Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-22, 01:54
  #1
Medlem
Tjenare!
Jag och en polare ska ner till en skidort, och kommer ta med oss lite svamp.
Vi kommer ha 6 gram, dvs 3g var, plus en jävla massa gräs.
Har endast tidigare erfarenhet av LSD och cb, men har hört att shrooms ska vara olikt från LSD, på vilket sätt? Är det att föredra att röka under trippen?
Vad har ni för tips på att göra? Vi kommer givetvis inte åka skidor under trippen, men vi planerar att gå ut i naturen o utforska, kanske ha ett snöbollskrig eller nåt.
Citera
2017-02-22, 03:25
  #2
Medlem
de var tiden jag rökte mkt (röker inte längre) så var jag hos en polare av rent misstag dom blåa. De flummig men helst ska en vara vaken i fall att om du slutade andas. I mitt tripp så kändes jag flöt i vatten och höll på veta svar till livet. Tills polarn väkte mig och då var borta ca 4 kanske 5 timmar. Är dom gröna är milda. Är dom blåa var försiktigt och blanda inte med gräs! Tro mig, de var jag gjorde och de var inte nice på slutet. Inte kul när polare tyckte att jag slutade andas. De var enda o sista gång jag käkade svamp.
Citera
2017-02-22, 03:28
  #3
Medlem
Cybersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
de var tiden jag rökte mkt (röker inte längre) så var jag hos en polare av rent misstag dom blåa. De flummig men helst ska en vara vaken i fall att om du slutade andas. I mitt tripp så kändes jag flöt i vatten och höll på veta svar till livet. Tills polarn väkte mig och då var borta ca 4 kanske 5 timmar. Är dom gröna är milda. Är dom blåa var försiktigt och blanda inte med gräs! Tro mig, de var jag gjorde och de var inte nice på slutet. Inte kul när polare tyckte att jag slutade andas. De var enda o sista gång jag käkade svamp.


Vad babblar du om?
Citera
2017-02-22, 03:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Vad babblar du om?

Jag babbla om den erfarenheten när jag käkade dom blåa mexikanska svamparna. De kändes jag flöt på vatten, allt var flytande...går inte förklara direkt. Dom var starka, eftersom jag hamnade inne i en tripp. Och de jag menade var att jag rökte en fet potent gräs innan och när jag tog dem blåa, de förstärkte mitt flum att jag fick senare en tripp. Bästa att inte röka. Kanske skulle erfarenheten varit annat. Men så var min erfarenhet att blanda gräs med svamp.
Citera
2017-02-22, 04:39
  #5
Medlem
Cybersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
...Jag babbla om den erfarenheten när jag käkade dom blåa mexikanska svamparna...

Ja, men du stavar som en kratta och postar osammanhängande & ej färdiga meningar där det verkar som att du hoppar över ord på måfå. Sen vill jag även påpeka att andningsstillestånd inget man riskerar utav varken gräs eller svamp, inte heller en kombination utav de båda utlöser något sånt tillstånd...
Vet du ens själv vilka svampar du menar med "gröna" och "blåa" svampar? Hur tänker du att ännu värre VI ska kunna veta vilka utav alla psykadeliska svampar du talar om?
Ledsen som sågar dina inlägg så hårt men det enda nyttiga du fick ur dom var en mening där jag tror du avrådde från att röka...("Bästa inte att röka")

Till TS: jag kan hålla med om att man kan skippa rökat tills man är väl bekant med att trippa på svamp eller åtminstone vara väääldigt försiktig då det kan räcka med ett par-tre bloss för att skruva till det duktigt! Om det blir nice eller inte är väl lite som att singla slant enligt personliga erfarenheter, dock mycket beroende på vad för sorts svamp och dos givetvis.
hoppas ni får en bra weekend! Lycka till
Citera
2017-02-22, 09:11
  #6
Medlem
Goose420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyIsla
Tjenare!
Jag och en polare ska ner till en skidort, och kommer ta med oss lite svamp.
Vi kommer ha 6 gram, dvs 3g var, plus en jävla massa gräs.
Har endast tidigare erfarenhet av LSD och cb, men har hört att shrooms ska vara olikt från LSD, på vilket sätt? Är det att föredra att röka under trippen?
Vad har ni för tips på att göra? Vi kommer givetvis inte åka skidor under trippen, men vi planerar att gå ut i naturen o utforska, kanske ha ett snöbollskrig eller nåt.

Av egen erfarenhet så har svamp varit mycket intensivare och det är väldigt svårt att styra vart trippen ska ta dig utan det är bara att följa med vart det än bär, go with the flow så att säga. Men att gå ut i naturen och utforska låter som en toppen idé och om ni har cannabis-vana skulle jag definitivt rekommendera att ni brukar det under trippens gång, vänta tills efter peaken dock ^^
Citera
2017-02-22, 10:09
  #7
Medlem
du ska inte förvänta dig något. act without expectation så blir allt bra ska du se
Citera
2017-02-22, 13:17
  #8
Medlem
GuldBuddahs avatar
Rök inte och trippa samtidigt. Hade jag gjort det min första gång, så had jag ballat ur fullständigt.
Du lägger till ett lager av rejäl intensitet om du inte riktigt är redo. Inte så kul första gången kan jag tänka mig.

Annars så se till att inte ha några störningsmoment. Viktigt också att se till att alla är 100% taggade och redo. Är någon lite nervös så brukar jag rekommendera 2-3 öl beroende på tolerans.

Har provat båda, och det är som att jämföra red bull och kaffe typ. Samma sak, men ändå lite annorlunda.
LSD är mer förvrängda saker för mig. Typ lustiga huset. Väldigt rakt på.
Svamp är mer konstiga fraktaler och abstrakta ting. Drömlikt.

Jag har haft mest kul med svamp själv egentligen, brukar vara helt underbart att bara ligga i ett mörkt rum med musik och blunda.
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-02-22 kl. 13:22.
Citera
2017-02-22, 15:07
  #9
Medlem
00sjus avatar
Ett tips är att ha med benso för att lugna ner trippen om det skulle gå snett. Sträva inte emot utan försök glida med bara, stäng av telefonen kan vara ett tips också och tänk att du alltid landar förr eller senare. Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback