Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-21, 10:11
  #13
Medlem
Pripps3.5s avatar
Haft konto här sedan 07-08 och tycker att folk nu mer utgår från en personlig agenda, än förr.
Det kan ju iof. sig bero på att det politiska klimatet har blivit tuffare, både här och irl.
Sedan hänger mycket på ens egen dagsform. Ibland tycker man att alla är idioter, och är allmänt trött på folk överallt. Andra dagar är allt toppen.
Citera
2017-02-21, 11:17
  #14
Medlem
Mjo delvis.
Jag skulle vilja påstå att folk är schysstare i verkligheten än på internet överlag. Alltid lätt att vara tyken och tuff bakom en datorskärm.
Citera
2017-02-21, 12:20
  #15
Medlem
franges avatar
Sedan är det ju så att har man en gång blivit utpekad som den ondaste dödsknarkarnazistrasisten på jorden - så måste man ju hålla nivån för att inte göra folk besvikna i framtiden om man skulle råka vara lite snäll och omtänksam mot någon. Det kan ju totalt förgöra hela bilden folk har utav en här, och det vill man ju givetvis inte
Citera
2017-02-21, 13:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Är jag den enda som tycker folk är snällare på flashback än i verkligheten?

Då är jag inte speciellt elak i verkligheten heller.

Ja, du är sannolikt den enda som tycker såhär eftersom det inte stämmer
Citera
2017-02-21, 14:55
  #17
Medlem
Om vi bortser från godhetsknarkarna på Flashback som måste tycka precis tvärtom om allt, så tycker jag att folk i verkligheten har blivit dummare i huvudet.

Den där idioten som bara måste tränga sig in före så man måste tvärnita, bara för han vann en plats i bilkön. Eller ligger och trycker i vänsterfilen 5 km, trots att där är ledigt i höger fil och passera korsning efter korsning, utan att den ska svänga vänster en enda gång.

Eller folk som inte kan lägga upp varor på bandet på rätt sätt med streckkoden uppåt, utan måste bygga berg och streckkoden åt alla jäkla håll. Trots att de vet hur kassören hatar det. Sen när de ska betala så fibblar de med kort och kod. Man kan tro det är första gången de besöker en butik.

Bara ett par exempel.
Citera
2017-02-22, 04:49
  #18
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Det har blivit värre och värre här under senare år medans jag inte träffar värre stolpskott IRL nu än jag gjorde för några år sen. Förr i tiden kunde man hitta fler briljanta skribenter härinne (finns dock några kvar) medans det numera verkar bli fler och fler skribenter som verkar totalt(!!!) inkompetenta, i vissa fall undrar jag hur sjutton dom klarar av att andas.
Så nej, jag upplever inte det som du upplever.

Håller helt med.
Ibland så funderar jag på att lämna Flashback, just för att det är nästan deprimerande att argumentera med folk som är alltså, Dumma på riktigt.

Jag har börjat med metodiken att bara släppa det.

Har inte heller träffat så här tokiga människor i verkliga livet, om dom just inte haft en fastställd diagnos, och det är klart, det är det nog rätt många här inne som faktiskt har.
Citera
2017-02-23, 12:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Är jag den enda som tycker folk är snällare på flashback än i verkligheten?

Då är jag inte speciellt elak i verkligheten heller.

Absolut. Har sällan upplevt en grupp människor i det reala livet som är så snälla mot varandra än folk på flashback. Och självklart finns det mindre blonda milfs än brunetta i Sverige.
Citera
2017-02-23, 15:07
  #20
Medlem
Haha, va? Jag tycker alla är så aggressiva här. Aggressiva, gnälliga och besserwissers.

Irl möter jag mest trevliga människor.
Citera
2017-02-23, 15:12
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Är du helt jävla dum i huvudet? din jävla idiot? hur fan tänkte du?

Skämt åsido... nej... jag tycker folk i allmänhet är mer normala än här på flashback...
Detta har dock förändrats på sistone tycker jag... för några år sedan kunde man se normala diskussioner (visst med lite ironi ibland osv) som faktiskt var vettiga...

På det sista har jag bara själv råkat ut för och en massa dryga ad hominin...

Jag är inte störst och inte snyggast... men har aldrig upplevt någon säga saker till mig som personer gjort här...

Jag tyckte dock att det kan vara lite roligt att små gnabbas lite... helt ok... men svara så som jag gjorde (första raden) är det många som gör nuförtiden verkar det som...
Och nej ingen gjort något sådan i verkligheten... för då hade jag blivit sur på riktigt...
Jag tycker personligen att den som säger till mig att jag har fel pga si eller så får använda i stort vilket spåk hen föredrar,, kommer uppskatta hen argument
Vad jag däremot anser förkastligt är folk som hellre väntar tills personen lämnat ytan för att sedan spy galla är Långt mer odemokratiskt.
Citera
2017-02-23, 16:48
  #22
Medlem
Snällare? Det finns vissa delar av forumet där folk är ganska trevliga dock så skulle väl de flesta åka på stryk, alternativt bli socialt utfrysta för alltid om de gick runt och pratade med folk på samma vis som de gjorde på flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback