Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 11:35
  #1
Medlem
Citat:
Paul Joseph Watson, redaktör för en sajt som av BBC News beskrivs som konspiratorisk och högerextrem, har tidigare spridit ett flertal rena lögner om Sverige. För sina drygt 500 000 Twitterföljare beskriver han Malmös förorter som tungt kriminellt belastade på grund av flyktingar – och lovar att betala såväl resa dit som uppehälle för journalister som vill åka dit.

Flera hundra journalister har nu tackat ja till Watsons erbjudande. En amerikansk journalist vid namn Tim Pool ska ha valts ut och fått ett bidrag på motsvarande 18 000 kronor. På Twitter svarar Pool att han kommer att besöka Sverige inom en snar framtid. Än så länge har ingen journalist hört av sig till Nils Karlsson, men de kommer att tas emot med öppna armar lovar han.

Vidare kommenterar Miljöpartisten Nils Karlsson utspelet (politiker i Malmö):

Citat:
– Jag tar emot journalister hela tiden, så jag kan väl ta emot dem han skickar hit också. Jag kan till och med bjuda på kaffe och ta en promenad på de mest ökända gatorna, säger han och skrattar.

Det vi ska diskutera:

Tror ni verkligen att Nils Karlsson kommer att ta med journalisterna på brottssafari i kvarteret Seved, Kroksbäck, Södra Sofielund, Rosengård/Herrgården.

Kommer de välja en tidpunkt där det är minst risk att bli utsatt? T.e.x mitt på dagen då mesta och värsta buset oftast sover.

Viktigaste frågan, tror ni de vågar ha fotograf eller kamera med sig?

Vad tror ni kommer hända?

(Länk hur det gick senast en politiker besökte utanförskapsområden. Ilmar och UG besöker Seved)
https://www.youtube.com/watch?v=RICa2oTU8rA
Citera
2017-02-21, 11:59
  #2
Medlem
Ytterst tveksamt och om han gör det kommer det att vara tidigt på morgonen eller tidigt på
förmiddagen när slöddret sover ruset av sig.
Citera
2017-02-21, 12:07
  #3
Medlem
fostroms avatar
Nils Karlsson (MP) spelar ett högt spel och är inte så litet naiv. Tror han på fullt allvar att buset kommer vattenkamma sig och bjuda journalisterna på kaffe med dopp? Vi talar om förhärdade unga män som erövrat sina positioner genom hot och våld, som njuter av att vara fruktade och ökända. Får dessa nys om den safari som Karlsson skall leda, så lär svaret bli våldsamt. Att falla till föga och visa underkastelse finns inte på kartan, då detta skulle tolkas som ett svaghetstecken och undergräva deras positioner. Väljer Karlsson att ta med ett par piketer med kravallpoliser, så kanske buset håller sig i schack, men journalisterna lär också vara förmögna att se av vilken anledning kaoset uteblir...
Citera
2017-02-21, 12:42
  #4
Medlem
William Hainess avatar
Brott händer inte varje dag (tack-och-lov) och de flesta normalbegåvade inser detta. Lägg sedan till att bo tillfälligt på en adress ökar din trygghet då du vet att du kommer lämna denna efter två eller tre dagar.

Pröva att flytta dit permanent och vi kan prata. Pröva att vara bög.
Citera
2017-02-22, 12:30
  #5
Medlem
Paul Watsons följarskara på twitter har växt lavinartat det senaste halvåret. Han har konstant legat på runt 1000-1500 nya twitterföljare varje dag. På Youtube över 800.000 prenumeranter. Självklart har the deep state och Facebook siktet inställt på honom, Cernovich, Alex Jones, Infowars, Mark Dice etc. Globalisterna har redan börjat sin utrensning av material på sociala medier som inte överensstämmer med deras agenda. Först var the Felix (Pewdiepie), igår var det Milo och Infowars. Censuren arbetar på högvarv. När du kallas högerextrem av BBC och Expressen, då vet du att du är på den goda sidan.
Citera
2017-02-22, 21:23
  #6
Medlem
För er som vill följa Tim Pools resa genom Malmö prenumerera på hans kanal. Han har planer på att ladda upp något varje dag.
https://www.youtube.com/channel/UCG7...2fKa143f8sE60Q
__________________
Senast redigerad av Nookie 2017-02-22 kl. 21:35.
Citera
2017-02-25, 07:46
  #7
Medlem
nötallergikers avatar
Detta ska bli krulligt spännande att följa! Verkar som pool ska ge sig till Rosengård idag och hela världen tittar på.
Citera
2017-02-25, 07:54
  #8
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Jag kan tänka mig att kasta in en extra hundring om han tar på sig en kippa också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback