Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 10:24
  #1
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/2017-02-22...d-i-malmobutik

Innanför Malmöbutikens låsta toalettdörr hittade städare på onsdagsmorgonen en död man. Dödsfallet har likheter med höstens tragiska dödsfall på Hansas handikapptoalett.

Hur fan kan man missa att kolla toaletterna innan man låser och går hem från butiken? Vilken butik är det? Jäkla slarv
Citera
2017-02-22, 17:33
  #2
Medlem
Extra svårt att som handikappad överleva i dagens Sverige.

Ska man inte söka igenom en butik innan man stänger den? Finns det ingen som tar ansvar längre?
Kan ju dölja sig i princip vad som helst inne i en stängd butik.
Citera
2017-02-22, 23:17
  #3
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Extra svårt att som handikappad överleva i dagens Sverige.

Ska man inte söka igenom en butik innan man stänger den? Finns det ingen som tar ansvar längre?
Kan ju dölja sig i princip vad som helst inne i en stängd butik.

Säkert svårt att vara handikappad men det är nog mer sannolikt missbrukare som dött än handikappade?

Eller menar du att det är jobbigt för de handikappade att toaletterna är upptagna av döda när de ska pinka?
__________________
Senast redigerad av Omaskeradmask 2017-02-22 kl. 23:19. Anledning: kompl.
Citera
2017-02-23, 00:07
  #4
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Säkert svårt att vara handikappad men det är nog mer sannolikt missbrukare som dött än handikappade?

Jag får känslan att det handlar om dåliga rutiner från personalen tillsammans med plötslig sjukdom som ligger bakom den här rubriken snarare än att det ska ha handla om en missbrukare. Nu har i och för sig den butiken och den familjen som driver den butiken några trådar redan här på Flashback forum.. Men jag får känslan av att han gått in på toaletten, fått en hjärtattack eller någonting dylikt och ingen brydde sig om att kolla det utrymmet innan stängning.

Vilket man kanske bör göra då jag fritt ur minnet kan minnas en tråd i Aktuella brott och kriminalfall om ett kassaskåp fyllt med guld. (Jag har inte hängt med i det fallet på något år så ta det jag säger med en nypa salt)
(FB) Hemlig polisrazzia i Malmö.
Citera
2017-04-28, 18:45
  #5
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Om det är personalens toalett (inte många butiker som har kundtoalett) som någon nyttjat olovandes så är det inte så konstigt att personalen inte kollade, på kontor kollar väl inte den som går sist om någon sitter död på toaletten?
Citera
2017-04-28, 23:37
  #6
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Om det är personalens toalett (inte många butiker som har kundtoalett) som någon nyttjat olovandes så är det inte så konstigt att personalen inte kollade, på kontor kollar väl inte den som går sist om någon sitter död på toaletten?

Fast på bilden ser det ut som kundtoaletter då det är tydliga skyltar på dörrarna att det är dass och även står trave med kundkorgar vid sidan om, det ser inte ut att vara personalutrymme.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback