2017-08-16, 09:06
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkuf
Chinatown

Låter onekligen kul. Jag hoppas det inte är alltför likt det totalt över-exploaterade Monopol som folk numera skyr som pesten i sociala sammanhang?
Citera
2017-08-16, 11:18
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Låter onekligen kul. Jag hoppas det inte är alltför likt det totalt över-exploaterade Monopol som folk numera skyr som pesten i sociala sammanhang?
Chinatown - mitt favoritspel.
Påminner inte om något annat spel, vad jag kommer på.
Och verkligen inte monopol.
Citera
2017-08-19, 12:37
Moderator
Popesizes avatar
Hade spelkväll med några vänner igår.
De spel som spelades var
Munchkin
Ticket to ride
Lingon, lådvin och långkalsonger

Sedan ett spel med filmtema, vars namn jag glömt (sista spelet, spelades framåt natten). Men man skulle svara på filmfrågor efter följande kategorier -Pitchningar till riktiga filmer, två filmer kombineras i en mening, dåligt förklarade filmhandlingar och filmernas handling beskriven baklänges. Med jämna mellanrum skulle man dra kort i olika färger och formulera en rolig filmpitch. -Kul spel, men inte riktigt min grej...
Citera
2017-08-21, 10:49
Medlem
AX64s avatar
Igår blev ett återbesök till några av våra favoriter som dessväre legat på hyllan ett tag nu: Agricola (helt utan expansioner då vi tycker basspelet räcker fint) och Imperial Settlers (med expansionen Why can't we be friends).
Citera
2017-08-28, 19:56
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Taifho

En liten present till mig av en kollega.

Spelet är, i grund och botten, inget annat än kinaschack men med pjäser som går på fyra olika sätt.

Lite halvkul på två, blir säkert bättre på fyra spelare.
Citera
2017-09-08, 23:07
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Hemsökta ruiner

För dom lite yngre, ett väldigt påkostat 3d spel med sån där pop-up spelplan.
Det gäller att få två äventyrare genom en ruin med flera flyttbara trappor och spänger, givetvis även ett par stygga monster som skickar tillbaka spelaren till startrutan.

Imponerande spelplan, mindre imponerande spel.

Kille

Låt vara att det är ett kortspel, men det var vad vi ägnade större delen av kvällen till.
Spelet har anor sedan 1700-talet, och var tydligen rätt roligt.
Spelas med en specialkortlek med 42 kort.
Citera
2017-09-09, 10:01
Medlem
Senaste spelade brädspelet var nog Yatzy för ungefär 2 veckor sedan.
Citera
2017-09-09, 10:03
Medlem
rostigamazons avatar
Schack och Othello var det senaste jag spelade. Finns en sajt Kurnik där man kan spela en massa olika spel, och det är helt gratis.
Citera
2017-09-09, 10:34
Medlem
AX64s avatar
Blev en lång omgång (2.5-3 timmar med mellansnack och frekvent drinkmixning) av Lords of Waterdeep senast, utan expansionen Scoundrels of Skullport. Fortfarande ett jäkligt roligt spel om man inte behöver något mer avancerat rent mekaniskt. Dock känns det som att basspelet kan bli lite för enkelt om man ska spela några omgångar på rad och då hjälper expansionen fint med att öka på möjligheterna och strula till spelet lite extra.
Citera
2017-09-09, 13:01
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Blev en lång omgång (2.5-3 timmar med mellansnack och frekvent drinkmixning) av Lords of Waterdeep senast, utan expansionen Scoundrels of Skullport. Fortfarande ett jäkligt roligt spel om man inte behöver något mer avancerat rent mekaniskt. Dock känns det som att basspelet kan bli lite för enkelt om man ska spela några omgångar på rad och då hjälper expansionen fint med att öka på möjligheterna och strula till spelet lite extra.

Jag tyckte verkligen inte om Lord of waterdeep.
Blir det bättre/annorlunda med expansionen ?
Citera
2017-09-09, 13:03
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jag tyckte verkligen inte om Lord of waterdeep.
Blir det bättre/annorlunda med expansionen ?

Det är väl inte världens bästa spel, men är man några stycken så tycker jag det är kul. Expansionen förändrar nog inte mycket om du inte gillade originalet. Det är lite mer av samma bara.
Citera
2017-09-09, 13:43
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Det är väl inte världens bästa spel, men är man några stycken så tycker jag det är kul. Expansionen förändrar nog inte mycket om du inte gillade originalet. Det är lite mer av samma bara.
Tog och läste på lite om scoundrels of skullport.
Du verkar ha rätt, det ser ut som att det är mer av samma ide (vilket expansioner brukar vara).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in