Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 13:08
  #145
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Klart att vissa kommuner vill ta emot fler flyktingar, staten betalar väl hundratals tusen kr till kommunen för varje mottagen flykting. ren vinst

Japp.. jag bor i en liten kommun där man sedan jättelänge (känt som invandringsvänligt redan på 80-talet) tagit emot flyktingar, så många som möjligt.

Trots att det är en väldigt liten kommun och med mycket arbetslösa och socfall så har man te.x byggt om hela stadskärnan två ggr, ena gången blev man inte nöjd (xx miljoner lade man) så man gjorde om allt nästan direkt efteråt bara för minst lika många miljoner, inga problem, pengar i överflöd från staten.. Bodde ett tag i en annan ungefär lika stor kommun som inte tog emot så mycket invandrare, förfärligt skick på de mesta inkl vägar/stadskärna..
Citera
2017-02-23, 13:38
  #146
Medlem
GenesisPs avatar
Glesbygden kanske är i större behov av poliser?

https://petterssonsblogg.se/2017/02/...r/#more-204086

Citat:
Nu varnar polisinspektör Monica Lindberg för att bristen på poliser i glesbygden gör att stöldligorna kan ta över. – Vi behöver större samverkan för annars kommer det välla in sån här typ av brottslighet. Då kan det gå så pass långt att man tar över mindre orter, säger Lindberg.

Citat:
Att tjuvligorna undviker storstäder och i stället bosätter sig på mindre orter är ingen slump enligt Peter Torstensson.
– Att man är i våra områden är på grund av att det är svårövervakat i stora landsbygdsområden. Där har poliserna andra resurser än vad man har i många andra områden och det är stora områden vi ska övervaka. Det är ingen tillfällighet att man befinner sig här.

Citera
2017-02-23, 16:26
  #147
Medlem
Flyktingar som kommit till Finland väljer att lära sig svenska framför finska.Detta gör de för att senare flytta till Sverige.Så om de här flyktingarna inte klarar av att bo i Åbo,Wasa eller Helsingfors så hur skulle de klara av att bo i Burträsk?Att ta emot flyktingar för att rädda en döende ort är ingen lösning.De kommer inte bo länge i orten utan vid första bästa tillfälle ger de sig i väg mot storstäder.Det vet väl alla i dagsläget
Citera
2017-02-23, 16:34
  #148
Medlem
Vuxit upp med mångkultursskiten.
Vill så långt bort från den som möjligt.

Finns det någon kommun i Sverige som uttalat håller fast vid att ej ta emot migranter?
Var/vilka i så fall?

Om inte nu, så i framtiden?

Det är en lyx att få bo och vistas i svensk miljö, med svenskar och svensk kultur.
Människor dras till sina egna grupperingar. Det r inte "rasism" eller nasistrasistsexism. Segregation sker ofta naturligt. Även om lögnaktiga kapitalistiska, globalister vill cementera sitt kapital och makt genom "mångfald".

Kriminell politik är vad det här handlar om.
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0
Citera
2017-02-23, 17:45
  #149
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Hade ju inte precis räknat med ett bottennapp i detta relativt klarsiktiga vatten, man slutar tydligen aldrig att förvånas. Bara å spinna vidare då som katten sa som lät kurret vara
På vilket sätt är mitt inlägg ett "bottennapp"? Kan du förklara?
Citera
2017-02-23, 19:00
  #150
Medlem
DIdes avatar
Kommuner får betalt av staten i två sedan övergår betalningsansvaret på kommunen.
Det innebär att de nu måste fylla på med dubbelt antal unga barbarer för att kunna försörja de som kom först. Bäva för reinfeldts plan som löfven nu, likt göbbels, genomför.
Citera
2017-02-24, 16:59
  #151
Medlem
trojaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
På vilket sätt är mitt inlägg ett "bottennapp"? Kan du förklara?
Det förtjänar du ifall det förhåller sig så att jag missförstått. Jag fick intrycket av att du menade jag hörde till gruppen (jag är ju svensk) som förtjänade att utrotas. Jag ägnade mig åt svart komik i mitt ironiska inlägg. Förklara gärna nu du i din tur om du menade jag var patetisk med mitt inlägg eller om det var själva sakförhållandet jag så där lagom roligt då beskrev

Ja å så....visst fiskade jag....och fick napp
__________________
Senast redigerad av trojaner 2017-02-24 kl. 17:01.
Citera
2017-02-25, 06:29
  #152
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Frågan är bara vart dom ska hämta pengar från i framtiden när Sverige är så skuldbesatta att vi kommer bli nästa Grekland.
Vi är heller inte med i EMU och lär därför inte heller kunna förvänta oss att EU går in och hjälper Sverige ekonomiskt.

Då kan vi räkna med socioekonomiska konsekvenser, ett begrepp som våra ministrar gärna skyltat med på senaste tiden när man förklarat anledningen till invandrings relaterad brottslighet. :-)
Citera
2017-02-25, 07:22
  #153
Medlem
Trump har en poäng och säger det andra inte vågar ungefär som SD. Vi har stora problem att lösa detta. Inte så skoj som svensk att få höra när man är utomlands att Sverige kallas för Europas Rövhål. Trist... var är alla Rediga människor som stod på perrongen och delade ut vatten och bananer nu.. det måste nog kännas lite snopet.. men oj vad hände.
Citera
2017-02-25, 10:24
  #154
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Ja FAKE NEWS MEDIA håller aldrig förvåna en, detta efter all vad Trumps uttalande och hur Fox News har granskat Sveriges invandringspolitik och efter gårdagens upplopp i Stockholm, och i Agenda såg vi hur kommuner har en omfattande hög arbetslöshet pga invandringen så kommer PK-eliten med största lögnen för att jävlas med motståndare och mörka sanningen av de senaste dagarnas händelser.



http://www.gp.se/nyheter/sverige/kom...ngar-1.4166234

Är det här verkligen taktik av mainstream media för att mörka och fortsätta med sina lögner?
Nä va fan de lägger ju ner skolor och sjukhus där uppe p.g.a. befolkningsminskningar o.s.v. så det är säkert ingen lögn.
Varför skulle det vara en lögn?
Sverige är större än ett bostadsområde i Stockholm, men i detta forumet så är man ju så jävla enögda så man hakar på någon åsikt från en tokpresident i ett land fyllt med skjutglada innevånare.
Det landets brottsstatistik får ju Rinkeby att framstå som rena rama Sörgården.
Citera
2017-02-25, 15:28
  #155
Avstängd
Klart dem behöver flyktingar. Dem får säkert massa bidrag eller nått för det..
Citera
2017-02-25, 16:21
  #156
Medlem
Uppför de sig som sand apor skall de behandlas som så... skäms för att vara svensk idag.. ingenting görs de pågår en våldtäkt i mot moder Svea varje dag. Vänster asen tycker allt är bättre än någonsin. Är de så naiva eller älskar de bara Svarta arga unga män
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback