Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 12:31
  #1
Medlem
Har ett problem, lock för öronen är ju rätt vanligt tex om man flyger eller åker tåg.
Men jag har det nästan hela tiden, har haft o ca 2 veckor ibland så försvinner, det på morgonen är ja fri från det men det kommer tillbaka under dagen, speciellt när ja åker buss eller tåg, som ja sen har i flera timmar eller hela dagen.
?
Vad kan det bero på? det är jätte jobbigt och när jag har det har svårt att koncentrera mig
Citera
2017-02-22, 12:56
  #2
Medlem
Provat att valsalva?
Citera
2017-02-22, 16:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmbfb
Provat att valsalva?

Vad är det?
Citera
2017-02-22, 16:58
  #4
Medlem
Kort och gott, håll för näsan och försök blåsa genom näsan för att tryckutjämna örontrumpeten. Man ska känna det i trumhinnan men är man täppt så går det inte.
Citera
2017-02-22, 18:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmbfb
Kort och gott, håll för näsan och försök blåsa genom näsan för att tryckutjämna örontrumpeten. Man ska känna det i trumhinnan men är man täppt så går det inte.


Det har jag, och det hjälper bara några sekunder.
Citera
2017-02-22, 20:47
  #6
Medlem
Kan lägga till att jag har börjat fått ont och så knastrar det i öronen. Det är i båda öronen
Citera
2017-02-22, 20:50
  #7
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Kan lägga till att jag har börjat fått ont och så knastrar det i öronen. Det är i båda öronen
gå och kolla upp det.
kan vara något simpelt nog som vaxproppar men är nog värt att kolla upp så inget annat är fel i öronen.
Citera
2017-02-22, 21:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
gå och kolla upp det.
kan vara något simpelt nog som vaxproppar men är nog värt att kolla upp så inget annat är fel i öronen.

Får nog göra det, lock för öronen är ju vanligt och läkarna tar det nog på allvar.
Men nu har det börjat göra ont med, så får nog gå
Citera
2017-02-22, 21:21
  #9
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Får nog göra det, lock för öronen är ju vanligt och läkarna tar det nog på allvar.
Men nu har det börjat göra ont med, så får nog gå
en del har trånga hörselgångar där vaxproppar bildas lättare än hos andra och om du går och kollar upp det så vet du iaf att det bara är det när du börjar känna som du gör och kan åtgärda det istället för att oroa dig.

tror inte att det är allvarligt men som sagt, värt att kolla upp, och om det är vaxproppar så är det lätt löst och du vet att du inte behöver vara orolig för något värre.
Citera
2017-02-22, 21:38
  #10
Medlem
[quote=Zest|59980099]en del har trånga hörselgångar där vaxproppar bildas lättare än hos andra och om du går och kollar upp det så vet du iaf att det bara är det när du börjar känna som du gör och kan åtgärda det istället för att oroa dig.

tror inte att det är allvarligt men som sagt, värt att kolla upp, och om det är vaxproppar så är det lätt löst och du vet att du inte behöver vara orolig för något värre.[/QUOTE


Har psykiska problem, har haft olika ångest problem sedan jag var barn, och jag har svårt att veta om det är psykiskt eller fysiskt, psyket kan ställa till alla möjliga konstiga fysiska symtom, och man blir ofta orolig för det minsta lila och oftas så är det psykiskt.
Ska ringa ner till VC och höra så kommer jag bli lugnare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback