Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-21, 21:56
  #13
Medlem
Poke53281s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Intressant lasning. Kan man fraga mer om din bakgrund och vad som ledde dig till att bli 'nastan hemlos'? Och vad gjorde/gor du i Skane sen efter din flytt dit?

Sure, Jag bodde i Danmark, hade ett tag ett bra jobb i reklambranchen (3D Grafiker/Animator), men råkade oklar med cheferna och sagde upp mitt jobb, gick arbetsledig med extrem depression, gick några år och dagpengarna rack inte till ett liv i Köpenhamn längre, hyran steg med 20-30 procent och jag såg ingen väg till räddning.

I Skåne lyckades jag i starten att arbeta som vikarie på skolorna, det var ett lugnt jobb som gjorde att jag kunde få "livet tillbaka" och hitta mig själv ett tag, köpte ett lite hus på landet och fick sen ett riktig bra arbete inom reklam igen även här - men 1.5 år sen fick vi arbetsbrist då det är begränsat hur många kunder som finns på den lilla orten, även med god vilja fick vi svårt att sälja in "3D" här, så va det tillbaka som vikarie.

Men jag klagar inte, men det är lite tomt i kassan ibland :/
Citera
2017-02-22, 00:04
  #14
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
Sure, Jag bodde i Danmark, hade ett tag ett bra jobb i reklambranchen (3D Grafiker/Animator), men råkade oklar med cheferna och sagde upp mitt jobb, gick arbetsledig med extrem depression, gick några år och dagpengarna rack inte till ett liv i Köpenhamn längre, hyran steg med 20-30 procent och jag såg ingen väg till räddning.

I Skåne lyckades jag i starten att arbeta som vikarie på skolorna, det var ett lugnt jobb som gjorde att jag kunde få "livet tillbaka" och hitta mig själv ett tag, köpte ett lite hus på landet och fick sen ett riktig bra arbete inom reklam igen även här - men 1.5 år sen fick vi arbetsbrist då det är begränsat hur många kunder som finns på den lilla orten, även med god vilja fick vi svårt att sälja in "3D" här, så va det tillbaka som vikarie.

Men jag klagar inte, men det är lite tomt i kassan ibland :/

Intressant, som sagt. Manskligt och riktigt. Men kanns som att du har en bra attityd till det hela iaf. Vilket ar viktigt. Livet kan bjuda pa en massa olika saker, det man kan styra ar sin installning och hur man 'ser' pa det som hander an. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback