Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 17:42
  #1
Medlem
Jag har nu råkat byta kod på mitt tresiffriga hänglås och kan inte mera stänga låset därav att jag inte vet koden. Kan få reda på koden eller byta kod utan att ha sönder låset?
Citera
2017-02-22, 17:49
  #2
Medlem
ganglere2s avatar
Tre siffror? Med så pass få siffror blir antalet möjliga kombinationer så få att det är relativt snabbt gjort att helt enkelt testa sig fram.
Citera
2017-02-22, 17:55
  #3
Avstängd
BaZoBazos avatar
jag hade också glömt, startade 000,001,002,003 ....tog max i timma att hitta rätt kombination, finns ju bara 10^3
Citera
2017-02-22, 17:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tre siffror? Med så pass få siffror blir antalet möjliga kombinationer så få att det är relativt snabbt gjort att helt enkelt testa sig fram.

Ja, men jag har egentligen ingen lust att stå och testa fram 999 kombinationer. Därav att låset även redan är öppet och behövs stängas, så är det också lite svårare att "pricka" stället där man får in "U"-et än när man bara skulle behöva dra en gång på varje kombination. Och om man trycker 1 mm fel och måste göra om alla 999 kombinations lösningarna.....
Citera
2017-02-22, 17:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingSports
Jag har nu råkat byta kod på mitt tresiffriga hänglås och kan inte mera stänga låset därav att jag inte vet koden. Kan få reda på koden eller byta kod utan att ha sönder låset?

Denna beror på hur säkert ditt hänglås är men om man känner efter riktigt noga när man byter siffra så kan man känna när man har rätt siffra (det kommer hacka till lite). Dock klarar "vanliga" människor bara att göra detta på lås med dålig säkerhet men det finns folk som kan öppna bankvalv med den har metoden, googla Jeff Sitar.
Citera
2017-02-22, 18:24
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingSports
Jag har nu råkat byta kod på mitt tresiffriga hänglås och kan inte mera stänga låset därav att jag inte vet koden. Kan få reda på koden eller byta kod utan att ha sönder låset?

Billiga lås håller inte särskilt länge. Clas Olsson säljer sådana för typ 40:-
Lägg ner ditt trixande, och köp nytt lås.
Citera
2017-02-23, 02:01
  #7
Medlem
killawifes avatar
Om det är öppet så kan du bara ändra kombinationen. Normalt sätt så drar man bygeln åt fel håll, trycker ner den och ändrar koden. Det ska sen funka.
Citera
2017-02-23, 18:04
  #8
Medlem
Skaffa en metallsåg och såga tills skiten släpper.
Citera
2017-03-17, 12:01
  #9
Medlem
Dejads avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ZY38wmtglK8

En video som handlar om hur man kan avkoda hänglås. Funkar på de flesta lås om man lärt sig tekniken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback