Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-01, 22:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Multiaccounting förekommer i cash tables såklart? Om man sitter som 2 klienter på samma bord fast jag sitter på mitt eget inkl min kompis, kompisars konto så utökas ju oddsen såklart att vinna ... Svårt att upptäcka ochså genom VPN inkl att du spelar ju mot dig själv om det är heads up eller showdown och du vinner båda ggrna

Tar nog god tid innan det upptäcks av admin. Gäller väl gå minus och plus stradegiskt olika mycket pr konto som en tracker håller stenkoll på, fast man går plus på alla konton

Edit:
Ja detta var ju ett exempel såklart på bedrägeri

Klart det förekommer men som jag skrev, pokersidorna har mjukvara för att upptäcka sådana mönster. Inte så att det är några administratörer som sitter och vaktar över borden. Ett misstänkt spel skickas nog ganska snart till säkerhetsaveldningen som gör en utredning.
Citera
2017-03-02, 13:46
  #14
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Klart det förekommer men som jag skrev, pokersidorna har mjukvara för att upptäcka sådana mönster. Inte så att det är några administratörer som sitter och vaktar över borden. Ett misstänkt spel skickas nog ganska snart till säkerhetsaveldningen som gör en utredning.

Låt säga att du har 10 -20 konton (beroende på hur shyssta polare man har?) Behöver inte ens vara från samma land...och du sitter med då 20 spelare att spela med och max 2 konton pr bord på full ring på tex bekväma 3 bord. När du spelar mot dig själv och det förlorar du alldrig på såklart ... tror inte det finns så bra mjukvara att upptäcka det med krypterad VPn proxy samt att du kan köra allt från samma dator med olika ip pr anv / konto med en "fördelare".

Det handlar ju om att du har 20% / 100% (2/10 spelare) att få fina bra spelade kort och även träffar på flopp och dom andra har 10% (1/10). Det är nog i princip skit svårt att upptäcka för som sagt spelar du mot dig själv så kan du ju välja vem av dina 2 spelare som ska gå mer plus eller minus heads up genom att föra stats på varje konto och stradegiskt uträkna det för varje spelsession

Att alla konton ska gå plus är därför inte syftet och du kan även förlora men dina odds dubblas bara pr bord med 2 spelare där man ser korten såklart

Orsaken jag tar upp detta är för att det är redan ett faktum och jag vill gärna att det upptäcks och avslöjas som bedrägeri
Citera
2017-03-12, 09:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
mkt text

Jag får väll skriva det igen.

De stora seriösa pokersidorna (läs pokerstars) har avancerad mjukvara som har i syfte att upptäcka spelmönster som avviker från vad som är normalt. Med ett tillräckligt stort urval av antal händer går det att se ett mönster att två eller flera konton samarbetar, oavsett vad de använder för IP-nummer
Citera
2017-03-13, 18:43
  #16
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Jag får väll skriva det igen.

De stora seriösa pokersidorna (läs pokerstars) har avancerad mjukvara som har i syfte att upptäcka spelmönster som avviker från vad som är normalt. Med ett tillräckligt stort urval av antal händer går det att se ett mönster att två eller flera konton samarbetar, oavsett vad de använder för IP-nummer

Jo precis, de stora seriösa har nog koll.. för deras anseende inkl klient skulle få stängas ner annars förutom deras egna boveri med rake och setuper som är tillräckligt nog ändå att parera och manövrera rätt.
Men hur många klienter finns det inte där ute som om nästan varje sportsajt sida har. Så där har du svaret att där har du dålig översyn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback