Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 14:45
  #1
Medlem
Theoduluss avatar
Polisens årsredovisning publicerades precis.

Polisens årsredovisning 2016

Jag har inte hunnit läsa igenom den än, eftersom jag gick direkt på antalet anställda.
Jämför man med förra årets redovisning så kan man se att polisen gått back 18 man på regional nivå ( sid 122 )

950 poliser sade upp sig 2016, mindre än hälften av pensionsskäl.

Anledningen till att polisen ändå bara gått 18 back är de nya aspiranterna,
974 anställdes förra året. Att de ersätter avgående poliser istället för att resultera i en ren ökning innebär ett kunskapstapp.
__________________
Senast redigerad av Theodulus 2017-02-22 kl. 14:54.
Citera
2017-02-22, 14:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theodulus
Polisens årsredovisning publicerades precis.

Polisens årsredovisning 2016

Jag har inte hunnit läsa igenom den än, eftersom jag gick direkt på antalet anställda.
Jämför man med förra årets redovisning så kan man se att polisen gått back 18 man på regional nivå ( sid 122 )

950 poliser sade upp sig 2016, mindre än hälften av pensionsskäl.

Anledningen till att polisen ändå bara gått 18 back är de nya aspiranterna, 974 anställdes förra året.

Att de ersätter avgående poliser istället för att resultera i en ren ökning innebär ett kunskapstapp.
Jag reagerar snabbt på att polisen bara har utvisad 2640 illegala invånare efter "Inre utlänningskontroll" (s 66).
Det är jo en fruktansvärd dålig siffra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback