Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-08, 12:06
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Det lät som ett bra förslag! Har du tips på nått sånt stativ?
Nej men det finns överallt, gå in på onlinebutikerna och leta. Gäller det att hålla en mobeil duger vad som helst eftersom den är så lätt. Googla sedan "fjärrkontroll mobilkamera" så hitta du flera alternativ.
Citera
2017-05-01, 22:06
  #14
Medlem
Har ni musiksalar i skolan? Kanske kan ni använda notställ som stativ.
Citera
2017-05-02, 07:27
  #15
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralMuch
Har ni musiksalar i skolan? Kanske kan ni använda notställ som stativ.

Haha, inte så dumt som det låter! Blir dock att köpa in riktiga stativ, men det blir nog först på hösten då vi har en ny budget.
Citera
2017-06-25, 22:44
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Hej allesammans! Jag är en nybliven bildlärare på ett mellanstadium och tanken enligt läroplanen är att jag bland annat ska lära eleverna grunder i foto och film, trots att skolan saknar kameror. Min plan är att låta eleverna använda sina smartphones, men jag känner att stativ är nödvändigt att köpa in för att undervisningen ska funka, särskilt när det gäller filmbiten.

Har ni några tips på prisvärda (läs billiga) stativ som fungerar bra med mobiltelefoner? En av de få som jag har hittat är Joby Griptight, men jag skulle hellre ha haft ett klassiskt tripodstativ med teleskopben. Fördelen med den är framför allt gripfästet. Tankar och eventuella tips?
Köp ett stativ i furu, 130x45x30mm
65 gram.
Perfekt att ha i innerfickan eller ryggsäcken.
Furustativ
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback