Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 04:38
  #1
Medlem
Så trött på att inte hitta eller att någon gör det.
Håller verkligen tummarna att någon kommer hjälpa mig denna gången.
Jag söker olika lösningar till mitt stora problem.
Jag söker nånting som är gratis eller får kosta max 500 kr.

Ska lira ett game sitter själv i servern tills 9 st till joinar så att en match kan startas.
Men det tar tid innan 9 st joinar och jag går in och ut för att kolla hur många som har joinat lite då och då. Slösar tid orkar inte mer.

Så jag söker efter nån lösning så att om 10 st gör nånting och när exakt 10 st gjort det så joinar de servern.
Detta gör att 10 st spelare joinar samtidigt och man slipper vänta inne i servern. Matchen kan startas direkt.

-----

Min ide är så här.

Klick räknare.

0 klick | klicka här för att joina kön
2 klick | klicka här för att joina kön
3 klick | klicka här för att joina kön
4 klick | klicka här för att joina kön
5 klick | klicka här för att joina kön
6 klick | klicka här för att joina kön
7 klick | klicka här för att joina kön
8 klick | klicka här för att joina kön
9 klick | klicka här för att joina kön
10 klick | klicka här för att joina kön


När det står 10 klick | klicka här för att joina kön så öppnas en ny tab med en länk och ja länken leder till att spelet öppnas och man joinar server.

Självklart ska skiten räkna allas klickar. Alltså är du och jag inne på sidan och vi båda klickar joina kön så ska det stå 2 klick | klicka här för att joina kön för oss båda osv.

-----

Nån annan kö system som finns open source?
Vad finns det för andra lösningar måste ha en NU!!!
__________________
Senast redigerad av Snabbaste 2017-02-22 kl. 04:46.
Citera
2017-02-22, 04:53
  #2
Medlem
Jag hittade denna php och ajax räknare men jag fattar nada om scripts och liknande inte i början iaf.
Sen när jag ser vad funktionen gör så fattar jag.

http://www.opentechguides.com/how-to...k-counter.html

Kolla in sidan jag tycker koden verkar vara intressant.
Men kan ni hjälpa mig förstå varför han nämner javascript i slutet och varför javascript inte finns med?
Kan ni också hjälpa mig att sätta ihop allt detta bara så jag kan testa och se exakt vad skiten gör för just de koderna kan man kanske utveckla och lösa mitt problem med.
Fattar inte varför han säger javascript men skriver ingen javascript på sidan.
Citera
2017-02-22, 04:56
  #3
Medlem
Låter som en omständig lösning. Ha bara serverlobbyn på en bildskärm medan du surfar eller kollar film på en annan medan du väntar?
Citera
2017-02-22, 04:59
  #4
Medlem
Jag vill kunna spela på nån annan server medans jag väntar. Så att jag inte bara slösar tid och väntar och väntar.
Citera
2017-02-22, 21:35
  #5
Medlem
Jag tycker det saknas en del information här för att man ska kunna komma med en lösning.
Vad är det för spel? Det går ju inte att göra vad som helst i godtyckligt spel.
Eftersom frågan ligger i det här forumet så antar jag att det är ett webbaserat spel som då körs i en webbläsare. Userscripts och Tampermonkey i Chrome (i Firefox använder man Greasemonkey) kan då vara en lösning. Då kan man ändra DOM:en på webbsidor efter att de laddats.

Det där med att räkna klick förstår jag inte alls. Du kan inte räkna andras klick utan enbart det som händer hos dig. Du kan bara se vad andra gör genom det som visas på skärmen.


Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaste
Jag hittade denna php och ajax räknare men jag fattar nada om scripts och liknande inte i början iaf.
Sen när jag ser vad funktionen gör så fattar jag.

http://www.opentechguides.com/how-to...k-counter.html

Kolla in sidan jag tycker koden verkar vara intressant.
Men kan ni hjälpa mig förstå varför han nämner javascript i slutet och varför javascript inte finns med?
Kan ni också hjälpa mig att sätta ihop allt detta bara så jag kan testa och se exakt vad skiten gör för just de koderna kan man kanske utveckla och lösa mitt problem med.
Fattar inte varför han säger javascript men skriver ingen javascript på sidan.
AJAX är javascript. Asynchronous Javascript and XML. Hela funktionen onClick är Javascript.
Han använder Javascript för att posta data till en php-sida som i sin tur skriver ner information i en fil.
Citera
2017-02-23, 02:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
...
När det står 10 klick | klicka här för att joina kön så öppnas en ny tab med en länk.

Behövs inte mer info. Länken öppnar spelet och ansluter till servern.
Citera
2017-02-23, 09:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaste
När det står 10 klick | klicka här för att joina kön så öppnas en ny tab med en länk.

Behövs inte mer info. Länken öppnar spelet och ansluter till servern.
Det behövs mycket mer information. Vi vet just nu ingenting om spelet eller vilken teknik som används. Som jag skrev ovan så går det inte bara gå in i valfritt spel och exekvera kod. Man måste först börja med att kolla vilka möjligheter som finns. Är det en webbsida du tittar på så går det att injicera javascriptkod i sidan med hjälp av userscripts. Är det byggt på någon annan teknik så har man betydligt mer jobb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback