Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 03:35
  #1
Medlem
thebigfuckups avatar
Man kan värdera händelser i livet som tursamma eller otursamma men hur vet man egentligen vad som är tur och vad som är otur när man omöjligen kan veta vad följderna blir av respektive?
Citera
2017-02-22, 03:44
  #2
Medlem
MyLittleTonys avatar
Jag tror på karma. Gör du?
Citera
2017-02-22, 03:57
  #3
Medlem
Först och främst.

Kan vi definiera tur och otur?
Citera
2017-02-22, 05:45
  #4
Avstängd
MrMadoffs avatar
Jag tror på ödet. Gör du?
Citera
2017-02-22, 06:27
  #5
Medlem
Man tror sig veta.
Citera
2017-02-23, 13:09
  #6
Medlem
Positivavibbarrs avatar
Allt handlar om från vilket perspektiv du värderar ett situation men klart det finns slupmässiga händelser som antingen gynnar eller skadar men att lägga värdering i det kommar man ingenstans med.
Citera
2017-02-23, 13:15
  #7
Avstängd
majduns avatar
jag har en hel del tur i livet , men jag har även råkat ut för en hel del otur . föredrar att kalla det flyt eller oflyt under livet , vissa grejer påverkar man själv och andra råkar man ut för oförberedd helt enkelt , hur mycket man vågar chansa under livet avgör till viss del i hur mycket flyt eller oflyt man får ta del av .
Citera
2017-02-23, 18:31
  #8
Medlem
Tur eller Otur är perspektiv en har.. När man tänker sig konsekvenserna så ändras de.
Det finns ingen tur i livet.. ingen otur heller ..
Citera
2017-02-24, 18:23
  #9
Medlem
Roxanas avatar
Jag tror att personer med en utpräglat positiv syn på livet, de som kan konsten att glädjas åt minsta lilla, upplever sig ha många tursamma händelser.
Citera
2017-02-24, 18:53
  #10
Medlem
Couplets avatar
En bekant till mig blev påkörd av en bil och fick bäckenet, en axel och ett knä demolerade. Föraren smet. Döm om min förvåning när min bekantas facebook feed fylldes av dravel av Law of Attraction-typ. Hade någon skrivit något sådant till mig om jag varit den drabbade hade jag blivit fly förbannad, men i det sammanhanget var det idel "tack" och fullständigt normalt. Jag verkade vara den enda som inte kände någon som helst tröst i det folk skrev.

Var det tur eller otur för min vän? Fan vet. Dyrt blev det, och vederbörande kanske aldrig kommer bli åsterställd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback