligen kunde jag inte bry men mindre ungefär lika lite som jag bryr mej om pundare osv.

så nu när jag är lite äldre så undrar jag om jag saknar moral eller nåt annat som andra har och som är skälet till att dom tycker att man ska ta hit 200 000 syrier.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-03-26 kl. 23:22.
Citera
2017-03-26, 23:46
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag funderat på om de karaktärsbrist från min sida. Tror att jag inte är särskilt empatisk helt enkelt. Men är de ett täcken på bristande moral?
Otillräckligt specificerad frågeställning. Klen trådstart. Dessutom uttjatat till förbannelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
nej jag bryr mej inte så mycket om syrier. de finns väl en massa skit i värden? va på sjukhuset utför stod en massa pundare. jag skiter väl i dom liksom...

är i Göteborg i bland och hela Nordstan (de är ett "inomhus köpcentrum" för er som inte vet) är ockuperad av gatubarn och andra kriminella invandrare. klarar inte av förnedring av att gå runt när jag kommer med tåget på kvällen och ska till östrahamngatan. har fått sneda blickar flera gånger i nordstan.

funderar på att fixa en pistol attrapp eller något. tycker de så förnedrande.

även om de inte va för att de gick ut över mej så skulle jag inte bry mej så mycket om flyktingar.
På vilket sätt har pundare relevans för din frågeställning? Hur visste du att det var pundare utanför sjukhuset? Och hur lyder din definition av pundare? Gick du fram och frågade pundarna eller?

Du känner dig alltså förnedrad av "sneda blickar" som du fått "flera gånger" kring Nordstansområdet, om jag förstår dig korrekt. Är du lättkränkt?
Smart ide att skaffa "pistol attrapp". Polisen ser säkert att det bara är en attrapp. Tänkbart kommer folk associera till vansinnesdåd runt om i världen och få panik.

Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
jag bryr mej bara inte. haft en bra uppväxt inga konstigheter. men känner ingen empati för flyktingar pundare osv alls. nu funderar jag på om detta gör mej till en dålig människa? skäms nästan lite för att jag inte kunde bry mej mindre om tanten med huckle på tv som skriker och gapar . har egentligen ingenting i mot en invandring men tycker mest bara att de är onödigt liksom och om jag fick välja så skulle vi inte ta hit en massa syrier utan utbildning varför liksom? fattar inte?
De flesta har någon slags utbildning, eller kunnande som de införskaffat genom livet. Varför tror du att dom helt saknar utbildning? Har du någon fin examen själv? Inte för att examen i dagens läge är någon garanti till sysselsättning. Många akademiker går arbetslösa eller får sparken när produktion flyttas utomlands, i enlighet med den nyliberala ideologin.


Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Precis jag är liberal skälv och tycker de skälvklart att människor ska kunna röra sej fritt. Och tycker att nationalister är töntar (ok karl den 12 va lite häftig). Men de här invandringen känns bara så tramsig liksom. Sen tänker jag att jag antagligen är helt störd som tänker så när jag hör andra som tycker så synd om syrier i båtar på medelhavet osv. vilket jag förmodar är skälet till att dom vill ta hit en massa syrier. När folk snackar om sånt brukar jag mest hålla med för att verkar normal .
Anledningen till att många tycker synd om syrier(och andra som flyr sina länder över medelhavet) är att en stor andel av dom dör drunkningsdöden.
Citera
2017-03-27, 00:00
  #36
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
Anledningen till att många tycker synd om syrier(och andra som flyr sina länder över medelhavet) är att en stor andel av dom dör drunkningsdöden.

ja, och jag bryr mej inte . händer massa skit i värden. just nu genomlider väl ett par millioner kvinnor våldtäkt. lika många män utsätts för tortyr osv. mer synd om dom! ju syrierna gör ju ett val eller tar en kalkylerade risk. haha de är väl ingen som är så dum att man tror att merparten drunknar? att dom kastar sej ut i havet mot en nästan garanterad död eftersom alternativet är värre? snälla!!!

jämförelsen med pundarna är rätt adekvat faktiskt. och hur visste jag att dom va pundare? du skojar? eller de kanske va läkare som hände av sej lite för att gå ut och ta en cigg? haha.

lätt krängt? de möjligt. de förnedrade ju! men jag är inte så egoistisk att jag motiverar de faktum att jag tycker invandring är dåligt med att de får negativa konsekvenser för mej när jag några gånger om året går igenom nordstan på kvällen. de där med hur legetimt min inställning är är i och för sej en annan fråga. de är mer de att jag inte bryr mej och tycker att allt snack om att de är så synd om syrier är trams som tråden handlar om. vilket kanske tyder på att jag och andra som jag saknar moral eller något. vilket också är frågeställningen
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-03-27 kl. 00:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback