Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-22, 12:09
  #1
Medlem
XEraseds avatar
okej min fråga här är om jag ska iväg o träffa några o köpa lite grejer jag har blivit erbjuden. Kan snuten då spela vapen/knarklangare/ för att ta oss när vi ska iväg o köpa lite grejer?
rent teoretisk fråga. nånting jag har undrat över länge.
Citera
2017-02-22, 12:14
  #2
Medlem
Brottsprovokation är olagligt i Sverige.
Citera
2017-02-22, 12:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugslamm
Brottsprovokation är olagligt i Sverige.
Vilken tur att vi har en poliskår som följer lagen till punkt och pricka då.
Citera
2017-02-22, 12:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugslamm
Brottsprovokation är olagligt i Sverige.

De kan mycket väl ha span och avlyssning. Inte sällan det sker.
Citera
2017-02-22, 13:16
  #5
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
De kan mycket väl ha span och avlyssning. Inte sällan det sker.

Ingen har väl påstått någonting annat? Frågan var om polisen har rätt att låtsas vara vapen- eller knarklangare, vilket de alltså inte har.

Följs detta till punkt och pricka? Med största sannolikhet inte. Så som man ser det i filmer lär det dock inte gå till i Sverige.
Citera
2017-02-22, 13:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ingen har väl påstått någonting annat? Frågan var om polisen har rätt att låtsas vara vapen- eller knarklangare, vilket de alltså inte har.

Följs detta till punkt och pricka? Med största sannolikhet inte. Så som man ser det i filmer lär det dock inte gå till i Sverige.

Brottsprovokation är vanligare än man tror i Sverige. Speciellt när man vill få till en "våld mot tjänsteman"-situation. Både av poliser, ordningsvakter och väktare.
Citera
2017-02-22, 13:26
  #7
Medlem
XEraseds avatar
så med andra ord kan det ske?
Citera
2017-02-22, 13:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Brottsprovokation är vanligare än man tror i Sverige. Speciellt när man vill få till en "våld mot tjänsteman"-situation. Både av poliser, ordningsvakter och väktare.
Fast provokation till våld är ju otroligt mycket svårare att bevisa än ifall polisen säljer vapen/knark, vilket var det TS frågade efter.




Citat:
Ursprungligen postat av helofin
De kan mycket väl ha span och avlyssning. Inte sällan det sker.
Det är helt irrelevant. Ska du säga emot någon så kom med något som är relevant eller knip igen.
__________________
Senast redigerad av Sugslamm 2017-02-22 kl. 13:42.
Citera
2017-02-22, 13:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugslamm
Fast provokation till våld är ju otroligt mycket svårare att bevisa än ifall polisen säljer vapen/knark, vilket var det TS frågade efter.

Det är helt irrelevant. Ska du säga emot någon så kom med något som är relevant eller knip igen.

Var säger jag emot någon? Tycker det är du som ska tagga ner.
Citera
2017-02-22, 14:05
  #10
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Var säger jag emot någon? Tycker det är du som ska tagga ner.


Men du snackar ju om helt andra grejer? stick i från tråden
Citera
2017-02-22, 15:33
  #11
Medlem
killerboots avatar
Dom kan nog vara tipsade av nån som är med i dealen men dom har garanterat inte delaktighet i den känns det inte rätt så finns bara ett svar skit i dealen
Citera
2017-02-22, 15:35
  #12
Moderator
Schlesiens avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback