Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-21, 11:41
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Magdalena Andersson hon med dom tomma ladorna verkar vara lika tom mellan öronen som skämtar bort ett förtryck som miljoner kvinnor tvingas att leva med. Men efter hård kritik tar hon bort bilden och ber ödmjukt om ursäkt. Men varför så tyst på alla så krigslystna svenska feminister som alltid är på hugget men hukar så fort det handlar om det negativa med islam? Men heder åt Gulan Avci i Liberalernas kvinnoförbund som vågar kanske just pg av sitt ursprung säga det alla tänker: "Jag skäms över regeringens kvinnliga ministrar som jämför hatt med slöja. Feminism när den är som sämst och ni ska stå upp för dom utsatta?"

http://svt.se/nyheter/inrikes/iransk...atvingad-sloja
Citera
2017-02-21, 12:41
  #2
Medlem
MyLittleTonys avatar
Magdalena Andersson tog sent på måndagen bort bilden från sin Facebook-sida och bad om ursäkt för den. ”Det blev inte bra”, skriver hon i inlägget.

”Min avsikt var naturligtvis aldrig att förminska förtrycket av slöjtvång. Ingen ska tveka om att jag står upp för jämställdhet och kvinnors rättigheter. Regeringen har i alla kontakter med Iran lyft kvinnors situation och mänskliga rättigheter i landet. Däremot försökte jag ironisera över att Jan Björklund valde att göra plakatpolitiska poäng på regeringens Iranbesök.”, skriver finansministern.

Citera
2017-02-21, 12:52
  #3
Medlem
Pansarveckets avatar
Såhär blir det när inkvoterade våp av den radikalfeministiska övertygelsen får styra och ställa fritt i landet.

Bara dra på sig skämskudden. Sverige är ett skämt om till och med den fria världens främsta ledare ser det.

Vi hanterar möjligheter säger Löfven, polisen backar inte, säger Ygeman dan efter polisen sagt Vi lyckades komma undan".

Vad behöver vi höra mer?
När Sara Skyttedal i Aktuellt igår sa att "vi insåg detta när vi la om invandringspolitiken i höstas" och programledaren blixtsnabbt invänder att: "nu ska vi inte diskutera det..."
Då går min ridå ner och jag har alla bevis jag behöver för att veta vilka som lever i filterbubblan och vilka som vill sprida "fake news".

Alla som fortfarande betalar licensavgift borde hänvisa till denna incident "Aktuellt", som ska vara deras flaggskepp av neutralitet, när de säger upp avtalet med Radiotjänst.

Det är dags att börja göra lite motstånd! Låt dem veta att vi inte är korkade får som de kan valla runt med hur de vill. Vi vill ha fakta och vi har betalar för det i snart 70 år.
Duger inget annat, så kör ut radikalfeministerna och deras inkvoterade kulturmarxistiska svans.

De besudlar hela landet med fake news och offernarrativ och det räcker nu. Dessa eviga lögner står mig upp i halsen och mitt motstånd börjar här och nu!
Citera
2017-02-21, 12:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Magdalena Andersson hon med dom tomma ladorna verkar vara lika tom mellan öronen som skämtar bort ett förtryck som miljoner kvinnor tvingas att leva med. Men efter hård kritik tar hon bort bilden och ber ödmjukt om ursäkt. Men varför så tyst på alla så krigslystna svenska feminister som alltid är på hugget men hukar så fort det handlar om det negativa med islam? Men heder åt Gulan Avci i Liberalernas kvinnoförbund som vågar kanske just pg av sitt ursprung säga det alla tänker: "Jag skäms över regeringens kvinnliga ministrar som jämför hatt med slöja. Feminism när den är som sämst och ni ska stå upp för dom utsatta?"

http://svt.se/nyheter/inrikes/iransk...atvingad-sloja

Vad tänker du egentligen säga här?
Citera
2017-02-21, 13:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Såhär blir det när inkvoterade våp av den radikalfeministiska övertygelsen får styra och ställa fritt i landet.

Bara dra på sig skämskudden. Sverige är ett skämt om till och med den fria världens främsta ledare ser det.

Vi hanterar möjligheter säger Löfven, polisen backar inte, säger Ygeman dan efter polisen sagt Vi lyckades komma undan".

Vad behöver vi höra mer?
När Sara Skyttedal i Aktuellt igår sa att "vi insåg detta när vi la om invandringspolitiken i höstas" och programledaren blixtsnabbt invänder att: "nu ska vi inte diskutera det..."
Då går min ridå ner och jag har alla bevis jag behöver för att veta vilka som lever i filterbubblan och vilka som vill sprida "fake news".

Alla som fortfarande betalar licensavgift borde hänvisa till denna incident "Aktuellt", som ska vara deras flaggskepp av neutralitet, när de säger upp avtalet med Radiotjänst.

Det är dags att börja göra lite motstånd! Låt dem veta att vi inte är korkade får som de kan valla runt med hur de vill. Vi vill ha fakta och vi har betalar för det i snart 70 år.
Duger inget annat, så kör ut radikalfeministerna och deras inkvoterade kulturmarxistiska svans.

De besudlar hela landet med fake news och offernarrativ och det räcker nu. Dessa eviga lögner står mig upp i halsen och mitt motstånd börjar här och nu!

Vet du, om ni nu har så svart med alla dessa radikalfeminister och Löfven som Överste radikalfeminist, skulle det kanske vara någon bra idë att författa någon petition om att de ska avgå, istället för att hela tiden här på flashback diskuterar om vad nu är värre, hatt eller slöja. Nu tror jag inte att det blir någon större succés eftersom alla kvinnor i Sverige ändå är radikalfeminister.

Radikalfeminister bär slöja på statsbesök i Iran. Ja du, hur kommer det sig tro?
Citera
2017-02-21, 13:11
  #6
Medlem
Med sin hatt spottar Andersson på oss som är emot våldtäktskultur.

"Här vare livat, här vare glatt, här vare blommor i morsans hatt!"
Längre ifrån slöjan kan man knappast komma.

Den som bär slöja i Sverige legitimerar att vi som inte bär slöja våldtas.

I Iran tänker jag att man kunde kringgått problemet genom att bära någon eller några av våra folkdräkter, finns minst en med tillhörande huvudbonad som är lik påvens hatt, kunde ha blivit hur mäktigt som helst.
Citera
2017-02-21, 13:18
  #7
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Vet du, om ni nu har så svart med alla dessa radikalfeminister och Löfven som Överste radikalfeminist, skulle det kanske vara någon bra idë att författa någon petition om att de ska avgå, istället för att hela tiden här på flashback diskuterar om vad nu är värre, hatt eller slöja. Nu tror jag inte att det blir någon större succés eftersom alla kvinnor i Sverige ändå är radikalfeminister.

Radikalfeminister bär slöja på statsbesök i Iran. Ja du, hur kommer det sig tro?
Jag begriper de grundläggande kriterierna för hur en demokrati fungerar. Jag är väl medveten om vilka verktyg jag har och jag är för en fri marknad av idéer och godkänner ingen åsiktspolis eller ingrepp mot yttrandefriheten. Därför är jag här.

Jag säger det jag vill ha sagt vid nästa val.
Radikalfeminister vill att hela världen ska se deras hyckleri?
Great success! Det blev en världsnyhet och min gissning är att du inte förstod varför.
Citera
2017-02-21, 13:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag begriper de grundläggande kriterierna för hur en demokrati fungerar. Jag är väl medveten om vilka verktyg jag har och jag är för en fri marknad av idéer och godkänner ingen åsiktspolis eller ingrepp mot yttrandefriheten. Därför är jag här.

Jag säger det jag vill ha sagt vid nästa val.
Radikalfeminister vill att hela världen ska se deras hyckleri?
Great success! Det blev en världsnyhet och min gissning är att du inte förstod varför.

Missförstå mig rätt. Självklart finns det en massa tjejer i er ålder som tolkat feminism fel. Men, det gäller även svenska killar. Varenda kille som fått nobben berättar här med an massa länkar, hur sjuka alla dessa kvinnor i Sverige är som inte väljer honom.

Som sagt, man kan bråka i dagar om hatt eller slöja. Frågan är, vad får "MAN" ut av detta. Ni är missnöjda med den svenska regeringen. Okej, men gör något då.
Citera
2017-02-21, 13:39
  #9
Medlem
Sen var det väl också så att Högerns kvinnor hade hattparad på kungliga Djurgården i Stockholm som motdemonstration när socialdemokraterna demonstrerade på 1:a maj.
Alliansen kanske gör det fortfarande.

Oavsett så är bärandet av slöja ett förtryck mot svenska kvinnor.
Citera
2017-02-21, 13:43
  #10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Missförstå mig rätt. Självklart finns det en massa tjejer i er ålder som tolkat feminism fel. Men, det gäller även svenska killar. Varenda kille som fått nobben berättar här med an massa länkar, hur sjuka alla dessa kvinnor i Sverige är som inte väljer honom.

Som sagt, man kan bråka i dagar om hatt eller slöja. Frågan är, vad får "MAN" ut av detta. Ni är missnöjda med den svenska regeringen. Okej, men gör något då.
Rinse and repeat?
Tjejer i vår ålder?

Hörnu, mormor!
Ska vi backa bandet till "det finns tjejer som tolkat feminism fel" och "killar som blir sura över nobben" nu, så får du nog byta till kursen för genusstudier på dagis för barn mellan 3 och 5.

Poängen med valsystemet kan du också läsa på lite om på egen hand.
Trodde faktiskt inte man skulle behöva förklara sånt för en mormor.
Citera
2017-02-21, 15:59
  #11
Medlem
Mich13s avatar
Det är så patetiskt. Kaxiga och stolta "feminister" på trygga hemmaplan men fega veklingar på bortaplan, där man viker sig för Irans kvinnoförtryck, som tydligen verkar vara helt okej, medan man i Sverige gapar om patriarkatet och annat trams.

Hade jag inte varit svensk hade jag skrattat åt eländet. Vi blir utskrattade utomlands och allt fler får upp ögonen vilket skämt Sverige har blivit.
Citera
2017-02-21, 17:43
  #12
Medlem
Drapåtrissors avatar
Svenska feministers främsta hatobjekt är som bekant vita medelålders män. Att vi är mest jämställda i hela världen går dom förbi bara man får projicera sitt hat på någon grupp som man utan risk kan stöta sig med istället för med den osynliga elefanten i rummet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback