Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-21, 22:41
  #13
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Bor inte i Norrland men som svar på varför så kan jag säga att integrationen fungerar på riktigt i Norrland pga att många av de invandrare som hamnar där väljer att flytta efter en tid. Det blir inte samma segregation som i södra Sverige. Skulle tippa på att det inte finns ett enda bostadsområde i Norrland med en majoritet invandrare som är ganska vanligt i södra Sverige. Integration kanske är fel ord. De assimileras snarare pga deras numerära underläge. Bara kolla på Gina Dirawi. Visst ser hon ut som en arab men hennes beteende är typiskt för 90-talist svenssonbrudar. Det är inte fel på invandrarna så att säga. Det är bara politiken som är misslyckad och det blir tydligare för norrlänningar. Samtidigt har SD växt i Norrland med så du ska se att de nog kommer ikapp i stöd också.
Citera
2017-02-21, 23:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
Jag bara måste starta den här tråden. Jag tittar över kartan hur folk röstar från norr till söder.

Ju längre upp i norrland man kommer så stiger antalet sosse röstare. Vad är det som inte riktigt når er som röstar rött, och på partier som vill ha stor invandring? ser ni inte? eller blundar ni för vad som händer oss som bor i södra Sverige? Min vardag är långt värre än vad tidningar skriver. Det är totalt stopp för att låta barnen gå till och från skola och aktiviteter. Risken för alla typer av brott är helt enkelt för stort för att någon ska chansa.

Är det så enkelt att ni ignorerar oss här nere för att tro att dem ska skapa fler jobb till er i norrland? den taktiken har ju sossarna kört med i 200 år, det blir inga fler jobb. Bönderna i söder dukar under varje dag. Det kommer inte nya industri jobb i norr.

Varje kväll är det nästan som en genomgång med vänner och bekanta om vad man bevittnat eller själv har råkat ut för under senaste dygnet. Det ända svaret jag får från folk i norrland är att det finns en familj från balkan som minsann bott där 25 år och jobbar där, och hans son spelar fotboll med min son osv.

Vi pratar ju inte om enskilda individer här. Utan ett enormt problem med folk från 3:e världen med en vidrig människosyn. Det har varit illa sedan 90-talet. Men det vi bevittnar nu är en sån stor förändring i vårat sätt att leva så det blir sjukligt.

Jag vill veta varför ni inte lyssnar på oss som befinner oss i detta i precis just nu? betyder vi ingenting?

Du försöker få det att låta som om det är vänstern som ensam drivit på för invandring, borgarna är minst lika skyldiga. Ser man till senaste valresultatet är det bara SD som erbjudit ett alternativ.
Citera
2017-02-22, 02:13
  #15
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddragewe
Är boende i Norrland och jag röstar sd, gäller 70% av mina kollegor också.


Jag med, min blivande fru med!
Gissar resten av grannarna med.......
Citera
2017-02-22, 03:05
  #16
Medlem
Rickuzs avatar
Jag bor i norra Norrland och arbetar inom gruvindustrin. Varenda kotte i mitt arbetslag röstar SD, vilket även gäller nästan alla mina vänner och bekanta. Resten har jag klippt kontakten med, eftersom jag inte står ut med deras godhetsrunkande och landsförrädiska åsikter.

Men det är som du säger; Norrland har ett stort antal sossar / rödingar. Varför vet jag inte, men jag tror det är som någon annan skrev tidigare. Det är mestadels gamla människor som inte är inte tillräckligt insatta eller intresserade, och deras enda informationskälla är det som sägs i Aftonbladet eller våra lokala dagstidningar, vilka är minst lika PK som övrig svensk media.

Sist men inte minst så är Norrland inte lika hårt drabbat som södra Sverige, eftersom blattarna har mycket svårt för extremkylan och naturen här uppe. Våra vida vildmarker skrämmer dom, så blattarna som placeras här brukar snabbt krypa ner till södra och mellersta Sverige igen, för att ansluta sig till dom andra flockdjuren i storstäderna, så att dom också kan jama i moskén, äta kebab och kasta sten.

Jag ber om ursäkt för alla 'öppna-hjärtan-idioter' som bor här uppe, men dessa nötter kommer tids nog att vakna upp och rösta rätt. Många av dom iaf.
__________________
Senast redigerad av Rickuz 2017-02-22 kl. 03:51.
Citera
2017-02-22, 22:54
  #17
Medlem
MP-44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Du försöker få det att låta som om det är vänstern som ensam drivit på för invandring, borgarna är minst lika skyldiga. Ser man till senaste valresultatet är det bara SD som erbjudit ett alternativ.

Klart borgarna är lika skyldiga. Det finns ingen direkt skillnad över deras liberala politik. Skillnaden är bara vad dem säger. Moderaterna med jobben. och sossarna med välfärden. Två tomma uttryck som inte betyder mer än luft.

Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag bor i norra Norrland och arbetar inom gruvindustrin. Varenda kotte i mitt arbetslag röstar SD, vilket även gäller nästan alla mina vänner och bekanta. Resten har jag klippt kontakten med, eftersom jag inte står ut med deras godhetsrunkande och landsförrädiska åsikter.

Men det är som du säger; Norrland har ett stort antal sossar / rödingar. Varför vet jag inte, men jag tror det är som någon annan skrev tidigare. Det är mestadels gamla människor som inte är inte tillräckligt insatta eller intresserade, och deras enda informationskälla är det som sägs i Aftonbladet eller våra lokala dagstidningar, vilka är minst lika PK som övrig svensk media.

Sist men inte minst så är Norrland inte lika hårt drabbat som södra Sverige, eftersom blattarna har mycket svårt för extremkylan och naturen här uppe. Våra vida vildmarker skrämmer dom, så blattarna som placeras här brukar snabbt krypa ner till södra och mellersta Sverige igen, för att ansluta sig till dom andra flockdjuren i storstäderna, så att dom också kan jama i moskén, äta kebab och kasta sten.

Jag ber om ursäkt för alla 'öppna-hjärtan-idioter' som bor här uppe, men dessa nötter kommer tids nog att vakna upp och rösta rätt. Många av dom iaf.

Jag började gräva ner näsan djupt inom politiken 1992. Då märkte jag att det var extremt många personer som var 55+ som just var sossar, dem var fast i folkhemmet och arbetarklass tänkandet. Men faktum stod ju att läsa redan då, man kunde beställa hem motioner från riksdagen och läsa. Vilket såklart väldigt få gjorde. Bilden som speglades i media och det jag fick hemskickat stämde inte alls ihop.

Till alla er som bor i norrland och har ett jobb så måste jag säga att jag är avundsjuk. Vi kanske har 100 olika saker till aktiviteter varje kväll att välja över. Men det betyder inte ett smack när man ofta måste ha ögonen i nacken och alltid se till att man inte hamnar på 'fel' plats vid fel tillfälle. Sen kostar allt skjortan om man ska göra något, inte direkt vi i arbetarklassen har råd att leva på så sätt.

Du är inte skyldig till något. Tack för att du förstår problemet. Jag vill bara vädra mina tankar och jag vill att flera från norrland berättar om hur det står till och hur tankarna går.
Citera
2022-01-02, 05:27
  #18
Medlem
MP-44s avatar
Jag gör en jättebump på min gamla tråd och frågar hur det ser ut idag? har fler dragit öronen åt sig? har ni flera bekanta idag som gått över till Sverigedemokraterna? ni är ändå rätt många där uppe så era röster är ju värda sin vikt i guld.

Vad har ändrats däruppe sedan den här tråden startade? är folk mer öppna med vad dom tycker och tänker? har ordet sosse hunnit bli ett skällsord ännu?

vilka åldrar är ni i och hur röstar ni? kvinna/man?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback