Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 12:07
  #1
Medlem
Yolowolfs avatar
Idag kan man läsa i Aftonbladet om börsrekordet, Patricia som lyckats som daytrader och hängslemannen lockar in ny fisk.

Även Goldman Sachs har i dagarna varit lyriska om börsen, tycker solen skiner högt på börshimlen och det är strålande tider.
(2008 var det tvärtom nattsvart, blod på gatorna och ingen skulle vara på börsen åratal framåt.)

Inget är hugget i sten men sätter mitt tips på att detta är toppen för den här gången inom ett intervall på 3% upp från rekordet.

Var sätter ni taket?
Citera
2017-02-22, 23:02
  #2
Moderator
HelgeBuks avatar
Risken att gissa fel är nära 100% så jag tänker inte gissa på nåt tak. Däremot kan ju vem som helst konstatera att det finns jävligt mycket mer nersida än uppsida generellt sett idag. Även om så klart enskilda bolag kan ha 5 positiva år framför sig.
Citera
2017-02-22, 23:27
  #3
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Räknar med ytterligare 8-10% upp före nästa kraftiga sättning, bortsätt från mina aktier som ALDRIG rör sig uppåt! (Ratos och Telia).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback