Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-08-02, 21:54
  #61
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Offentlig sektor va?

Blev det bättre?

Japp.

Börjar på ett nytt jobb om 2 veckor. Enda sättet att bli av med mobbarna.
Citera
2017-08-03, 12:09
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Japp.

Börjar på ett nytt jobb om 2 veckor. Enda sättet att bli av med mobbarna.


Tyvärr är det så att offentlig sektor inte verkar hantera det. I ett privat bolag inser man att man inte kan ha en anställd som får alla andra att må dåligt.

Offentlig sektor är där mobbarna får jobba kvar ostört då chefer ofta är svaga och inte klarar av att motverka härskarteknik

Lycka till med nya jobbet! Hoppas du förklarar för din chef att det är mobbarna som gör att du slutar.
Citera
2017-08-03, 12:19
  #63
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Att jobba är att vara professionell i det du gör, vad du än gör, så se dom andra som maskiner, du är ju en.
Men arbetslinjen säger ju att lönearbete ger människorna mening & sammanhang. Är meningen med livet att vara en maskin, och vad är TS kyliga arbetsplats för sammanhang?

Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag klarar inte av dagliga kränkningar inför andra. Ignorans, utfrysning och häxjakten att sätta dit mig för minsta lilla "fel"

Jag mår så pass dåligt att jag inte vill leva någon mer. Förstår inte hur en person kan vara så grym i sitt sätt. Flera andra har inte pallat och en kollega är sjukskriven pga mobbningen.
Men vänta nu. Hur kan ni låta en ensam galning förstöra för alla er andra?

Fyfan för offentlig sektor. Jag vill att mina skattepengar går till en medborgarlön istället för till antisociala idioter som tvunget ska lönearbeta och förpesta dessa arbetsplatser.
__________________
Senast redigerad av KonungHonung 2017-08-03 kl. 12:27.
Citera
2017-08-03, 13:03
  #64
Medlem
Bluebeast72s avatar
Statens mening med livet är att du är en bra lönsam maskin. Ts sammanhang är ju en del i maskineriet.
Citera
2017-08-07, 08:12
  #65
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Mötena gick väl sådär. Jobbiga kollegan gav sig inte utan insisterar på att inte vilja samarbeta med mig, se mig i ögonen, prata med mig osv. Hur kan människan säga så inför HR, chef och personalansvarig?

Dessutom började människan med att säga hur hatad jag är av vederbörande och hur xxx försökte att stoppa att anställa mig. Chef och personalansvarig kontrar med att de gick efter min kompetens.

Fattar inte varför kollegan gör så här?!! En kollega är redan sjukskriven pga den elaka kollegan 😢

Oj oj oj. Det är iofs bra att mötestiden användes till att personen talade klarspråk.

Däremot borde HR, chef och personalansvarig vara tydliga med att kollegan uppvisar ett oacceptabelt beteende. Den som inte kan samarbeta ska ut, bort, få sparken! Må det komma en varning först men bara en.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback