Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-22, 14:25
  #1
Medlem
För 10 år sedan var jag en stabil vinnare på nl $3/6, numera slår jag knappt Micro. Är det här en erfarenhet som ni andra har också?
__________________
Senast redigerad av arallaupptagna 2017-02-22 kl. 14:27.
Citera
2017-02-22, 15:09
  #2
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
För 10 år sedan var jag en stabil vinnare på nl $3/6, numera slår jag knappt Micro. Är det här en erfarenhet som ni andra har också?
Det är inte så konstigt egentligen. Skulle säga det beror på främst två faktorer, men det finns säkert fler.

1. Pokerboomen där alla skulle testa och trodde de var proffs , sa upp sina jobb för att du vunnit stabilt några månader i rad är över, de har återgått till sina jobb då de insåg att det inte gick.

2. Alla spelare, även de dåliga har nu läst de stora böckerna och kollat på TV-sänd Poker. Lägsta nivån på borden har gått upp alltså.
Citera
2017-02-22, 16:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
Det är inte så konstigt egentligen. Skulle säga det beror på främst två faktorer, men det finns säkert fler.

1. Pokerboomen där alla skulle testa och trodde de var proffs , sa upp sina jobb för att du vunnit stabilt några månader i rad är över, de har återgått till sina jobb då de insåg att det inte gick.

2. Alla spelare, även de dåliga har nu läst de stora böckerna och kollat på TV-sänd Poker. Lägsta nivån på borden har gått upp alltså.

Jag håller med dig. Rent spontant känns det även som om östländerna blivit mycket mer aktiva nu än hur det var "förr i tiden". På micro-borde jag spelade kryllade det iallafall av folk därifrån som spelade supertajt och tålmodigt.
Citera
2017-02-22, 17:45
  #4
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jag håller med dig. Rent spontant känns det även som om östländerna blivit mycket mer aktiva nu än hur det var "förr i tiden". På micro-borde jag spelade kryllade det iallafall av folk därifrån som spelade supertajt och tålmodigt.

En sak till, alla grindare har numera allt mjukvaruhjälpmedel som finns , om man inte använder detta är man i automatiskt underläge. Tror även många delar på ett konto (ett lag helt enkelt) så de kan lira fler timmar plus att de är fokuserade , blir de trötta tar en annan spelare över. Det blir även svårare att hitta spelmönster då olika i laget kan ha olika spelstilar. Den stackars stackaren som spelar lite när barnen har gått och lagt sig är i stort sett chanslös.
Citera
2017-02-22, 20:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
En sak till, alla grindare har numera allt mjukvaruhjälpmedel som finns , om man inte använder detta är man i automatiskt underläge. Tror även många delar på ett konto (ett lag helt enkelt) så de kan lira fler timmar plus att de är fokuserade , blir de trötta tar en annan spelare över. Det blir även svårare att hitta spelmönster då olika i laget kan ha olika spelstilar. Den stackars stackaren som spelar lite när barnen har gått och lagt sig är i stort sett chanslös.

Ditt sista påstående håller jag som tveksamt. I alla fall i någon större skala. Pokersidorna har mjukvaror för att upptäcka sådana spelmönster.

Multiaccounting i större turneringar är ett känt problem dock.
Citera
2017-02-23, 17:04
  #6
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Ditt sista påstående håller jag som tveksamt. I alla fall i någon större skala. Pokersidorna har mjukvaror för att upptäcka sådana spelmönster.

Multiaccounting i större turneringar är ett känt problem dock.

Multiaccounting förekommer i cash tables såklart? Om man sitter som 2 klienter på samma bord fast jag sitter på mitt eget inkl min kompis, kompisars konto så utökas ju oddsen såklart att vinna ... Svårt att upptäcka ochså genom VPN inkl att du spelar ju mot dig själv om det är heads up eller showdown och du vinner båda ggrna

Tar nog god tid innan det upptäcks av admin. Gäller väl gå minus och plus stradegiskt olika mycket pr konto som en tracker håller stenkoll på, fast man går plus på alla konton

Edit:
Ja detta var ju ett exempel såklart på bedrägeri
__________________
Senast redigerad av maxorr 2017-02-23 kl. 17:11.
Citera
2017-02-24, 17:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
För 10 år sedan var jag en stabil vinnare på nl $3/6, numera slår jag knappt Micro. Är det här en erfarenhet som ni andra har också?

Det känns för skumt att lira nu tycker jag. Lade ner nu i veckan efter att ha kört frän och till några månader. Förlorar ändå bara. Fick iaf leva heltid på poker i 2 år genom att bara lira Micro när pokern var stor.
Citera
2017-02-24, 18:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det känns för skumt att lira nu tycker jag. Lade ner nu i veckan efter att ha kört frän och till några månader. Förlorar ändå bara. Fick iaf leva heltid på poker i 2 år genom att bara lira Micro när pokern var stor.

Även om det var helt andra förutsättningar förr i tiden är det imponerande att ha levt i 2 år bara på Micro-nivåer. Hur många bord körde du åt gången?
Citera
2017-02-24, 19:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Även om det var helt andra förutsättningar förr i tiden är det imponerande att ha levt i 2 år bara på Micro-nivåer. Hur många bord körde du åt gången?

Kul att du tycker det. : ) På SVS körde jag 5 bord som var max. Men jag körde mycket Omaha på en sida och där kunde jag lira 8 bord samtidigt.

Började spela när jag bodde hemma hos mina föräldrar och sen flyttade jag utan att ha jobb och försörjde mig på det. Jag fattar inte att man kunde få ihop så mycket på Micro, men det är många beckar små... Jag körde även ibland lite högre som 2/4kr nivån på SVS, men jag tyckte det var för mycket pengar så jag blev för nervös i potterna och foldade för ofta.
Citera
2017-02-27, 06:58
  #10
Medlem
rikastistorstans avatar
Inte så konstigt. Pokern utvecklas ständigt. Jag krossar PLO på SvS åtminstone upp till 10 och när jag kollar på videos med highstakes-plo från 2010-2012 så inser jag att jag hade KROSSAT dom högsta borden online om dom såg ut så idag. Var är tidsmaskinen när man behöver den...
Citera
2017-02-27, 08:12
  #11
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Inte så konstigt. Pokern utvecklas ständigt. Jag krossar PLO på SvS åtminstone upp till 10 och när jag kollar på videos med highstakes-plo från 2010-2012 så inser jag att jag hade KROSSAT dom högsta borden online om dom såg ut så idag. Var är tidsmaskinen när man behöver den...
Det visar att du inte utvecklats sen 2010, du må vara en duktig pokerspelare men en duktig spelare måste anpassa sig annars dör spelaren. Det är som evolutionen , de arter som inte kunde ändra på sig när klimatet ändrades dog ut. Det är lätt att säga att du hade krossat , det beror på hemma hos dig så ser du bara spelet, det är inte dina egna pengar. Du tycker , klart jag hade synat, men det är inte så lätt när det är så mycket pengar.
Citera
2017-02-28, 00:23
  #12
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
Det visar att du inte utvecklats sen 2010, du må vara en duktig pokerspelare men en duktig spelare måste anpassa sig annars dör spelaren. Det är som evolutionen , de arter som inte kunde ändra på sig när klimatet ändrades dog ut. Det är lätt att säga att du hade krossat , det beror på hemma hos dig så ser du bara spelet, det är inte dina egna pengar. Du tycker , klart jag hade synat, men det är inte så lätt när det är så mycket pengar.

Jag har utvecklats massa sen 2010 men det har även higstakesspelen gjort förstås. Snacka om att helt missa poängen med inlägget. Återkom när du är läskunnig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback