Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-02-22, 18:50
  #49
Medlem
PK-befriads avatar
Då kommer förortsbabbeluringen med all önskvärd tydlighet visa att dennes lojalitet inte ligger med den svenska nationen.
Citera
2017-02-22, 19:05
  #50
Medlem
Apelsiners avatar
Jag kommer direkt att tänka på skjutningen av något kriminell figur i london för ett par år sedan som efterföljdes av rejäla kravaller. Stenkastningen handlar om att markera förakt och autonomi mot det svenska samhället och dess polis, ju hårdare de trycker på desto hårdare slår man tillbaka.
Citera
2017-02-22, 19:09
  #51
Medlem
Gronsaksrock-OKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det jag undrar är vad ni tror händer när den första stenkastaren blir skjuten? Det ser bara ut att vara en tidsfråga...
Vet inte hur man ska uttrycka det enklast, men det enkla svaret är: ingenting, dvs. det slutar inte med att man tar ut ledaren i en liten förort, ens i i dito...
Citera
2017-02-22, 19:15
  #52
Medlem
de.Montforts avatar
Journalister lär ställa sig på offrets sida och på twitter och mana till upplopp. Linderborg (Aftonbladet) tog till twitter och hejade på pöbeln som brände bilar i Husby Gängen lär mobilisera sig och göra en Watts riots.
Citera
2017-02-22, 19:21
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Polisen blev attackerad med bl a stenkastning strax efter 20.00 på måndagskvällen 20/2 när man skulle omhänderta en efterlyst person i Rinkeby. Detta är inget nytt, men den här gången blev polisen så pressad att en polisman sköt verkanseld, man sköt alltså för att träffa, innan man drog sig tillbaka från platsen med den efterlyste personen. Detta får ses som en allvarlig upptrappning av det polisiära våldet. Jag vet inte om man har skjutit verkanseld, eller ens varningsskott vid tidigare attacker av det här slaget.

Det jag undrar är vad ni tror händer när den första stenkastaren blir skjuten? Det ser bara ut att vara en tidsfråga. Kommer resten av innevånarna i dessa områden att ta avstånd från brottslingarna och låta polisen göra sitt jobb, eller kommer en tillräckligt stor del, för att det ska bli svårhanterligt, att solidarisera sig med stenkastarna och ställa till med någon form av kravaller? Eller vad?

Rena hatinlägg kommer jag att be moderatorerna att plocka bort. Jag vill ha en hyfsad diskussion om ämnet.


Edit - Länk: http://www.expressen.se/nyheter/stoc...sen-i-rinkeby/

Det uppenbara svaret är att det blir kravaller som i tex Husby
Citera
2017-02-22, 19:25
  #54
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronsaksrock-OK
Vet inte hur man ska uttrycka det enklast, men det enkla svaret är: ingenting, dvs. det slutar inte med att man tar ut ledaren i en liten förort, ens i i dito...

Polisen är väl inte ute efter att skjuta någon "ledare" eller skjuta öht. Man skjuter i självförsvar mot den som är ett akut hot.
Citera
2017-02-22, 19:50
  #55
Medlem
Gronsaksrock-OKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Polisen är väl inte ute efter att skjuta någon "ledare" eller skjuta öht. Man skjuter i självförsvar mot den som är ett akut hot.
Jojo, så ska det vara...

Det enkla svaret är att de (svensk polis) blivit mer skjutgalna för varje år som går (och motpolen är att de inte vågar skjuta för att riskera sitt yrke och dålig PR för Polismyndigheten.)

Min tolkning av "den förste stenkastaren blir skjuten" är som sagt att det inte händer något.
Citera
2017-02-22, 19:53
  #56
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Sköt de inte en stenkastare i Göteborg för en massa år sedan?
Jo, men han var ju en vit svensk så då gör det inget.
Polisen är jag övertygad kommer bli kallad för KKK-medlemmar, rasister, nazister, xenofober, muslimhatare mm om dom skulle skjuta en invandrarkille som kastar sten i en förort.

Dom är närmast fridlysta i Sverige nu för tiden. Hade detta hänt för 20 år sedan så hade militären satts in direkt. Och alla som hade skanderat "Glöm inte Ådalen!" hade fått smaka batong omedelbart.

Om inte polisen har kontroll, vilka skall då ha det?
Citera
2017-02-22, 21:45
  #57
Avstängd
Jag tror det blir signalen till den arabiska våren här hos oss. Varje mussla med självaktning har minst ett skjutvapen, och är redo att bruka det utan urskiljning. Sverige kommer att få rejält med pisk.
Citera
2017-02-23, 03:56
  #58
Medlem
Eller när första polisen blir skjuten?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback