Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-22, 07:37
  #1
Medlem
Chips godis och öl framför datorn under det kalla halvåret har gjort att jag lagt på mig. Jag behöver gå ned 10kg.

Fungerar sånt här?
(FB) XL-S Medical Litramine
http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20071025000034

Vilken diet skall man gå på?
Citera
2017-02-22, 07:47
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Du ska inte gå på nån diet baserad på kemikalier.

Det har konstaterats att alla dieter där man äter mindre fungerar! Det gäller bara att vara konsekvent och att ändra sin inställning till matintag.

Dieterna som fungerar är alltså kalorier in - kalorier ut. Du får hitta en metod som passar dig.
Citera
2017-02-22, 07:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Du ska inte gå på nån diet baserad på kemikalier.

Det har konstaterats att alla dieter där man äter mindre fungerar! Det gäller bara att vara konsekvent och att ändra sin inställning till matintag.

Dieterna som fungerar är alltså kalorier in - kalorier ut. Du får hitta en metod som passar dig.

Behöver råd om hur jag äter mindre då? Recept, vilka tider och mellanmål?
Citera
2017-02-22, 07:55
  #4
Medlem
Jag brukar sällan vara den vassa kniven i lådan....

Men om anledningen till din viktökning i grunden var chips, godis och öl framför datorn..borde det inte vara så lätt som att välja bort dessa? Visst, minskningen kanske inte kommer snabbast möjliga, men helt klart så händer den.

Kombinera ovan med träning så får du snabbare resultat kanske? Du verkar ju inte ha några direkta deadlines att vandra efter..
Citera
2017-02-22, 08:00
  #5
Medlem
Lchf fungerade bra för mig, Lchf tog bort allt sockersug. Jag gick inte maniskt på Lchf. Grovt sett ta bort allt socker och läsk starta dagen med ägg och bacon. Ta bort allt bröd och kolhydrater. Ät en köttbit till lunch du kan äta allt grönt som växer ovan jord. Drick mycket vatten och drick grönt the. Ta 3 långa promenader på 1 timma i hyffsat rask takt per vecka. Läs mer om lchf på nätet. Lycka till
Citera
2017-02-22, 08:02
  #6
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Behöver råd om hur jag äter mindre då? Recept, vilka tider och mellanmål?
Jag hinner inte ge dig ett fullständigt kostupplägg nu, men kolla i den här tråden och sök på forumet. Finns massor med olika upplägg.

Basic är givetvis att utesluta öl och chips. Ta bort socker, mejeriprodukter, vitt mjöl, gluten och som sagt, alkohol.

(FB) Gå ner 10 kilo under 5 månader
Citera
2017-02-22, 08:32
  #7
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Chips godis och öl framför datorn under det kalla halvåret har gjort att jag lagt på mig. Jag behöver gå ned 10kg.

Fungerar sånt här?
(FB) XL-S Medical Litramine
http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20071025000034

Vilken diet skall man gå på?


Varför inte skaffa ett gymkort? Prata med dom gymmet om hur du ska äta samt träna då har du kommit långt på din viktresa. Att trycka i sig en massa pulver dieter är bara skräp
Citera
2017-02-22, 09:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Chips godis och öl framför datorn under det kalla halvåret har gjort att jag lagt på mig. Jag behöver gå ned 10kg.

Fungerar sånt här?
(FB) XL-S Medical Litramine
http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20071025000034

Vilken diet skall man gå på?

Ja det fungerar men är väll inte riktigt optimalt.
Citera
2017-02-22, 10:00
  #9
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Chips godis och öl framför datorn under det kalla halvåret har gjort att jag lagt på mig. Jag behöver gå ned 10kg.

Fungerar sånt här?
(FB) XL-S Medical Litramine
http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20071025000034

Vilken diet skall man gå på?

En viktnedgång handlar om att ligga på ett underskott av kalorier, hur du uppnår detta är upp till dig och vad som passar i din vardag. Vissa föredrar LCHF, andra föredrar periodisk fasta (som exempel). Detta är bara metoder för att hamna på ett underskott. Hur ofta du äter, eller vilka tider du äter spelar ingen roll, det är vad som passar din vardag som sagt. Att minimera chips,kakor,choklad,läsk,godis m.m är en bra början.
Citera
2017-02-22, 12:23
  #10
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Om du vill gå ned 4-7 kilo på en vecka och ändå äta i princip hur mycket du vill (av soppan) skall du fundera på "sjukhusdieten". Jag gick ned 5,5 kg och vägde 85 kg före jag började dieten. Det är en diet som inenbär att du bl a äter en speciell soppa men också andra saker. Jag har alltid pendlat mycket upp och ned i vikt och är inte den typen som orkar att se en viktnedgång på "bara" 1 kg i veckan och samtidigt behålla motivationen. Men efter en snabb rengöring av tarmarna och slaggprodukter, som denna soppan innebär, har du i ett nafs fått just den motivation du behöver för att påbörja ditt nya relativt sunda liv med normalt matintag och lite motion då och då.

Här är sjukhusdieten (som jag modifierat Något då det egentligen skall vara nudlar i soppan och inte riven rotselleri och färsk koriander). Men den blir rejält mycket godare med dessa ingredienser enligt mig i alla fall.


Soppan

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
3 stora purjolökar eller en stor gul lök
2 köttbuljong-tärningar eller valfri buljongtärning
En näve riven rotselleri
1 stång selleri
2 brk gröna bönor eller frysta bönor
2 gröna paprikor
0,8 kg morötter
Färsk koriander

Krydda med vad du vill; t ex chilipeppar, vitlök, salt, peppar m.m.

Skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.

Jag kokade en mega-sats så jag slapp göra soppan allt för ofta. Detta gör du som du vill.

Denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig).

Det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. Du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker.

DAG 1: Ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. Ät bara frukt o soppa idag.

DAG 1 : Bara grönsaker och soppa idag. Råa, kokta eller burkgrönsaker. Ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat och grönsallat osv.. INTE majs, ärtor eller bönor. Till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör. INGEN frukt idag.

DAG 3: Ät så mycket soppa, frukt och grönsaker du vill idag. Efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

DAG 4: Idag är det bananer och lättmjölk som gäller. Ät minst 3 bananer och drick mycket mjölk. Kroppen behöver protein och kalcium. Kom ihåg att äta soppa också. Efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . Ät soppa minst en gång.

DAG 6: Ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, dock ingen potatis. Ät soppa också.

DAG 7: Brunt ris (råris). Drick juice utan socker. Ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. Man kan blanda ris och grönsaker om man vill.

Man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa. Dock kommer inte viktnedgången vara lika stor vid nästa tillfälle om du gör den strax efter att du avslutat föregående diet.

Vänta minst 24 timmar efter avslutad diet innan du dricker alkohol. Det har att göra med fettsamling i kroppen.


Lycka till 🐴
Citera
2017-02-22, 13:20
  #11
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Oj vilken bra diet !
Citera
2017-02-22, 13:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Om du vill gå ned 4-7 kilo på en vecka och ändå äta i princip hur mycket du vill (av soppan) skall du fundera på "sjukhusdieten". Jag gick ned 5,5 kg och vägde 85 kg före jag började dieten. Det är en diet som inenbär att du bl a äter en speciell soppa men också andra saker. Jag har alltid pendlat mycket upp och ned i vikt och är inte den typen som orkar att se en viktnedgång på "bara" 1 kg i veckan och samtidigt behålla motivationen. Men efter en snabb rengöring av tarmarna och slaggprodukter, som denna soppan innebär, har du i ett nafs fått just den motivation du behöver för att påbörja ditt nya relativt sunda liv med normalt matintag och lite motion då och då.

Här är sjukhusdieten (som jag modifierat Något då det egentligen skall vara nudlar i soppan och inte riven rotselleri och färsk koriander). Men den blir rejält mycket godare med dessa ingredienser enligt mig i alla fall.


Soppan


DAG 8,9 och 10: du äter som en vanlig människa igen och får tillbaka alla kg

2 brk tomater ( krossade eller passerade)
3 stora purjolökar eller en stor gul lök
2 köttbuljong-tärningar eller valfri buljongtärning
En näve riven rotselleri
1 stång selleri
2 brk gröna bönor eller frysta bönor
2 gröna paprikor
0,8 kg morötter
Färsk koriander

Krydda med vad du vill; t ex chilipeppar, vitlök, salt, peppar m.m.

Skär grönsakerna i små bitar ha i katrull, häll i tomaterna och de andra grönsakerna. häll på vatten så det täcker allt. koka tills grönsakerna är möra.

Jag kokade en mega-sats så jag slapp göra soppan allt för ofta. Detta gör du som du vill.

Denna soppa kan ätas hela veckan (när du är hungrig).

Det du ska dricka är vatten,vatten och vatten INTE bubbel vatten. Du kan dricka kaffe och te men då utan mjölk o socker.

DAG 1: Ät alla slags frukter UTOM BANAN. melon är perfekt lite kalorier. Ät bara frukt o soppa idag.

DAG 1 : Bara grönsaker och soppa idag. Råa, kokta eller burkgrönsaker. Ät gärna gröna bladgrönsaker som spenat och grönsallat osv.. INTE majs, ärtor eller bönor. Till middag kan du äta en bakad potatis med kryddsmör. INGEN frukt idag.

DAG 3: Ät så mycket soppa, frukt och grönsaker du vill idag. Efter idag ska du ha gått ner MINST 2 kg.

DAG 4: Idag är det bananer och lättmjölk som gäller. Ät minst 3 bananer och drick mycket mjölk. Kroppen behöver protein och kalcium. Kom ihåg att äta soppa också. Efter idag ska du märka mindre sug efter sötsaker.

DAg 5 : biff och tomater. du kan äta mellan 200-560 gramm biff och tomater idag . Ät soppa minst en gång.

DAG 6: Ät så mycket biff och grönsaker du vill idag, dock ingen potatis. Ät soppa också.

DAG 7: Brunt ris (råris). Drick juice utan socker. Ät grönsaker och så mycket soppa du vill förstås. Man kan blanda ris och grönsaker om man vill.

Man kan annars göra dieten hur ofta man vill, den rensar kroppen på toxiner ( gifter) som ger en bättre hälsa. Dock kommer inte viktnedgången vara lika stor vid nästa tillfälle om du gör den strax efter att du avslutat föregående diet.

Vänta minst 24 timmar efter avslutad diet innan du dricker alkohol. Det har att göra med fettsamling i kroppen.


Lycka till 🐴


DAG 8,9 och 10: du äter som vanligt igen och får tillbaka alla kg?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback