Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 19:08
  #121
Medlem
crimsoncrocodiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balloonatic
Känns som rätt subforum (annars flytta).

Kom på ett argument för ett tag sen, som jag har tänkte mycket på. Som jag själv försökt knäcka, men ej lyckats. Låt oss se om ni sköna FB:are lyckas.

Alla människor säger ofta att "Jag måste", "Jag måste göra det".

Mitt argument lyder: Det finns enbart 2 "måsten" här i livet (det finns bara 2 saker som en människor måste göra), och det är att dö och att välja. Med andra ord så måste alla människor aktivt göra val och alla människor måste dö.

Ge mig motargument! Försök att knäcka mitt argument!

/Balloonatic

Val, är fenomen som sker i händelser, eller vid perioder på 1-3 sekunder, och är inte konstanta. Detta medför att det finns tid mellan valen, där val inte förekommer. Detta medför att det är rimligt att dessa intervaller skiljer sig i tidslängd - vanligtvis på en dag kanske högst 15 min, och minst 4 sekunder.
Detta innebär att möjligheten finns att dröja intervalltidslängden, om omständigheterna passar. Detta inspirerar en att tänka att det är möjligt att låta tidsperioden efter senaste val, vara oändligt lång. Omständigheterna kan vara grönsaksstadie eller meditation.

Död, är ingen filosofisk nödvändighet, utan en praktisk möjlighet. Går lätt att förhindra med lite artificiell intelligens-teknik.
Citera
2017-03-04, 21:59
  #122
Medlem
3487s avatar
För att dö måste man också leva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback