Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 18:26
  #1
Medlem
Ja vars är det nogå fel på mig när jag är, så in i helvete kapitalist, att jag var på Trumps sida i de Amerikanska presidentvalen, och jag vägrar att ta emot pengar från sos och a-kassa, men istället så langar jag in i helvete mycket knark, och hänger med diverse motorcyklister. JAG vill inte vara beroende av staten och samhället på något sätt, och hellre så langar jag knark, och kör motorcykel. ÄR DET NÅGOT FEL MED DETTA SÄGER JAG?
Citera
2017-02-21, 18:46
  #2
Medlem
Ja, du är en egoist. Du gör resten av samhället en otjänst.
Citera
2017-02-21, 20:37
  #3
Medlem
Nope. Tycker du gör helt rätt.
Citera
2017-02-21, 22:34
  #4
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Om du inte vill ha något med soc och a-kassa att göra, varför skaffar du inte ett jobb..? Om det är din förståeliga ovilja att betala skatt som får dig att langa knark istället så finns det alternativa branscher där du kan få betalt svart. Mindre risk tänker jag.
Citera
2017-02-22, 20:03
  #5
Medlem
Vad är det för fel med att säljä kannabis och ecstasy. Ingen dör av de här drogerna.
Citera
2017-02-22, 20:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuken666
Vad är det för fel med att säljä kannabis och ecstasy. Ingen dör av de här drogerna.
Det finansierar annan kriminalitet :-)
Citera
2017-02-23, 00:01
  #7
Medlem
Felstavarens avatar
Inget fel med att langa knark och köra motorcykel! Så länge du sörjer för ditt eget uppehälle, inte giftmördar dina kunder samt håller dig borta från rån, utpressning, våldsbrott o.dyl. så gör du ingenting fel i mitt tycke. Du hade lika gärna kunnat köra Volvo och jobba på Systembolaget.
Citera
2017-02-24, 12:45
  #8
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuken666
Ja vars är det nogå fel på mig när jag är, så in i helvete kapitalist, att jag var på Trumps sida i de Amerikanska presidentvalen, och jag vägrar att ta emot pengar från sos och a-kassa, men istället så langar jag in i helvete mycket knark, och hänger med diverse motorcyklister. JAG vill inte vara beroende av staten och samhället på något sätt, och hellre så langar jag knark, och kör motorcykel. ÄR DET NÅGOT FEL MED DETTA SÄGER JAG?
Finns ingenting moraliskt fel med att sälja knark och om det är din enda inkomstkälla så ser jag inga större problem med den livsstilen. Faran ligger väl i om staten får tag i dig på något sätt, så var försiktig. Förhoppningsvis säljer du inte till minderåriga.
Citera
2017-03-02, 18:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Inget fel med att langa knark och köra motorcykel! Så länge du sörjer för ditt eget uppehälle, inte giftmördar dina kunder samt håller dig borta från rån, utpressning, våldsbrott o.dyl. så gör du ingenting fel i mitt tycke. Du hade lika gärna kunnat köra Volvo och jobba på Systembolaget.
Jag hat så billiga.priser, att ingen behöver begå brott för att köpa mina produkter. Dessutom kan man inte knarka ecstasy, därför att det slutar fungera väldigt snabbt, eftersom serotoniinet tar slut i hjärnan.
Citera
2017-03-02, 18:53
  #10
Medlem
ChristianXs avatar
Frågeställningen är alltså ur ett liberalt perspektiv. Om droger är bra eller inte hör inte till diskussionen.

/Mod
Citera
2017-03-06, 17:38
  #11
Medlem
Voahs avatar
Du agerar möjligtvis lite säreget, men ur ett liberalt perspektiv så förhåller du dig till staten och statens roll i samhället på ett ytterst klockrent sätt. Har inte heller någon större ambition att plocka ut bidrag vare sig nu eller i framtiden, och så kommer det förmodligen att även fortsättningsvis att vara. Knarklangning som alternativ till detta är dock dessvärre en ambition som jag anser att man inte bör hålla sig fast vid, vare sig i långa eller korta perioder - inte minst när dom juridiska repressalierna kan råka göra krokben på en när man vill söka sig vidare på annat håll i livet. Tror personligen att det rent praktiskt finns mer effektiva metoder att undvika den statliga bidragsmaskinen...
__________________
Senast redigerad av Voah 2017-03-06 kl. 17:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback