Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-23, 03:24
  #13
Avstängd
Neegerrbolls avatar
Åka färja till USA det är nog inget för dom som har med sig bilen?

När jag var en sketunge så fanns det kryssningar till USA men sånt finns inte i dag.
Citera
2017-02-23, 03:32
  #14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
och hur lång tid? med bil då såklart, nån som gjort det?

Jag skeppade saker till Sverige med båt från USA en gång.
Det tog 3 månader, kostade 6 tusen spänn, och när godset kom fram så var det både skadat och inkomplett.
Citera
2017-02-23, 06:42
  #15
Medlem
oskichs avatar
Varför ta med sig en svensk bil till landet där bilar kostar en tredjedel jämtemot Sverige?

Som sagt, så kan man ta kryssningsfartyg ifrån Southamton, men det kostar betydligt mer än att flyga - Det mesta du kommer se är öppet hav och kasst väder. Har själv åkt lastfartyg över Atlanten - Tog 6 dygn...
Citera
2017-02-23, 06:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskich
Varför ta med sig en svensk bil till landet där bilar kostar en tredjedel jämtemot Sverige?

Som sagt, så kan man ta kryssningsfartyg ifrån Southamton, men det kostar betydligt mer än att flyga - Det mesta du kommer se är öppet hav och kasst väder. Har själv åkt lastfartyg över Atlanten - Tog 6 dygn...

Mm.. men tex band som åker på europaturne med bussen, bilken väg tar dom?
Citera
2017-02-23, 07:07
  #17
Medlem
oskichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Mm.. men tex band som åker på europaturne med bussen, bilken väg tar dom?

Gissar på att de hyr sig en turnébuss på rätt sida av pölen? Alternativt skeppar över en med något av de RoRo-fartyg som trafikerar EU-USA, och flyger sedan själva över...
Citera
2017-02-23, 20:58
  #18
Medlem
carminaburanas avatar
ska klargöra att det är en husvan (mercedes sprinter, minsta modellen men högst i tak) som jag ska plocka över, som jag totalt kommer lägga 150.000 på (ink bilen) för att kunna bo i den
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2814588

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback