Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-05-04, 23:48
  #13
Avstängd
gumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Är det någon som verkligen tror att NOA skulle storma in hos någon, dra en säck över hans huvud och släpa iväg denne, för några jävla piratkort?
Detta är om något fakenews.
Troligtvis handlar detta om något helt annat och polisen vill inte att andra individer ska försvinna.

Haha din jävla pajjas 😂

Något år före mora haffa dom oss. Anna ginner åklagare. Katja nyberg idag för SD har läst upp mina rättigheter och skyldigheter. Jo de är sant. Dom stormar folk som ser på tv.

De jävlarna har pajjat mitt liv. Fortfarande inte frisk.
Citera
2021-05-05, 00:08
  #14
Avstängd
gumos avatar
Kan dock tillägga att Katja har jag Inga problem med. Hoppas hon gör skillnad på riktigt Inom polisens verksamhet.

Hon var komenderad att haffa mig. Hennes jobb. Antagligen inte de roligaste jobbet hon fått.

Bara vänta å hoppas de rör om i regeringen till nästa val.

Har man haft NOA på sig som vanlig "Svensson" mår man fan inte bra kan jag säga.

De har resurser o.s.v..
Paranoia för allt möjligt.
Citera
2021-05-05, 09:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumo
Kan dock tillägga att Katja har jag Inga problem med. Hoppas hon gör skillnad på riktigt Inom polisens verksamhet.

Hon var komenderad att haffa mig. Hennes jobb. Antagligen inte de roligaste jobbet hon fått.

Bara vänta å hoppas de rör om i regeringen till nästa val.

Har man haft NOA på sig som vanlig "Svensson" mår man fan inte bra kan jag säga.

De har resurser o.s.v..
Paranoia för allt möjligt.

Hade du tänkt bidra med något eller vill du bara framhäva vilken gangster du är? 🤔
Citera
2021-05-05, 09:14
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumo
De jävlarna har pajjat mitt liv. Fortfarande inte frisk.

På vilket sätt har de pajjat ditt liv och hur menar du att du fortfarande inte är frisk?
Citera
2023-08-30, 21:16
  #17
Avstängd
gumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Hade du tänkt bidra med något eller vill du bara framhäva vilken gangster du är? 🤔

Sent svar men nej det är just det jag inte är. Ingen gangster. Jag ville bara ha billig tv. Och polisen trodde dom hittat 1 av Sveriges största nätverk. Det var fel. Vi var en av dom minsta någonsin.

Jag svarade på frågan om att NOA inte skulle rycka ut å haffa folk p.g.a pirattv. Jag kan säga att det är sant. NOA får dessa uppdrag. Vare sig dom vill eller inte.
Citera
2023-08-30, 21:40
  #18
Avstängd
gumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
På vilket sätt har de pajjat ditt liv och hur menar du att du fortfarande inte är frisk?


Ursäkta sent svar här med. Jag är sällan inne på flashback.

Enligt advokaten skulle jag ifrån häktning bli dömd inom 6 månader. I en cell satt jag i flera timmar för trots att jag var helt borta i huvudet så fattade jag att vad jag än gör så måste jag ha advokat.

Noa försökte flera gånger skippa en advokat. Typ "kan vi inte ta förhöret iaf"

Tyvärr så gav jag mig i allt för många punkter då jag bröts ned under de antal timmar förhöret pågick. Jag är ju inte kriminell så hade 0 erfarenhet.

Jag fick en djup depression och troligen PTSD. Som jag aldrig gick på utredning ifrån. Tänk själv att inte leva kriminellt. Sedan stormas din lägenhet av 10-20 poliser/tekniker som springer runt 6 på morgonen alltså inte äns lokalpolisen utan f.d krim NOA. Jag väntade i flera år på domen.

Jag har fortfarande psykiska besvär. Men nu hanterar jag detta.

I början så minsta lilla ljud vid min ytterdörr. Eller bilar som åkte förbi så var paniken där.

I flera år visste jag inte om jag skulle bli skadeståndsskyldig i miljonklassen. Levde i ovissheten.

För ett brott som var jäkligt oskyldigt i sammanhanget. Jag tjänade dessutom inga pengar att prata om. Investerade ibland i ny hårdvara bara för att tekniken var mera intressant än själva tv kanalerna.

Lärt mig en hel del på vägen iaf. Mår bättre idag.

Men inte ett knyst på flera år från häktning till dom ifrån någon myndighet om detta.

Nu i efterhand kan jag minnas och skratta åt det. Vi blåste åklagaren. Dömda blev vi. Men så minimalt det bara kunde bli. Utan advokatkostnader. Inte mera än en halv månadslön.

Jag hade mängder med datorer i beslag. Där halva mitt liv fanns. Semesterbilder o.s.v som ej fanns lagrade på annan plats m.m

Dom tänkte förstöra en av mina laptops men fick tillbaka rubbet. För att jag kunde hävda att just den burken inte specifikt användes för detta brott.

Men just där och då. Trodde jag att mitt liv jag byggt upp. Skulle rasa. Bli tvungen sälja allt man äger och har. Visst materiella ting. Men kunde t.o.m fått gå ifrån mitt eget hem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback